Clomid na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Poppenkop, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Helaas vandaag de bevestiging gekregen, ik zit midden in een miskraam :(
    Vorige week was m'n hcg nog 1450, nu 670.
    Ik verlies wel bloed, maar ben nog geen weefsel of stolsels verloren, maar dat zal dan nog wel komen.
    Nu mag ik pas over 8 (!) weken terug komen om dan de doorstart te bespreken!
    Want, zo zegt m'n gyn, de meeste vrouwen hebben 6 tot 8 weken weer hun menstruatie gehad. Maar dat is het punt, vanwege anovulatie menstrueer ik niet, maar evengoed wil hij pas na 8 weken kijken hoe m'n baarmoederslijmvlies er dan uit ziet en dan pas starten met clomid.
    Ik vind dit rijkelijk lang wachten.
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met het beginnen van clomid na een miskraam?

2. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd,
    ik heb ook een miskraam gehad.
    kreeg een curretage omdat het niet op de natuurlijke manier ging.
    in die tijd slikte ik nog geen clomid maar er werd ons gezegt dat we niet hoefden te wachten we mochten gelijk door.
    niet echt de antw op jou vraag maar wil je iig veel succes wensen en hopelijk ben je weer snel zwanger

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bedankt Chulla.
    Het is allemaal zo onwerkelijk, ik ben erg hard van m'n roze wolk afgedonderd!
    Het was echt een klap in m'n gezicht toen de gyn zei dat hij me pas over 8 weken wilde zien.
    8 ellendig lange weken wachten tot ik überhaupt weer iets aan onze kinderwens kan doen! Wachten waarop, waarom? Ik heb geen eisprong van mezelf dus hoezo?
    Snap het gewoon niet en ik ben zo boos en teleurgesteld!

4. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    begrijp je pijn heel goed meiss heb het allemaal meegemaakt
    na lange tijd eindelijk zwanger en toen kreeg ik te horen dat het vruchtje met 5,5 weken gestopt was met groeien.
    ik had geen pijn geen bloedverlies niks dus ook totaal niet verwacht.
    wij hebben weken moeten wachten omdat het niet vanzelf kwam en daarna gecurreteerd.
    ik zal die pijn nooit vergeten meis toen ik wakker werd uit narcose en me zo leeg voelde.
    dus weet heel goed wat je meemaakt.

moet jij nu wachten tot het vanzelf komt?

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ja, ik moet aankijken of het vanzelf komt.
    Ik verlies nu naast bloed, ook weefsel, dus ik denk dat het nu wel goed op gang is gekomen :(.....
    De weg naar een zwangerschap toe was al niet makkelijk en vol met teleurstellingen, dus we waren zo dolgelukkig dat we dat nu achter ons konden laten. Waarschijnlijk voor jou ook heel herkenbaar.
    Ben jij ook zwanger geraakt dmv clomid?
    Wat ik ook zo pijnlijk vindt, letterlijk iedereen om mij heen is zwanger! Al m'n vriendinnen, 3 schoonzussen, 5 directe collega's, en meer als de helft daarvan allemaal binnen een poep en een scheet zwanger!
    Zo cOnfronterend.......

6. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    ohh meid toch herken alles wat je zegt bij ons heeft het een lange tijd geduurt tot we spontaan zwanger werden en die en die liep dus uit in een miskraam.
    daarna weer maanden bezig geweest zonder resultaat,toen besloten we maar naar de gyn te gaan bij mij zat alles goed en mijn mans zaad was ook heel erg goed maar ondanks dat lukte het niet om zwanger te raken.
    ik kreeg toen clomid die heb ik een half jaar geslikt ook zonder resultaat.
    ik zou daarna hormonen moeten spuiten maar zag er zo tegenop,en zoals jij al zegt iedereen om me heen werd zwanger zonder er enige moeite voor te doen.
    ik besloot om een tijdje rust te nemen en daarna weer terug naar de gyn maar gelukkig werd ik de 2de maand zwanger.
    wij hebben ook veel meegemaakt en zoveel domme opmerkingen van mensen over het verdriet dat we hadden na de miskraam.
    ik hoop dat de mensen om jullie heen meer begrip tonen want dat wil je er echt niet bij hebben.
    en ga gelijk terug na de gyn laat hem weten dat je niet wilt wachten en gelijk verder wilt

meid ook op jullie wacht er een klein wondertje,
    zodra je die in je armen houd vergeet je bijna alle verdriet en ellende die je nu mee maakt

ik leef iig met je mee en ga keihard voor je duimen

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ook ik heb een mk gehad okt vorig jaar, dit was met 6 weken zwangerschap en mk was vanzelf op gang gekomen. Ik mocht van de fert arts wel meteen weer met clomid beginnen met als resultaat dat ik dus 2 wkn na mijn mk opnieuw zwanger raakte. Op het moment dat de fert arts mij vertelde dat ik meteen verder mocht dacht ik eerst dat dit wel erg snel was, moest op het moment van de mk niet echt aan seks denken, maar toen ik met de kuur begon dacht ik van de andere kant ook weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen te krijgen en dat we hier maar gebruik van moesten maken. Gelukkig toen dus weer meteen zwanger en ik denk achteraf gezien dat als ik inderdaad langer had moeten wachten me dit toch wel tegen zou zijn gevallen. Bekijk anders eens of de gyn niet nog eens met je wil praten over het tijdstip van verder gaan met de behandeling. Als jij je er niet lekker bij voelt, kun je dit het beste bespreekbaar maken.

Heel veel sterkte meid!!

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nog Clomid in huis liggen, heb besloten deze kuur te gaan doen zodra ik gestopt ben met bloeden.
    Heb m'n gyn gebeld, hij zegt dat het standaard is om te wachten tot een cyclus weer uit zich zelf op gang komt en dat gebeurt bij de meeste vrouwen tussen de 6 en 8 weken.
    Maar dat is het hele issue eikel! Ik heb geen cyclus!
    Daarnaast aangegeven dat ik het prettig zou vinden als hij follikel metingen zou doen tijdens m'n clomid kuren. N
    Ben ik nou zo slim???? Jezus wat werd ik pissig!

9. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nog Clomid in huis liggen, heb besloten deze kuur te gaan doen zodra ik gestopt ben met bloeden.
    Heb m'n gyn gebeld, hij zegt dat het standaard is om te wachten tot een cyclus weer uit zich zelf op gang komt en dat gebeurt bij de meeste vrouwen tussen de 6 en 8 weken.
    Maar dat is het hele issue eikel! Ik heb geen cyclus van mezelf!
    Daarnaast aangegeven dat ik het prettig zou vinden als hij follikel metingen zou doen tijdens m'n clomid kuren. Nou dat vond hij niet noodzakelijk, ik had nu toch een eisprong met clomid 150?
    Wie zegt mij dat er volgende maand niet 4 eitjes rijpen en springen of 0? Weer een weggegooide maand/kans.
    Ik snap echt niet dat deze man fertiliteitsarts is! Kan zich totaal niet inleven in onze kinderwens! Die afwachtende houding, zo van we zien wel en anders duurt het gewoon nog een tijdje. Die man heeft geen idee wat dit fysiek en mentaal met ons doet!
    Ben ik nou zo slim???? Jezus wat ben ik pissig!
    Zit er sterk over na te denken van ziekenhuis te veranderen!

10. jazz

jazz Niet meer actief

Ik heb je verhaal gelezen en heb erg met je te doen.
    Ik vind het ook vrij lang hoor want het was een vmk.

Ik heb mijn zwangerschap moeten afbreken met 17 weken omdat mijn dochter trisomie 18 had en dus niet levensvatbaar was. Ik heb wel gewoon moeten wachten tot mijn volgende menstruatie voordat ik weer aan clomid kon beginnen (ook ik gebruik clomid). Maar dat vond ik wel logisch want ik was ook al 17 weken zwanger.
    Ik moet zeggen de tijd duurde lang, aan een kant heel goed voor het verwerkingsproces aan de andere kant wou ik ook weer door gaan om dat ik ook ouder ben en niet te lang wou wachten.
    Na precies 6 weken kreeg ik mijn volgende menstruatie, en ben ik nu net klaar met mijn laatste clomid pil.

Ik ben het helemaal met je eens hoor dat jij niet zo lang hoeft te wachten en vooral ook als je niet uit jezelf een menstruatie heb.
    Ik denk dat ik ook gewoon op eigen houtje toch clomid in zou hebben genomen.
    Wel jammer dat je FA niet echt meedenkt en dat er geen klik is tussen jullie misschien inderdaad verstandig om van ziekenhuis te veranderen. Alleen als je dat doet dan beginnen de onderzoeken meestal weer helemaal opnieuw omdat ze toch zelf altijd bloedonderzoeken, semen onderzoeken etc doen.

Overstimulatie komt voor. Had ik ook afgelopen keer. Maar het is er uiteindelijk toch maar 1 geworden.
    Ik heb al 2 kinderen met mijn exman. Allebei ook clomid kinderen. In die tijd deed men geen echo's etc. En ook daar is het altijd maar 1 geweest. Dus ja tuurlijk het zou prettig zijn als je in de gaten wordt gehouden door je gyn. Maar er zijn genoeg ziekenhuizen die het zonder echo doen en een kuur meegeven voor 6 maanden ofzo.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het snel weer raak is.

11. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Jeetje Jazz, wat afschuwelijk dat je na 17 weken afscheid hebt moeten nemen van je kindje. Rillingen gaan over m'n rug....wat een verdriet!

Op zich is m'n fertiliteitsarts wel een aardige man, maar het lijkt wel of hij zo iets heeft van maak je niet druk, er zijn ergere dingen.
    Ik snap best dat de procedures niet overal het zelfde zijn en heb begrepen dat overstimulatie met Clomid maat weinig voorkomt, dus dat controles niet echt noodzakelijk zijn.
    Ik denk dat ik het er maar op ga wagen en op eigen houtje een kuur ga doen.
    Alleen, wat is verstandig? Wachten tot ik gestopt ben met vloeien ( verlies nu nog oud bloed/bruinige afscheiding ), wachten tot m'n symptomen zijn verdwenen ( heb nog steeds zeer gevoelige borsten en tepels ) of als m'n temp gaat zakken ( zit nu op
    36.90, normaliter 36.60 en tijdens mn zwangerschap was deze 37.10 )?
    Lastig.......

12. jazz

jazz Niet meer actief

De dag van de start van je mk/bloeding kan je zien als CD1. Alleen zegt men altijd als het echt goed doorbreekt.
    Daarnaast kan je ook nog eventjes een zw test doen om te kijken of die nog posi is.
    Overigens werd vroeger clomid CD5 t/m CD 9 voorgeschreven dus je kan ook nog even wachten.
    Op welke CD dag ziet je nu?

13. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ja dat is lastig, ruim 2 weken geleden begon mijn vmk met een kleine bloeding. Een kleine week daarna kwam het goed op gang. Vorige week woensdag was mijn hcg 645, lijkt mij dat deze nog niet op 0 zit.

14. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    het kan dat je zelfs nog weken na je mk pos zal testen omdat het hcg hormoon niet snel verdwijnt,dus hou daar rekening mee.
    en wat je fa betreft kan je niet beter naar een andere arts ipv zh?
    ik heb dat toen ook gedaan omdat ik he gevoel had dat hij me niet echt begreep al wist ik dat het wel een hele goede arts was.
    soms wil je toch ook een beetje medeleven en wat meer begrip.

Deel Deze Pagina