zwangerschapscursus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tiara00, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiara00

tiara00 Lid

24 mrt 2006
    7
    0
    0
    Ik heb na veel twijfel besloten om niet mee te doen aan een zwangerschapscursus. Ik heb altijd het idee gehad dat ik het samen met de verloskundige ook wel kan doen en vroeger bestonden dit soort dingen niet en bevielen vrouwen ook gewoon. Nou vraag ik me eigenlijk af wat de mening van een verloskundige is. Raden jullie vrouwen aan om een cursus te doen of ben je van mening dat een vrouw ook zonder kan?

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tiara,

ik ben van mening dat je moet doen wat je zelf prettig vind. Als zo'n cursus niet bij jou past, dan moet je het zeker niet doen! De verloskundige begeleidt jou ook tijdens de bevalling, en van haar krijg je ook instructies. Zij zal er echter niet de hele tijd bij zijn!
    Er zijn een paar dingen belangrijk, waar je ook zelf zonder cursus voor kunt zorgen. Zorg voor een goede conditie, doe vooral spieroefeningen voor je onderrug en bekkenbodem. En lees wat over de bevalling. Het is echt niet als op tv, waar vrouwen binnen een kwartier een kind hebben. Het duurt vaak veel langer en daar moet je wel een reeël beeld van hebben, dat je niet in paniek raakt. Lees bijvoorbeeld de boeken van Beatrijs Smulders, veilig bevallen en veilig zwanger. Dan ben je een beetje op de hoogte van wat er kan gaan gebeuren.

Mirjam

3. tiara00

tiara00 Lid

24 mrt 2006
    7
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord, ik weet dat de verloskundige er niet de hele tijd bij is daarom wil ik ook zoveel mogelijk informatie proberen te vinden.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een bevalling op tv heb gekeken dus ik zal dat niet als voorbeeld nemen ;)

Mijn conditie is goed, ik rijd nog fanatiek paard en fiets zo vaak mogelijk. Bedankt voor de tip van de boeken ik zal meteen in de bieb kijken of ik iets kan vinden.

Groetjes Tiara

Deel Deze Pagina