dag dames, ik vroeg me af of er dames zijn die tijdens de zwangerschap onder de zonnenbank gaan? op internet lees je zo veel verschillende verhalen! normaal ging ik voor de vakantie een paar keer onder de zonnenbank. dit om alvast een kleurtje te krijgen en niet te verbranden op vakantie.. maar nu weet ik niet zo goed of ik het wel durf.. iemand ervaring?
Het is niet goed,en officieel moeten zonnestudio's je wijzen op de extra risico's en daarbij is de kans groter dat je een zwangerschapsmasker krijgt,iets dat je denk ik niet wil,als je een van de van de pechvogels bent kom je daar ook nog eens slecht van af.veel kunnen ook niet zo goed meer tegen de warmte. Ik heb het zelf niet gedaan,wel bij een zonnestudio gewerkt,en de meeste vonden het ook niet meer prettig.
ik las op internet zelfs dat zonnestudio's zwangere vrouwen moeten weigeren... maar dan lees je aan de andere kant weer dat de straling sowieso niet dieper doordringt dan 0,5 cm in je huid, dus komt niet bij de baby en zou geen kwaad kunnen, alleen voor moeder idd flauwvallen of zwangerschapsmasker. maar de warmte zou ook weer miskramen of afwijkingen tot gevolg kunnen hebben..... weet echt niet wat ik er van moet denken, vind het maar eng
Ik ging in het begin een kwartiertje altijd met een handoek over mn buik, maar kreeg er opeens bultjes van in mijn hals.
Ik ga regelmatig onder de zonnenbank omdat ik het lekker vind en voor mijn acne. Nergens last van, dringt niet diep genoeg door, anders mag je ook gewoon niet zonnen. Lampen van de zonnenbank zijn gefilterd waardoor je geen factor hoeft te smeren. Nooit gelezen dat het niet goed was. Heb er zelf ook gewerkt en meerderen zwangere gehad, die deden alleen soms een doekie over het hoofd i.v.m warmte
Mijn mening is dat als je voor je zwangerschap al ging, dat het dan geen kwaad kan om incidenteel tijdens de zwangerschap te gaan.. zolang je niet gevoekig bent voor een masker dan.. Ik ging altijd een x in de maand en dit ook in de zwangerschap gedaan.. wel altijd een handdoekje over me buik gedaan en zodra ik het echt te warm vind worden ga ik eronderuit.. maar merk echt dat ik me lekkerder voel en me huid knapt er ook van op
Is denk ik net zoals een sauna.. als je het niet gewend bent, is het niet gezond om het ineens tijdens de zwangerschap re gaan doen
Maar dan vraag ik me af waarom kunnen zwangere vrouwen in de warmere landen wel gewoon in de zon zitten of zonnen. Ook dit word afgeraden omdat het 'slecht' zou zijn. Ik snap het niet meer
Naja ik snap het dus ook niet.. ik heb in Curaçao gewoont, en mijn buurvrouw toen kon ook gewoon haar hele zwangerschap zonnen. als het hier een keer mooi weer is kan ik ook in de zon zitten. tot nu toe (laat ik het afkloppen) heb ik geen tekenen van een zwangerschapsmasker. was van het weekend per ongeluk erg verbrand in m'n gezicht! dat is dus sowieso slecht! de lampen van de zonnenbank zijn idd gefilterd en gelijkmatig. de zon is ieder uur van de dag anders qua sterkte, en dat is gevaarlijk als je dan niet goed insmeert enzo. ik vind het wel een eng idee dat je kindje afwijkingen zou kunnen krijgen door de warmte (heb ik op internet gelezen) maar ook hierbij denk ik, in hoeverre warmt je vruchtwater op als je zo'n 20 min onder de zonnenbank gaat? in de sauna stijgt je lichaams temperatuur wel echt een paar graden, en daar lees ik dan weer geen enge dingen over (los van dat je er misschien minder goed tegen kan) maar in de sauna mag je niet deelnemen aan opgietingen als je zwanger bent. deze zijn ook wel heftiger dan gewone sauna..
Nee hoor gewoon in de zon is niet slecht je kan alleen een masker krijgen....en je hart gaat sneller kloppen door de warmte, maar als dat gebeurt game vanzelf al uit de zon want dat hou je niet vol Zonnebank zal ook misschien geen kwaad kunnen maar ik zou me niet fijn voelen onder die lampen
Haha lkkr van genieten hoor! Enige 'gevaar' is dat je gevoelig bent voor zwangerschapsmasker en as je verder bent kindje t felle ligt ziet dus kan je evt shirtje aanhouden Schadelijk is t niet hoor(zou t ook schadelijk moeten zijn voor je organen ) mijn vk nog luid en duidelijk zeggen geniet er lkkr van! Duidelijk t enige waar jij energie van krijgt!
Mijn man is zelf arts en hij wil niet dat ik er onder ga.... niet zozeer voor ons baby'tje maar voor het zwangerschapsmasker...
Ik ga wel gewoon onder de zonnebank 1x in de week ongeveer. Wat ik begrepen heb is dat het voor je kind geen kwaad kan, alleen dat je een masker kan krijgen. Daarom doe ik me gezicht maar 5 minuten, en dan een handoekje over mn hoofd. Ik ben net terug van een week vakantie in turkije, hele week 30 graden gehad, heb af en toe in de zon gelegen, maar probeerde me gezicht wel in de schaduw te houden. Ik heb (nog) geen last van vlekken, dus ik ga er nog lekker onder
Hier wat deskundig advies: mijn zus werkt al 16 jaar bij de zonnebank... Het mag gewoon maar wel onder een lichte bank dat zijn de zelfde straling als buiten.. En tegen de tijd als de oogjes van je baby opengaan dan moet je wel een handdoekje over je buik heen leggen omdat het anders schadelijk is voor je baby. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes.