Twijfel: ronde wachten of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DitBenIk, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Na mijn 3e miskraam die vorige maand heeft plaatsgevonden, zijn we bezig met bloedonderzoeken in het ziekenhuis (chromosoomonderzoek bij m'n man en bij mij) en ik zou tijdens mijn eerstvolgende menstruatie bloed moeten laten prikken voor oa. hormonen, stolling, suiker etc. De verloskundige en de gynaecoloog zeiden beide dat er bij 9 van de 10 personen geen afwijkingen worden gevonden. Dit prikken ze pas tijdens mijn menstruatie, omdat mijn lichaam dan voldoende ontzwangerd is van de laatste miskraam. De gyn raadde me dan ook aan om deze ronde voorbij te laten gaan, puur voor dit bloedonderzoek.

Nu is het zo, dat ik nu waarschijnlijk rond mijn vruchtbare dagen zit. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, dus 100% zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar door mijn afscheiding heb ik wel een heel sterk vermoede. Hierdoor ben ik enorm aan het twijfelen.. zullen we deze ronde gewoon proberen of toch wachten en dat bloedonderzoek laten doen?

Raak ik niet zwanger: dan kan ik evengoed dit bloedonderzoek laten doen en dan heb ik er een beter gevoel bij omdat we het evengoed geprobeerd hebben.

Raak ik wel zwanger: dan is er altijd nog een grotere kans dat het goed gaat, dan dat het fout gaat. Mocht het dan toch weer fout gaan, dan kan ik de cyclus daarna het bloedonderzoek laten doen.. We hebben het dan in elk geval wel geprobeerd.

We zijn eigenlijk pas vanaf juli 2015 bezig, nog niet eens een jaar. Alleen die 3 miskramen in 6 maanden tijd zijn gewoon veel en daarom wil ik weten of daar een rede voor is. Maar ja, zeer waarschijnlijk komt daar geen rede uit en is het gewoon domme pech geweest. Dus dan is het toch zonde om een ronde te 'verspillen'?

Pff wat een dilemma..

Wat zouden jullie doen?

2. Rdas

Rdas Niet meer actief

Ik zou deze ronde toch proberen.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik zou het ook zeker proberen... Succes meid!

4. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bedankt voor jullie reacties Maris en Rdas! Ik zal het vanavond eens met mijn man bespreken wat hij denkt en wilt.

Het is zo frustrerend om te moeten wachten, terwijl de wens zo groot is.

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik zou t ook proberen denk ik, als ik me in jouw situatie verplaats. Veel sterkte!! Hopelijk snel een plakker!

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ik heb het vorige week besproken met mijn man, en hij was het met me eens. Dus we hebben het gewoon een paar keer fijn gezellig gemaakt, alleen deze keer gewoon wanneer we zin hadden.

We hebben niet echt gekeken naar welke dag het beste zou zijn. Ik heb ook geen flauw idee wanneer mijn eisprong is geweest en dat maakt me voor nu ook niet veel uit. We zien wel waar het schip strandt.

Ik weet nu dus ook niet wanneer mijn nod is, en dat vind ik ook prima. Dan kan ik in elk geval niet meer te vroeg gaan testen :) De banner in m'n handtekening is trouwens gebaseerd op mijn gemiddelde cyclus.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik had dus echt een ronde overgeslagen. Deze onderzoeken zijn niet betrouwbaar bij een zwangerschap. Een ronde overslaan om deze onderzoeken te laten doen heb ik wel gedaan. Stel dat er wel iets uit cou komen zou ik t mezelf niet vergeven als t weer mis zou gaan. .

Deel Deze Pagina