naar de dokter of verloskundige??

Discussion in 'Zwangerschap' started by molly27, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Heb even een vraagje. Ik ben nog niet zwanger, maar de mensen die op dit gedeelte van het forum lopen wel, dus vandaar hier mijn vraag.

Wat heb je gedaan toen je een positieve test had thuis? Eerst naar de huisarts of gelijk naar de verloskundige? En ben je dan gelijk gegaan of heb je eerst nog een tijdje gewacht?

Ben benieuwd.

2. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    hoi, bij de oudste had ik de ha gebeld
    de andere keren een verloskundige ,maar bij randy de gyn omdat ik daar liep voor onderzoeken.
    ik kreeg bij de verloskundige met 6 of 8 weken een eerste afspraak.
    dus je kan gelijk bellen. weet je al waar bij welke verloskundige je wilt gaan?
    anders kan je rond kijken en informeren. de meeste hebben een website.

oja succes met oefenen hopelijk is het snel raak
    jennefer

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Je kunt inderdaad gewoon de verloskundige bellen voor een afspraak. Deze is meestal met 8 weken.

4. Vlinder86

Vlinder86 Actief lid

Oct 13, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Molly,

Ik heb direct een verloskundige in de buurt gezocht via internet en daarna gebeld. Ik had mijn eerste afspraak met 9 weken.
    Wel is het goed om je huisarts even op de hoogte te stellen van je zwangerschap, meer hoef je niet te doen.
    Veel succes met zwanger worden!

5. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Dank voor jullie reacties. Ik ga dan gewoon ook gelijk naar de verloskundige, is wel zo makkelijk. Zal dan inderdaad de dokter wel bellen om het te vertellen.

Succes verder met jullie zwangerschap!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Gefeliciteerd!

Ik heb rond de 7 weken de huisarts gebeld, die assistente feliciteerde me, en vertelde dat ik zelf een verloskundige mocht bellen.
    Deze keer gelijk de vk gebeld, en de huisarts later toen ik de 1e controles had gehad.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook eerst de huisarts gebeld, vooral ook vanwege mijn medicijnen en ik wist niet waar een verloskundige was in de buurt. Daarna afspraak VK gepland.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt idd gewoon de verloskundige bellen :)
    Bij medicijngebruik je apotheek even inlichten, da's belangrijker dan je eigen huisarts!!!!

9. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben ook eerst naar de huisarts geweest, maar die vertelde ook alleen dat ik naar de verloskundige moest.

10. Schildpad

Schildpad Actief lid

May 3, 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Heb bij beide zwschappen eerst de HA gebeld, wel pas met ongeveer 7 weken. De HA wilt alleen weten wanneer je laatste menstruatie was en wanneer je bent uitgerekend. Het wordt namelijk in je dossier vermeld dat je zwanger bent i.v.m. eventuele medicijnen die je nodig hebt.

Daarna heb ikzelf de VK gebeld. Zij komen dan met een afspraak voor een eerste echo of eerst een intake.

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb de HA alleen ingelicht, moest er toch voor mijn dochter zijn.

En de VK gebeld toen ik 6 wk was.

12. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste alleen de HA ingelicht, want die was ook actief als verloskundige (heel fijn!). Nu is ze er helaas mee gestopt, dus dit keer eerst VK gebeld voor afspraak en daarna even een belletje naar de huisartsenpraktijk om het door te geven.

13. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik heb bij de 1e niet speciaal de HA ingelicht. Pas toen ik een blaasontsteking kreeg heb ik het hem laten weten. Nu ga ik ook de HA niet speciaal hiervoor bellen, pas als het nodig mocht zijn.

14. Tortura

Tortura Actief lid

Jul 18, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had meteen verloskundige gebeld mn dokter was op vakantie

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Ik ben de eerste keer naar de dokter gegaan, maar dat was echt suf. 'Ja leuk, gefeliciteerd!' Haha, had net zo goed niet kunnen gaan;)!

Share This Page