Beste Verloskundige, Ik heb een maand geleden een HSG onderzoek gehad. Beide eileider waren open. De dag erna kreeg ik een echo om te kijken of er ook verklevingen waren. Aan de rechterkant was toen "ietsjes" te zien maar ze vonden het niet nodig om er wat aan te doen. De dag erna kreeg ik hevige pijn in mijn linker buik en bleek ik een blaasontsteking te hebben (waarschijnlijk van het contrastvloeistof al had ik geen pijn bij het plassen). Ik ben nu 2 weken "over tijd" en vandaag toch maar eens een echo laten doen en het blijkt dat er aan de rechterkant een cyste zit (ik denk de Follikel die nooit gesprongen is waardoor er ook geen menstruatie heeft plaatsgevonden, want voor de hsg was het eiblaasje nog niet groot genoeg om te springen) Sinds de hsg dus nog een menstruatie weer gehad waardoor we niet met IUI en hormoonspuiten kunnen starten. Nu ben ik aan de Provera. Ik lees verschillende ervaringen op het internet en dat Provera alleen de menstruatie opwerkt en niet de Follikel (nu 3 cm) laat springen. Kunt u mij een second opinion geven? De Nurse Practitioner zei dat deze cyste/ vergrote follikel niet door de hsg kan komen, maar ik heb mijn twijfels. Ik had ook nog nooit een blaasontsteking gehad en ook nooit een lange cyclus zoals nu. Wel heel toevallig dat dit niet door het onderzoek komt. Is mijn idee: dat het eitje niet heeft kunnen springen door de contrastvloeistof vreemd? of is dit gewoon puur toeval? Bedankt voor uw reactie
Hallo, Hiermee hebben wij geen ervaring, dat moet je echt in het ziekenhuis bespreken. Groetjes Ineke