lang verhaal kort: mijn lieve dreumesje is super gehavend en de arts verwacht niet dat het beter gaat worden. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de littekens klein worden of minder zichtbaar? Iemand goede ervaringen? Cicaplast smeren we nu 2x per dag!
Ik kan je er niet bij helpen maar het moet heel heftig voor je zijn. Mag ik vragen wat voor littekens/verwondingen het zijn? Ik kan me voorstellen dat brandwonden anders behandeld moeten worden dan bijv bijtwonden. Heel veel sterkte iig!
Met ouder worden, worden de kraters in verhouding kleiner omdat het lijf groeit. Gelukkig zijn er veel mensen met dergelijke littekens, dus gelukkig is het voor veel mensen herkenbaar als aandenken aan de waterpokken.
Misschien kun je via een dermatoloog een goede litteken crème krijgen? Vit E schijnt goed te zijn, zijn wel speciale litteken crèmes ook verkrijgbaar. Ik zou advies vragen aan een dermatoloog. Sterkte, wat vreselijk dat die waterpokken zo zijn verlopen.
Sjonge wat vervelend zeg! Onze dochter heeft wel wat littekens van biopten en lange lijn, zitten allemaal in haar hals gebied of net boven de borst, stuk of 5, maar wij hebben er nooit wat aan gedaan en het litteken van het biopt uit september valt echt al een stuk minder op. Nu zit die sowieso op een onopvallende plek, maar het wordt steeds egaler en kleurt netjes mee met haar eigen huid.
Wat een heftige pokken heeft ze gehad dan! Ik heb zelf ook 1 klein putje in mijn hoofd. Hoe dat er ooit uitzag er ook eigenlijk niet..
Mijn jongste had als baby heel heftige waterpokken, waarvan sommige zijn gaan ontsteken en die gaven helaas littekens. Ze heeft een heel gevoelige huid, dus qua smeren met middeltjes ben ik heel voorzichtig. We smeren al heel lang met Droge Huid Zalf van Drs Leenarts, dat is voor haar eczeem. Ze is inmiddels bijna 5 en ja, je ziet nog littekens, maar ze zijn echt een stuk kleiner en vooral minder diep dan ze ooit waren. Het waren echt kuiltjes zeg maar, maar dat is nu niet meer zo. De ergste zitten in haar zij en op haar buik, op een arm en een flinke bij haar slaap. Mijn oudste had 2 flinke ontstoken waterpokken op haar voorhoofd, dat zijn nu kleine bleke vlekjes geworden, ook geen diepe kraters meer dus gelukkig.
hier hielp bij littekens de littekencrème van biodermal goed. Bij mij zelf (brandwond, van 3-4 cm, honingcreme van de apotheek.
Dankjewel al voor de reacties! Hij had iets super zeldzaams dat nooit voorkomt. Zo zijn het dus enorme plekken geworden. Iedereen schrikt ervan als je hem ziet
Heeft de dochter van een vriendin ook gehad, is zelfs 1,5 week in het ziekenhuis opgenomen omdat ze opeens zo achteruit ging. Maar nu 2 jaar later zie je alleen wat schattige deukjes.
Mijn dochter had ook flinke plekken, nu twee jaar later alleen een paar littekens op haar rug en één op haar neus (alleen als je het weet valt het op),heb zelf calendula crème gebruikt
De waterpokken waren gigantisch ontstoken waardoor ze hele hoge koorts kreeg, ernstig verminderd reactievermogen had en volgens mij ook erg spugen daardoor. Medicatie kreeg ze ook via infuus. Zat niet veel leven in, hele huid was zo open brrrr. Ze had zo'n helse pijn. Ze was 7 jaar oud. En ook nog op vakantie in een derde wereld land, kon niet minder. Gelukkig kon ze haar een universitair ziekenhuis in de hoofdstad, dat was ook het enige ziekenhuis die goed was.
Oeh wat eng! En dan net ook nog op reis waar waren ze mee ontstoken? En hoe heeft ze de pijn doorstaan met de open pokken? Vond dat zo zielig, hier kreeg zoon morfine ook. Bij mijn zoon waren de pokken zelf niet ontstoken trouwens.
Ook pijnstillers, weet zo niet wat, denk ook wel morfine aan haar pijn te zien. Ze konden niet achter halen of de infectie kwam door die variant van waterpokken of door de omstandigheden. De zeer vochtige hitte, oerwoud, insecten,a hygiëne standaard (ook bij hotel zwembad) hebben het niet beter gemaakt.