Afwegingen rondom bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door 1983tineke, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Hier met 5 maanden begonnen met groente en de dag erna ook fruit. Op dringend advies van de kinderarts. Dochter heeft verborgen reflux. Kinderarts had ons weken daarvoor al aangeraden te starten met bijvoeden, maar dat vonden we echt veel te vroeg. We wilden wachten tot ze 6 maanden zou zijn. Ze is drie weken te vroeg geboren.
    Uiteindelijk dus met 5 maanden begonnen en allebei eet ze vanaf het begin af aan goed. Fruit vindt ze wel lekkerder dan groente, maar na de eerste paar happen groente gaat ook dat er smakelijk in.

Ik maak de voeding zelf, sta een middag in de keuken, pureer en doe alles in ijsblokjesvormen. Laat die bevriezen, doe de blokjes dan in zakjes en voila, een hele voorraad.
    Heb nu broccoli, sperziebonen, wortelen, bietjes, aardappel, appel, peer (allemaal wel eerst gekookt), druiven, banaan en meloen liggen.

Wij volgen het schema van borstvoeding. com.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Ben met 6 mnd begonnen met Rapley. Ik heb niet gekeken of mijn dochter eerder toe was een vast voedsel. Ik vond eerder gewoon te vroeg en onnodig. Ik ben begonnen met groenten, 3 dagen het een en dan weer 3 dagen het andere. Pas met een maand of 8 ging het een voeding vervangen.

Let op dat je niet met 4 mnd stukjes gaat geven! Je kindje moet daarvoor het in de kinderstoel kunnen zitten ( mag met steun, maar moet rechtop!)

3. tuc

tuc Niet meer actief

buiten het boek van stefan kleintjes ging het hier precies hetzelfde.

Deel Deze Pagina