Ik weet niet meer wat ik moet

Discussie in 'De lounge' gestart door AnoniemePanda, 17 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnoniemePanda

17 aug 2023
    31
    8
    8
    #1 AnoniemePanda, 17 aug 2023
    Laatst bewerkt: 17 aug 2023
    Hoi dames,

In overleg met het beheer heb ik een anonieme account aangemaakt.

Ik heb de energie niet meer om elke dag te vechten tegen het gevecht in me hoofd.

Ik ben al best een tijdje geleden uit een vrij moeilijke relatie gekomen, Mijn ex stalkt nog steeds elke dag. Dit inmiddels door middel van elke dag een overboeking doen naar mijn bankrekening met daarbij dus een berichtje in de omschrijving.

Verder is een tijdje geleden mijn behandeling voor mijn ptss gestaakt door omstandigheden, Dit door 2x een afspraak te missen(1x vergeten en 1x ziek geworden s ochtends na het sporten).

Ik ben al langere tijd veel duizelig en veel vermoeid en het lijkt ook in aanvallen te komen waarbij ik echt even moet gaan liggen. Me huisarts denkt dat ik hyperventilatie heb en heb dus nu ook al contact gezocht met een fysiotherapteut hier voor.

De laatste 2 weken heb ik het gevoel dat ik achteruit ga, Ik wil het liefst de hele dag me bed in en slapen. Ik heb de naarste gedachtes in me hoofd die ik niet herken van mezelf. Ik heb normaal een suisje in me oor en die is op het moment ook heftiger. Normaal hoorde ik het niet meer overdag en nu is het wel meer aanwezig.

De huisarts gaf ook aan dat het misschien te maken heeft met dat ik constant eczeem in me oren heb dat dit ook een suisje kan veroorzaken en dat nu de stress erbij ook de boel kan versterken.

Ik heb de laatste paar dagen ook enorme paniek aanvallen s avonds en het gevoel op dat moment echt te stikken, Ik weet dat die paniek is maar toch is dit elke keer weer heel angstig. Het voelt ook alsof deze dagen allemaal aan me voorbij gaan alsof in een droom zit en alles niet echt is.

Soms weet ik het echt niet meer en ben ook bang voor die nare gedachtes.
    Wat ik met dit berichtje wil is denk ik van me afschrijven en misschien herkenning zoeken dat andere dames hier ook uit zijn gekomen en het nu weer goed met hun gaat.

Misschien ook goed om te vermelden dat ik nu bijna een maand geleden een morning after pil heb moeten nemen, Misschien dat daar ook wat klachten vandaan komen zat ik te denken maar je zou denken dat dat inmiddels wel uitgewerkt moet zijn.

2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring hiermee maar wilde het ook niet wegklikken.

wat akelig! Ik zou nogmaals de huisarts bellen en aangeven dat het niet goed gaat en je ook nare gedachten hebt. Dus ga hulp zoeken!

3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Overigens wel bekend met hyperventilatie: wat nog wel eens wil helpen, ga zingen. Ik weet dat het heel naar is en dat je het gevoel hebt dood te gaan, maar door te zingen krijg je vaak de ademhaling weer iets normaler. Lukt zingen niet, probeer dan hardop te lezen.
    Sterkte

Asil vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat rot voor je. Ik heb een cptss diagnose. De klachten komen mij bekend voor van vroeger. Ik kan jou alleen niet heel veel advies geven. Je komt stapje voor stapje eruit en die stappen zijn voor iedereen anders.

Praktisch zou ik bloed laten testen. Dat is natuurlijk niet de oorzaak. Maar het is wel goed om te kijken of daar dingen in zitten die het kan verergeren. Bijvoorbeeld een laag ijzer.

Open een nieuwe bankrekening als je het nieuwe nummer verborgen kan houden voor hem. Ik weet alleen niet of het dan beter is om de oude te sluiten of leeg door te laten lopen zonder dat je er dan op hoeft te kijken. Misschien dat hij andere manieren gaat zoeken om jou te bereiken als hij geen overboeking meer kan doen.

Zoek hulp voor de ptss bij de huisarts. Misschien kan je op korte termijn vast bij de poh terecht.

Op de momenten dat je overstroomd zijn er nog wat dingen die je kan proberen. Bijvoorbeeld polsen onder de koude kraan en iets koels op jouw voorhoofd. Radio/tv aan terwijl je probeert te slapen. Verkennen of er een plek in huis is waar je je rustiger voelt. Aanvoelen waar je behoefte aan hebt is heel lastig als alles nog hoog zit. Maar wat je weet te vinden is meegenomen.

GabrielaH vindt dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou naar een psycholoog/psychiater gaan en naar je HA en aangeven dat je dringend hulp nodig heb!
    misschien kun je voor tijdelijk even wat medicatie krijgen

Wbt je ex, geen Social media meer, ander telefoon nummer, ander banknummer
    Alles wat je kan veranderen, veranderen

de paniekaanvallen heb ik zelf ook, maar krijg dat niet altijd onder controle en dan gebruik ik oxazepam
    De momenten dat het wel lukt probeer ik wat afleiding te zoeken… tv kijken, een afwasje, op m’n telefoon oid

Paardenbloem en Spectre vinden dit leuk.
  6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou contact zoeken met de huisarts en je verhaal doen. Wellicht heeft hij/zij tips. Ademhaling doet heel veel, dus goed dat je naar een fysiotherapeut gaat.
    En k zou ook melding maken bij de politie van stalking door je ex.

7. AnoniemePanda

17 aug 2023
    31
    8
    8
    Heb vandaag contact ook gehad met de huisarts en de ggz maar de boodschap is nu eigenlijk wachten tot ik me afspraak heb bij de ggz.

8. AnoniemePanda

17 aug 2023
    31
    8
    8
    Ik heb ook meerdere traumas maar bij mij zeiden ze alleen ptss. Wel fijn om te lezen dat je nu er al wat beter op bent als ik het zo lees?

Ik las ook ergens dat een ijzertekort en vitamine D tekort ook veel klachten kunnen geven van angst. Nu heb ik altijd al een iets lagere ijzergehalte en me vitamine D was de laatste keer ook vrij leeg nu hoop ik dus misschien dat daar nog iets uitkomt.

Ik ga er inderdaad even achteraan om een nieuwe rekening te openen.

Ik had eerst Maandag een afspraak bij de poh staan maar die is nu afgezegd omdat ik blijkbaar dus nog bij de ggz terecht kon.

Dank je wel voor je berichtje en je openheid

9. AnoniemePanda

17 aug 2023
    31
    8
    8
    Ik heb Oxazepam van de huisarts gekregen maar omdat ik hier zelf vervelende ervaringen mee heb, Heeft ze nu ook nog Valeriaan als tip gegeven die dus nu wel in huis maar op een of andere manier mezelf het nog niet toegelaten.

Ik heb in principe alles eigenlijk veranderd behalve me rekening, Had hem ook geblokkeerd op me mail maar dan gaat hij weer met andere mail adressen uiteindelijk mailen.

Mag ik vragen wat voor dosis Oxazepam jij hebt en wat jij er van vindt?

10. AnoniemePanda

17 aug 2023
    31
    8
    8
    Politie is wel op de hoogte en er zijn ook opties met me besproken maar ik ben heel bang voor wat erna.

Lynx vindt dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vreselijk zeg die ex….
    Misschien dan ook maar een nieuw e-mail adres? En goed opletten waar je dat voor gebruikt allemaal.

Ik heb 10 mg, dus een lage dosis maar wel genoeg om de scherpe randjes eraf te halen.
    In het begin werd ik er wel een beetje gaar van, inmiddels allang niet meer maar werkt het dus wel nog steeds :)

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Waar ben je het meest bang voor dan? Nu heeft hij je ook in zijn greep en omdat er voor hem geen gevolgen aan zitten, weet hij dat hij je in de tang heeft en gaat hij er gewoon mee door.

Ik zou overigens geen ander mailadres of rekeningnummer geven. Kost jezelf veel te veel moeite om dit overal te wijzigen.

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Jeetje wat vervelend zeg! Niemand zou zich zo moeten voelen...
    Wat betreft je ex: probeer toch een ander rekeningnummer, emailadres, etc. te nemen. En het belangrijkst is negeren. Hoe moeilijk het ook is, reageer nergens op en doe of hij niet bestaat. Iedere reactie is voor een stalker bevestiging. Dus echt blijven negeren negeren negeren.

Ik zou zeker naar de huisarts gaan en ook je gedachten bespreken. Als het om zelfmoordgedachten gaat moet je dit absoluut benoemen. Ze hebben de neiging sneller te helpen als je een gevaar dreigt te vormen voor jezelf.

Valeriaan kan je rustig zonder problemen nemen hoor, gewoon lekker mee beginnen.
    Oxazepam (10 mg) krijg ik zelf zo nodig voorgeschreven (ook ivm trauma-klachten). Als ik herbelevingen krijg of begin te piekeren maakt het mijn hoofd gewoon net wat rustiger. Ook voor een rustige nacht doet het echt wonderen. Misschien toch eens kijken wat het voor je doet?

Heel veel sterkte in iedergeval!

14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Mocht je bang zijn dat valeriaan te heftig is: rescue remedy van Bach werkt ook echt heel fijn om rustig te worden

Vero0504 vindt dit leuk.
  15. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig hebben ook banken een overstap service dus dat scheelt. Je moet alsnog wel dingen wijzigen maar valt mee

Lynx vindt dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Die werkt inderdaad heel goed en is niet "heftig".

Mocht t alternatieve circuit nog wat zijn voor je, hangertje van olivijn periodoot. Dat is een edelsteentje en een beetje edelstenen/alternatieve winkel heeft dat wel of kan er aan komen.

mamabri vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Even vraagje; waarom olivijn peridot? Ik zou zelf eerder labradoriet aanraden tegen angst en paniek en rust te creeeren en om negatieve mensen ( haar ex) op afstand te houden.

oprechte vraag hoor.

ts sorry dat het beetje off topic is

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Labradoriet is (naar mijn ervaring) de wat kalmere variant, hier mag je echt wel afweergeschut neerzetten.

Onderstaand wat uitleg, komt redelijk overeen met wat ik er uit mn hoofd nog van weet.

https://www.rubenrobijn.nl/content/615-olivijn

https://www.rubenrobijn.nl/content/524-labradoriet

mamabri vindt dit leuk.
  19. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Agh.. wat heftig zeg.
    Goed dat je je verhaal doet. Dat is namelijk al een stap in de goede richting.
    Als je beseft dat je afglijdt en daar op welke manier dan ook, iets aan probeert te doen, is dat al een goed begin.

Je hebt het over "naarste gedachtes".. wat zijn die gedachtes dan?

Ik heb zelf ook een behoorlijk dal gezien maar dat is goed gelukt om er uit te klimmen.
    Bij de huisarts kreeg ik gesprekken met een psycholoog om mn depressie aan te pakken. Wat daar vooral bij hielp is bewegen en buitenlucht. Iedere dag een rondje wandelen en als het lukt een beetje hardlopen.
    Je moet uit je hoofd komen en daar helpt bewegen heel goed bij.

En een dagboek/schrift. Alles wat me dwars zat, schreef ik op. Als je die dingen opschrijft, kan je brein het loslaten.

Bij angstaanvallen ging ik op een balanceboard staan. In je hoofd zitten en proberen balans te houden lukt namelijk niet. Als je te veel nadenkt, val je.
    Of de trap op en af lopen. Of kniebuigingen doen. Of ademhalingsoefeningen. Als je maar uit je hoofd komt.

Oxazepam heb ik ook gebruikt maar daar werd ik verslaafd aan, dus snap heel goed dat je dat liever niet neemt.
    Valeriaan daarintegen kan echt geen kwaad. Het is een zwak middel wat bij veel mensen nieteens werkt. Maar als het wel werkt (moet je het wel even consequent innemen) kan het de scherpe randjes weghalen.
    Maar je wordt er verder niet suf van ofzo.

Wb je ex, dat is ook wel heel naar zeg. Als je de politie inschakelt, waar ben je dan bang voor?
    En heb je een vangnet? Ouders.... vrienden.... familie...?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zou ik ook niet doen. Als ze echt veel hinder heeft van die rekening kan ze er een rekening naast openen. Dan laat ze die andere rekening bestaan voor vaste lasten die worden afgeschreven en op die andere rekening zet je automatisch een x bedrag voor je dagelijkse uitgaven. Veel te veel rompslomp voor een ex en zo hoef je ook minder op die rekening te kijken

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina