Over een paar maanden gaat mijn moeder 1 dag in de week op mijn kleine passen. Nu heb ik begrepen dat gastouders ook vergoed worden door de werkgever of door de belastingdienst. Weet iemand hoe ik dit moet regelen? Moet ik mijn moeder niet ergens opgeven als gastouder zodat zij geregistreerd staat of zo? Tips erg welkom, want ik heb geen idee waar ik moet beginnen! Groetjes, Dominique (mama van Marc, 5 weken)
Je moeder moet idd wel geregistreerd staan, anders krijg je geen vergoeding. Dit kan bij elk bureau, dus kijk even welke bij jou in de buurt zit. Kijk dan meteen even of zij ook aan opa/oma-oppas doen, want dat is financieel beter voor jullie, geloof ik. Verder hoef je het alleen maar met de belastingdienst te regelen, zij regelen het weer met je werkgever.
Bedankt voor je antwoord, maar, wat bedoel je met "bureau"? Je merkt het, ik weet echt helemaal niks ... Gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens! Groetjes, Dominique
wij hebben dit ook ik zou eens contact opnemen met viaviela ga maar naar hun website www.viaviela.nl. Hoop dat je er iets aan heb
Maken jullie hier dus ook gebruik van? je hoort tegenstrijdige berichten over hen..hoe werkt het precies? altijd beter om van iemand te horen die er ervaring mee heeft toch?!
Wij maken ook gebruik van Viaviela, en zijn er erg te spreken over..(wel eerst overlegd met onze financiele adviseur, voor de zekerheid hahaha)