weer aan het werk maar ook gelijk 14 dagen aan een stuk!!!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angietjuh, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had even een vraag, ik had eerder al eens een topic over dat ik zo'n extreme rugpijn heb en ben daarvoor toen bijna 2 maanden thuis geweest het ging aan het eindevan die 2 maanden opeens een stuk beter en de bedrijfsarts zei toen dat ik eerst 3 weken halve dagen kon werken en daarna proberen weer fulltime. Alleen is nu die week weer aangebroken en ben nu 3 dagen fulltime aan het werk aleen die rugpijn komt weer zo erg terug.
    Ik werk in een winkel en je staat vaak gebukt of je tilt wel eens wat. Nu zeggen collega's ook als je iets zwaars moet tillen roep ons maar, maar het is niet dat het echt zwaar is wat ik tillen moet maar ook het gebukt staan en lang staan etc.
    Nu is het ook zo dat ik al vanaf vorige week dinsdag al aan een stuk aan het werk ben omdat ik een koopzondag heb moeten werken en ik moet nu nog tot zaterdag en dan eindelijk 3 dagen vrij :D
    Ik heb die rugklachten al een paar jaar en heb daar ook therapie voor me rug voor. Maar ik denk dat door de zwangerschap het wel erger wordt omdat de laatste week mijn heupen en enkels zo'n pijn doen.
    Nu heb ik mijn baas gevraagd of ik niet 1 dagje vrij kon hebben ipv. die 3 dagen achter elkaar en dat ik gewoon 2 dagen achter elkaar vrij pak en nu even 1 dagje.
    Hij zegt nee daar is het momenteel te druk voor.
    Maar mag hij dan iemand 14 dagen aan een stuk door laten werken en al helemaal iemand die zwanger is???
    Ik wil ook aan hem bewijzen dat ik weer wil werken na die 2maanden uit de running te zijn geweest maar om mij gelijk "voor de leeuwen te gooien" en dus vol aan de bak te gaan vind ik ook een beetje ver gaan.
    Ergens heb ik zoiets van och het zijn nu nog maar 3 dagen maar ik wil niet dat straks in die 3 dagen ik door me rug ga of iets ergers gebeurd.
    heeft iemand hier een tip voor wat ik nu het beste kan doen?

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

14 dagen achter elkaar werken mag niet, ook al is het Kerst. Als je zwanger bent, heb je recht op aanpassingen wat je werk betreft en ook op extra pauze.

Sowieso kun je je natuurlijk ziek melden als het niet meer gaat, maar dat is juist niet wat je wilt.

Wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop dat je eruit komt.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Je werkgever mag je ook niet verplichten om over te werken. Dat het druk is en te weinig personeel heeft is zijn probleem, niet de jouwe. Ik zou even je CAO nakijken.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    14 dagen aan een stuk? Snap je vraag niet helemaal, want als ik hem letterlijk moet nemen....
    Dan snap je dat dat niet mag? Je hebt toch een max. contract? En je bent verplicht een weekend te hebben, al dan niet op zat en zond.
    Beetje rare situatie?!1

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Je wettelijk maar 8 werkdagen achtereen werken.
    Dus je baas kan nooit meer dan die 8 dagen verplichten,hij is juist verplicht jou naar die 8 dagen 1 dag vrij te geven.
    Veel sterkte ermee en hoop voor je dat je alsnog met je baas er uit kunt komen.

6. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag nooit anderhalve week nonstop werken. na 7 gewerkte dagenheb je recht op 36 uur rust. ongeacht hoeveel uren je in die 7 dagen gewerkt hebt. 36 uur rust volgens mij. En die regel heeft nog nieteens iets met zwangerschap te maken

Deel Deze Pagina