Dames, Mijn zoontje is nooit een goede slaper geweest maar sinds een paar weken is het wel een erg groot drama 's nachts. Hij blijft soms wel 2.5 uur huilen nadat we alles hebben geprobeerd. Flesje, luier, gengigel enz. Ik dacht vanmorgen om 5.30 ik neem hem bij me in bed hopelijk slaapt hij dan verder maar dan gaat hij alleen maar liggen spelen. Ik weet even niet meer wat te doen. En ik ben nu soms zo moe en out of options dat ik hem gewoon maar laat huilen. Iemand nog tips toevallig?
Het enige dat ik kan zeggen is: welkom bij de club! Heb dergelijke taferelen ook sinds een week met mijn zoon. Het schijnt een beruchte 7/8 maanden periode te zijn. Verlatingsangst enzo.... Mijn zoon is aardig rustig te krijgen met een extra flesje melk. Probeer anders (om pijn uit te sluiten) een keer paracetamol. Succes, ik weet hoe het voelt!
Pcm heb ik idd gisterenavond gegeven toen hij om 23.30 wakker werd. Toen sliep hij tot 5.00. Na 5u heeft hij liggen huilen tot net 6.30 heb hem nu maar uit bed gehaald. Ik denk trouwens niet dat het pijn is want nu Ik hem uit bed heb gehaald uurs het goed.
Welkom! Hij sliep door bij 3 maanden. Toen weer niet bij 4. Toen weer wel bij 6 en nu weer niet bij 7/8. Hier is het ook soms rondlopen zingen wiegen luier neus uitzuigen en neusspray meestal is drinken het niet maar vannacht was dat het toevallig wel. Geen tips. Gewoon doorheen ben ik bang. En anders hoor ik graag de oplossing
Zl heeft totaal 4 keer doorgeslapen. Nadat hij 4 maanden is geweest nooit meer. Ik vind het ook geen probleem om hem nog een fles te geven snachts. Maar dat machteloze vind ik echt vreselijk.
Hier helpt het om dan maar even naar beneden te gaan...anders alleen maar frustratie Aan beide kanten. Doe geen Licht Aan En praat niet zoveel maar laat haar even rommelen, flesje, knuffelen en weer naar bed. Liever dit dat huilend kind. Natuurlijk haal Ik haar niet meteen eruit Ik kijk eerst even of het loos alarm is
Hier hetzelfde, mijn zoontje is bijna 8 maand. Ook geen goeie slaper, nachten dat hij echt heeft door geslapen is op 1 hand te tellen. Geen oplossing, alleen herkenning. Ik probeer ook steeds van alles, afgelopen keren wel bij mij geslapen. Zo krijg ik ook nog wat slaap. Hopelijk is deze fase snel over en gaan we weer naar een keer de speen geven of echt doorslapen haha. Ik lees dat jullie allemaal een flesje geven? Mijn zoontj krijgt nog 4 flessen, dus een extra fles mag officieel niet met opvolgmelk, althans dat ik heb begrepen. Krijgen jullie kindjes 3 flessen overdag?
Ja zl krijgt: ' smorgens pap van 150+5 13.30 fles 180+6 19.00 fles 180+6 En dan vaak tussen 22.30 en 01.30 een fles van 180+6. Als hij 's nachts nog een fles wilt krijgt hij 120 of 140 met 3 schepjes. Ik neem het niet zo nauw hoor met de hoeveelheid. Zl eet overdag nog niet heel goed zn brood en groente dus dan maar wat meer melk.
Nee onze krijgt nog 4 flessen waarvan 1 pap, fruit en avondeten en nu soms soepstengel. Brood en ander drinken weigert hij nog maar ik wil graag naar 3 flessen maar dat is nog niet gelukt omdat hij geen brood eet. Wij geven meestal geen fles snachts en als we geven kleine van 60 cc en 1,5 schep ofzo. Of 100 met 2. Slappe fles dus. Ik kijk altojd wat hij die dag op had. Maar ik heb Nutricia eens gebeld pver die max van opvolgmelk maar die is ook niet zo nauw hoor! Het is een advies omdat ze ervan uit gaan dat ze dan meer eten maar als dat niet zo is mag je wel wat meer geven vertelde ze, Edit wilde reactie geven op love of kind ging niet goed.
Mijn dochter krijgt 5 flessen maar met minder erin maar Ik heb Een lichtgewicht hoor! heb wel opvolgmelk nu...en tussendoor ook fruit en groentehap maar nog geen brood of iets anders. Loop Een beetje achter maar ze is ook te vroeg geboren.
Zl vind brood ook nog echt niks! 1/4 krijg ik er soms in en dat gaat vaak met een hoop kokhalzen. Wij geven snachts ook een slappe fles. In het begin kreeg hij gewoon een volle maar dan eet hij geen ontbijt zijn we achter gekomen.
Die periode hebben we ook gehad, idd de beruchte 7/8 maanden Bij ons heeft het gewerkt om hem 's nachts bij ons te laten slapen. Hij begon in zijn eigen bed en zodra het feest begon naar ons bed overgeheveld, dan werd hij een stuk rustiger en kon iedereen tenminste slapen. Na een week of 2 sliep hij gewoon weer lekker "door" in zijn eigen bedje. sterkte!
Mijn zoon krijgt soms wel 5 flessen! Ja niet allemaal van 180 ml hoor. Vaak hooguit 150 ml. En de nachtfles is een sterk verdunde.
Hier een meisje van bijna 8 maanden en wanneer zij 's nachts zo blijft huilen betekent dit vaak oorpijn. Momenteel is het overdag weer drama, 's nachts komt ze weer voor 2 voedingen. Terwijl ze om 23:00 ook nog drinkt. Vind dan 2 voedingen wel wat veel, maar ja. Twee weken terug waren haar oren oke, maar vandaag was het echt niet leuk. Hopen op een rustige nacht. Sterkte ermee, het is erg vermoeiend.
Hier een zoontje van 12 maanden met nachtelijke huilpartijen.vannacht was het zo erg dat ik er om 00.20 uit ben gegaan en om 3 uur maar naar beneden gegaan.hij sliep pas tegen een uur of 4 half 5.samen op de bank geslapen (zithouding) Ben totaal gebroken! Mijn arme man moest er om half 6 uit.
Hier ook hele nacht gehuild! Ze sliep om 3.30! Wat is dat toch? Mijn schatje huilt nooit. Ze heeft griepje gehad maar is alweer herstellende. Misschien toch een keelontsteking, zo maar eens naar de ha. Eerst een welverdiend kopje koffie, gaaaaaaaap
Heel herkenbaar! Dochter sliep met 12 weken can 22:00 tot 08:00. Vanaf 61/2 7 maanden is het drama s nachts. Veel huilen en veel wakker. Krijg haar alleen stil met wat melk en knuffels en kusjes. Dus dat doen we dan2 keer per nacht. Vermoeiend maar hierdoor huilt ze niet. Ze krijgt in principe nog 4 flessen 150/5 en zelfs die drinkt ze niet helemaal leeg. En dan s nachts nog eem beetje. Ik heb het idee dat ze nu in een heftige fase zot betreft ontwikkeling. Ze is nog geen 8 maanden en kan al uit zichzelf zitten en kruipt de hele kamer rond. Volgens mij moet ze dit s nachts allemaal verwerken.
Ik moet afkloppen. De afgelopen 2 nachten is het hier wonderbaarlijk goed gegaan. Zl was maar 1 keer per nacht wakker en dan alleen voor een flesje! Daarna gewoon weer in slaap gevallen! Wat fijn weer eens een beetje normale nachtrust.