Aantal dagen overtijd maar nog steeds een negatieve test

Discussion in 'Zwanger worden' started by Birdies, Sep 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik lees al een paar weekjes mee op dit forum en ben nu zover dat ik zelf een topic wil plaatsen.
    Ik weet even niet waar ik aan toe ben.

Ik ben rond 30 mei dit jaar gestopt met de pil, ik heb toen een paar dagen een korte bloeding gehad. Daarna ben ik voor het eerst echt ongesteld geworden op 4 juli. ik was blij verrast dat dit zo snel ging na alle verhalen gelezen te hebben over ontpillen. menstruatie hier na was op 4-8. Voor mijn gevoel ligt mijn cyclus rond de 31 dagen.

Ik heb op 21-8 een ovulatietest gedaan waar duidelijk een streep zichtbaar was, geen hele vette maar wel heel goed zichtbaar. De dagen ervoor was de streep nog vrij vaag en de middag van 21-8 ook weer vaag. Voor mijn gevoel heb ik mijn ovulatie in de nacht van 20-8/21-8 gehad. Alles wijst er dus op dat ik rond 4-9 ongesteld zou moeten worden. Ik heb maandag 1-9 een test gedaan van Sensitest, deze was negatief. Donderdag 4-9 in de middag een etos test gedaan, weer negatief. Vandaag ben ik dus al een paar dagen overtijd. vanmiddag een Action test gedaan, weer omo wit

Na mijn vermoedelijke eisprong heb ik een dikke week veel last van maagzuur gehad, daarna geen klachten meer. sinds dinsdag 2-9 heb ik een zeurende pijn in mijn baarmoeder waardoor ik dinsdag al dacht dat ik wel snel ongesteld zou worden. Sinds die tijd dagelijks wat zeurende pijn in baarmoeder maar niet de hele dag door.

Ik voel me niet zwanger maar mijn menstruatie is nergens te bekennen, ook geen bruine afscheiding of iets dergelijks. Mijn plan is om morgenochtend nog een keer met ochtendurine te testen.

HELP, ik weet niet waar ik aan toe ben [​IMG]
    heeft iemand suggesties of iets soortgelijks mee gemaakt???

2. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Als je jouw LH-piek in de nacht van 20/8-21/8 hebt gehad dan is dat nog niet jouw ovulatie, die volgt binnen 24-48uur ná de LH-piek. Je moet altijd +2 dagen rekenen voor de zekerheid.

Maar dan nog zit je nu al wel op een ong 18dpo, dan zou je toch al wel echt positief moeten testen als het gelukt was. Maar tja, je kan ook een uitzondering zijn.

Ik weet wel dat ik 14dpo omowit testte en 19dpo een hele duidelijke streep had.
    Het enige wat je kunt doen is steeds om de paar dagen een kv2v5 doen, die vind ik tenminste betrouwbaarder. Maar dan zou ik wel gewoon echt 5 dagen wachten en dan pas testen.

Hopelijk heb je gauw duidelijkheid!

3. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie Aiseria! ik dacht alleen dat mijn ovulatie in die nacht was omdat ik donderdagochtend 21-8 nog een mooie test had en diezelfde middag niet meer. of is het zo dat de test al vaag wordt als je eisprong nog niet geweest is? Misschien is mijn urine die middag te dun geweest en dat de middagtest dan niet klopte.

Ik heb verschillende testen in huis behalve de kruidat, hier lees ik wel veel positieve verhalen over. Morgenochtend wilde ik een clear blue doen met afleesvenster. Vinden jullie deze even betrouwbaar als die van de kruidvat?

dat jij na 5 dagen overtijd een positieve test had vind ik wel bemoedigend Aiseria :). had jij toen zwangerschapssymptomen?

4. Jetta

Jetta Lid

Sep 8, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik zit met precies hetzelfde probleem..
    Met clearblue ovulatie getest, dan verwacht je NOD ongeveer 14 dagen daarna, maar ik ben inmiddels 3 weken verder en geen ongi en negatieve tests :(

Ik kan je dus niet verder helpen, maar ben erg benieuwd of anderen dit misschien ook zo ervaren hebben!

5. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje voor jou dus ook erg onzeker allemaal Jetta :(
    heb jij normaal wel een regelmatige cyclus?

6. Jetta

Jetta Lid

Sep 8, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Birdies,
    Ik ben nu nog niet zo lang gestopt met de pil, mijn cyclus hiervoor was 43 dagen, was eerste ronde.
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik eigelijk gelijk regelmatig ongesteld met cyclus van ongeveer 30 dagen.

Dus ik hou er wel rekening mee dat ik nog ontpil enzo, maarja ik had dus wel een duidelijk positieve ovulatietest...

Wanneer ga jij weer testen?

7. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    op toch iets positiefs te geven ivm hoop :)
    Bij m'n meisjes testte ik duidelijk op m'n nod
    maar bij m'n zoon pas 2 weken na m'n nod een positieve test in handen
    was er dan ook van overtuigd niet zwanger te zijn, ondanks dat ik overtijd was
    mijn testen bleven toen omo wit tot ruim 2 weken overtijd , toen kreeg ik een licht streepje
    ik maakte blijkbaar bij zijn zwangerschap heel erg traag hcg aan

8. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Auraly, hopelijk krijg ik uiteindelijk ook een positieve test :)

@jetta, ik ga morgen weer testen. lastig dat jij ook niet weet waar je aan toe bent. wanneer was je ovulatie? je zou mogen verwachten dat je menstruatie 2 weken er na zou moeten zijn en dat je dan dus echt overtijd bent

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Het is een beetje misleidend, maar een ovulatie test meet niet echt jouw ovulatie. Het meet het LH hormoon wat voor een ovulatie zorgt. Bij een piek daarvan is gemiddeld tussen 24-48 uur erna de eisprong. Vandaar dat je +2 dagen moet rekenen vanaf de positieve ovu test.

Ik had totaal geen symptomen haha, alleen niet ongi worden ;) pas na een week overtijd begon ik jeukende (groeiende) borsten te krijgen en vermoeid buikgevoel. Nu ben ik helemaal heel veel moe en gauw honger, gauw duizelig. Echt van die rare kleine dingen haha.

Ik heb achteraf wel echt mijn eisprong gevoelt (ongi gevoel) en zelfs dus de innesteling, toen had ik een hele dag steken in mijn baarmoeder. Echt heel erg pijnlijk in de avond, kon alleen maar op de bank liggen. Dag erna was t alleen nog zeurend gevoel.

10. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te weten Aiseria! Hopelijk krijg ik ook dat soort klachten over een paar dagen :D

Heeft iemand enig idee of het kan gebeuren dat het LH hormoon wel oploopt maar dat je achteraf toch geen eisprong hebt gehad?

11. Jetta

Jetta Lid

Sep 8, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Auraly, je geeft me wel weer hoop!
    Bij mijn zwangerschap van mn dochter testte ik een dag na nod positief, maar een vaag streepje. Ik dacht dat het voor al je zwangerschappen qua hcg aanmaak hetzelfde zou zijn, maar goed om te weten dat dit niet zo is!

@aiseria, gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is snel gelukt, wat fijn :)

Mijn positieve ovulatietest was exact 3 weken geleden, dus als ik dan uitga van +2 dagen dan, ben ik nog steeds ruim overtijd..

Of kan ik ondanks positieve ovulatietest geen eisprong gehad hebben? Het was een digitale test, dus geen streepjes aflezen, ik had alleen die dag een smiley..

@ birdies, spannend morgen weer testen, ik duim voor je!

12. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor het duimen Jetta :)
    helaas vanmorgen weer een omo witte test en nog steeds geen menstruatie te bekennen
    Hoe gaat het bij jou vandaag, nog nieuws?

Ik heb ijg dezelfde vraag als jij, kun je een positieve ovulatietest hebben gehad maar toch geen eisprong? dat zou mogelijk verklaren waarom we geen positieve test hebben en geen menstruatie

iemand enig idee?

Mocht het wel zo zijn dat we een langzaam stijgend HCG hebben heeft dit dan invloed op het verloop van de zwangerschap?

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Het kán wel voorkomen dat er inderdaad een goede ovulatietest is maar het eitje om de één of andere reden toch niet springt. Dan zou het misschien kunnen dat je pas later een eisprong hebt gehad of nog moet krijgen.
    Maar het kan ook dat je een iets latere eisprong hebt gehad dan verwacht door de ovu testen en dat je met een langzaam stijgende HCG later pas posi test.

In wezen test het grootste deel van de vrouwen bij zwanger al wel posi op hun nod, nou ik echt niet haha. Al wist CB op dpo20 wel heel goed dat ik al 2-3 weken zwanger was. Blijkbaar toen al goed genoeg opgelopen.

Voor zover ik gehoord heb maakt langzaam stijgend niet uit, zolang het maar wel stijgt. Niet stijgende HCG geeft aanleiding tot een miskraam.

14. Jetta

Jetta Lid

Sep 8, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @birdies, balen dat je test weer helemaal blanco was! Nu maar weer even afwachten dus..

@aiseria, thanks voor je info!

Ik ben na die positieve ovulatietest door blijven testen met clearblue tests (vraag me niet waarom ;)) maar daarna dus geen positieve ovulatietest meer gehad. Ik doe die tests nu nog steeds, wie weet komt er nu opeens een ei.

Morgen ga ik maar weer een zwangerschapstest doen.. Met dpo 23

15. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Een ovulatietest is over het algemeen pas positief als de teststreep donkerder is als de controlestreep.

Ik heb altijd een licht streepje en soms wordt die wat donkerder en denk ik dat m'n ovulatie eraan komt maar dat is niet altijd zo. Zeker niet als je cyclus nog in de war is door bijv lang pilgebruik.

Ik heb laatst nog een keer gehad dat m'n teststreepje echt bijna net zo donker was als de controlestreep maar liep toen weer terug en pas een week later had ik de echte knaller.

16. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend Jetta, laat even weten hoe het afloopt :)
    thanks voor de info Aiseria!! Goed om te weten dat jij ook pas laat pas positief testte. Konden we maar even een kijkje binnenin nemen om te zien wat er aan de hand is...........

17. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Boannan, Ojee dat stelt me niet echt gerust. Ik had donderdagochtend 21-8 een redelijke streep op mijn test en in de middag weer vaag. daarna heb ik niet meer getest en ijg ook niet echt meer geklust gezien we het al een paar dagen achter elkaar gedaan hadden. Misschien heb ik dan ineens een hele late eisprong gehad zonder dat ik het wist :(

18. Jetta

Jetta Lid

Sep 8, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had digitale ovulatietests, dus geen streepjes maar een smiley..

Volgens mij ben ik nu opeens ongesteld aan het worden! Even kijken of het doorzet.

Als ik nu ongesteld word snap ik nog niks van die ene positieve ovulatietest. Hoe kan er nou zoveel tijd zitten tussen die positieve test en ongesteldheid?!

19. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend, afwachten of het doorzet jetta
    Inderdaad een raadsel hoe dat kan :(

20. SamLonny

SamLonny Actief lid

Jul 7, 2014
    352
    122
    43
    Hoi dames,
    Ik heb ook iets raars, ik ben nu 6 dagen over tijd, en nog steeds geen spoor te bekennen van een ongesteldheid, ik had op mn nod getest dat was 5-9 en op 8-9 nog een keer, deze testen zijn allebei omowit binnen de afleestijd maar na een paar uur staat er toch echt een heel licht streepje, ik weet dat je dan niet meer mag aflezen, maar mijn testen van daarvoor zijn omowit en blijven ook omowit. Mijn klachten zijn, een beetje misselijk/weeig gevoel, pijn in mijn onderrug, licht gevoelige tepels, duizelig af en toe, daarnaast heb ik na de sex als ik naar de wc ga, het sperma roze/bruin, dus vermengd met bloed, maar zodra de sperma eruit is niks meer, heel af en toe had ik heel licht wat bruine afscheiding maar het zet niet door. Mijn normale temperatuur is 36.5, nu vanmorgen was het 37.4, gister 36.7...Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, deze stond al, en maandag bloedprikken omdat de test bij de huisarts dus ook negatief aangaf. Ik ben erg onzeker, moet ik er nou van uit gaan dat ik zwanger ben of niet? Ik heb in december2013 een miskraam gehad bij 7,5 die pas bij 10 weken werd opgemerkt en ook niet uit zichzelf doorzette, ik heb hiervoor miskraamopwekkers gekregen. Ik hoop dat iemand me kan helpen, ben zo onzeker...
    Liefs sam

Share This Page