Hoe slaapt jou kindje van 1 tot 2 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meis1987, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Slaapt jou kindje van tussen de 1 en 2 jaar door?

1. Ja altijd

2. Nee nooit

3. Meestal wel

4. Meer niet als wel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ben gewoon even nieuwschierig.

Onze kleine meid heeft in fases al wel doorgeslapen ( bedtijd tot volgende morgen) maar het gebeurt vaker dat ze nog 1 of twee keer wakker word. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en maak me er niet meer druk om.
    Toch hoor ik vaak dat mensen het maar raar en uitzonderlijk vinden dat ze nog wakker word in de nacht. Dus bij deze even een poll om te kijken hoe het gemiddeld is.

Groetjes meis

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje sliep altijd het klokje rond. Van 21:00 tot 9:00.
    Nu is het in 1 woord dramatisch. Ze gaat nu pas om 00:00 slapen en wordt ze tegenwoordig elke nacht om klokslag 4:00 wakker.

Wij zitten nu dus echt met onze handen in het haar. Elke avond gaat het gepaard met gehuil en krijspartijen als ze naar bed moet, dus we zijn elke avond met d'r bezig.
    Ze wil alleen slapen in onze bed en dan zetten we haar over in d'r eigen ledikantje als ze diep in slaap is.
    Om 4:00 moet ze perse weer tussen ons in bed slapen.

Ik hou me maar voor dat het een fase is

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Hoi nahla.

Ik heb helaas geen tips of de oplossing. Maar het klinkt wel heel erg herkenbaar. Hier ook van gekke periodes gehad. Snap dat je met je handen in het haar zit maar denk idd dat het vanzelf weer over waait.

4. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier bij beide van die periodes. Vaak zit er bij de jongste wel iets dwars als ie aan het spoken is, verkoudheid, tandjes. De oudste wordt nu nog regelmatig wakker maar daar kun je tegenwoordig goed tegen zeggen dat ze verder moet slapen. Die had wel rond de 18 maanden echt een periode dat de snachts veel wakker was en veel tussen ons in heeft geslapen. Ik ben er nu wel aan gewend geraakt dat ik er elke nacht wel een keer uit moet maar zolang het voor een speen en aai is kom ik er nog wel overheen.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Op dit moment (15 maanden) is het 50/50. Ene nacht slaapt iedoor, andere nacht moeten we er een paar keer uit en soms belandt hij dan 's nachts tussen ons in. Kunnen we lekker allemaal slapen.
    Wij hebben het geluk gehad dat hij vanaf 6 weken tot ca. 11 maanden bijna alle nachten doorsliep, dus zijn gewoon verwend :)

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik denk dat meer kindjes spoken dan dat hun ouders vertellen.
    Doorslapen is niet iets wat komt en nooit meer veranderd. Het zijn geen computerinstellingen. Ik zeg altijd: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst".

Genieten als een nacht goed ging en niet te ver vooruit denken als ik een rotnacht hebt gehad. Dat werkt het best. En ik heb de conclusie getrokken dat het niet uitmaakt HOE je het aanpakt, maar dat deze fase weer over gaat. De ene ouder loopt liever tig keer over de overloop heen en weer en gaat halve nachten naast het bedje zitten en de andere ouder neemt het kind in het ouderbed.

Mijn ervaring is dat dat vanzelf weer veranderd. We hebben hier heel veel samen geslapen. Op dit moment meestal niet meer. Ik heb het niet hoeven afleren met methodes oid. Het ging vanzelf omdat hij me 's nachts minder nodig had blijkbaar.

7. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Dochter van 14.5 maanden heeft nog NOOIT doorgeslapen. Ze heeft wel enkele keren (een keer of 5 op 14.5 maanden ;)) 6 uur aan een stuk geslapen, maar kan me de laatste keer al niet meer herinneren...

Op een "goede" nacht wordt ze 2 tot 3 keer kort wakker en slaapt ze redelijk gemakkelijk verder. Op moeilijke nachten, zoals afgelopen week, blijft ze gedurende een hele tijd wakker 's nachts (vannacht tussen 23u en 1u, en tussen 4u en 5u). Ze heeft wel net een oorontsteking gehad, en lijkt er nog steeds last van te hebben... ML en ik zijn dus terug zombie dezer weken :( Soms vraag ik me wel af wanneer de nachten eindelijk gaan verbeteren...

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    mijn zoontje van 14,5 maand slaapt vrijwel altijd door. Ook als baby sliep hij snachts na de voeding gelijk verder. Heb hem ook avondenlang in slaap moeten wiegen ivm krampjes maar als hij dan eenmaal sliep dan sliep hij de nacht door. Vaak word savonds en snachts wel een keer wakker, maar dan geef ik z'n speen en dan slaapt hij meestal verder. Dus dat vind ik niet rampzalig.
    Natuurlijk gebeurd het ook weleens dat hij niet wil slapen, vooral als hij ziek is maar dat is logisch. Tot nu toe gelukkig geen slaapgebrek.
    Wel vrees ik het ergste, want hoe groot is de kans dat de 2e ook zo'n makkelijke slaper is?

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hij slaapt elke nacht van 19:00u-08:00u.

Overdag heeft hij nog een slaapje van 11:00-12:00u.

Hij is hyperactief als hij wakker is dus tegen 18:00u wordt hij altijd alweer slaperig en hangerig.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    hier s nachts een goede slaapster. natuurlijk heeft ze de fases dat het krijsen is (laatste duurde 3/4 weken en was over net voor dr eerste verjaardag).
    over het algemeen slaapt ze minstens 12u per nacht. overdag is het max een uur

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hier slaapt onze dochter inprincipe iedere nacht door, behalve als ze ziek is of als er bijvoorbeeld een tandje doorkomt.

12. rums

rums Niet meer actief

Hij was een hele goede slaper! Tot 2 maand terug toe begon hij te spoken s nachts. Sinds 2 weken hebben we het hekje voor het ledikant weg en wonderbaarlijk slaapt hij nu wel weer door.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl sliep uit zichzelf al vrij snel door. (Definitie van 'doorslapen' was volgens kraamhulp 6 uur aan een stuk). Toch is ze regelmatig even wakker (vaak door burengerucht, ze heeft heel boos, kort huiltje als er lawaai is ergens), maar valt tegenwoordig meestal uit zichzelf weer in slaap.

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dreumes die aan nog geniet van nachtvoedingen, hiero

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij zijn gezegend met een hele goeie slaper, met 8 weken sliep ie door en de keren dat ie 's nachts wakker is geworden sindsdien zijn op één hand te tellen....en nee, dat is niet gelogen :p

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Buiten de 15 en 17 maandensprong heeft hij altijd doorgeslapen.

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Beide kinderen sliepen hier klokje rond vanaf ongeveer twee maanden. 's Nachts nooit wakker geworden tot ongeveer 14 maanden.
    Beiden hebben rond deze leeftijd echt verlatingsangst i.c.m. doorkomen van hoektanden en laatste kiezen waardoor er slechter geslapen wordt. Dochter spookte toen echt drie maanden lang en mijn zoon wordt soms wakker en slaapt dan op mijn man verder.

Overdag weinig problemen, slapen altijd wel zonder moeite. Ik draag hem nu wel veel in de draagdoek om wat aan zijn behoeften tegemoet te komen.

18. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dl slaapt vrijwel altijd van 19.00-08.00 uur. Heerlijk! Uitzonderingen heeft ze bij ziek/verkouden zijn en dan zijn papa en mama de volgende dag bekaf, niks gewend natuurlijk ;)

19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier in principe een goede slaapster, ongeveer 1x per maand een nachtelijk avontuur ;) nu is ze ziek, dus nu wel wat vaker wakker.

20. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl is bijna 2,5 jr en slaapt meestal niet door
    Een enkele nacht tot een uur of 5-6 in de ochtend, en dan ben ik heeeeeel blij ;)

Deel Deze Pagina