Afwijkend? Platte neusrug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze vond de oogjes ook ver uit elkaar staan

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zie alleen maar een beauty 😍

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wat een sufferd zeg, die arts.
    Even helemaal los van of het wel of niet zo is; qua tact en inlevingsvermogen heeft ze nog wat te leren. :x
    Wij lopen ook bij een kinderarts die een handje heeft van dat soort dingen zomaar out of the blue te roepen, zo ontzettend vervelend en frustrerend!
    Ik zou het idd vrijdag even benoemen bij je eigen kinderarts en maar proberen je er niet te druk over te maken. Als er echt iets zou zijn, dan zou je eigen kinderarts dat toch wel hebben benoemd?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja en ze is in haar jonge leventje door alle 4 de kinderartsen regelmatig gezien....

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ogen ver uit elkaar??? Helemaal niet
    Dan mankeert die van mij ook van alles haha

Hier ook al 5 kinderartsen in 5 maanden en me huisarts zegt gisteren hoge kijkt ze scheel haha nou dat heeft nog niemand gezegd zal t is in de gaten houden ;)

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Najaseg, het is ook een beauty. Was het in een academisch ziekenhuis? Want daar hebben ze er inderdaad een handje van om dit soort dingen maar gewoon even te roepen, ook al zijn ze niet ter zake kundig. Zelf ook bij de hand gehad. Pffffff, belachelijk. Echt. Heel ernstig van je laten afglijden. Stelletje idioten.

7. kimii

kimii Niet meer actief

Het is een mooie meid en ik persoonlijk zie er niets raars aan! laat ze zeggen bij mij zeiden ze eens dat mijn jongen een plathoofdje had en da is totaal niet waar ben er zelfs naar osteo geweest en hij zei ook dat er niets raars aan was, ze overdrijven graag die artsen van tegenwoordig!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja was Maastricht.... Het doet me toch wat ook al wil ik er niet aan denken

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Had ik ook destijds. Zo'n beetje woordelijk hetzelfde geintje.

Luister, je ligt wekenlang in het ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte bij een gruwelijk vroege termijn, dan wordt ze geboren en gaat het bijna mis, daarna een maandenlange NICU-tijd met alles stress en spanning vandien, dan is ze thuis en huilt ze veel: reflux... En dan nog alle fysio, want ontwikkelt ze zich wel goed? Iedereen houdt je kind in de gaten, heel goed, maar het geeft wel stress en maakt je onzeker.

Dan nog je eigen spanning: is alles wel normaal? En dan wordt er iets gevonden wat waarschijnlijk totaal losstaat van alle eerdere ellende, en dan maakt zo'n internist even zo'n absurde opmerking tussendoor.

Natuurlijk doet dat je wat! Het is belachelijk om zoiets zo even te zeggen. Als ze echt zou denken dat er sprake was van een syndroom, dan zou ze het dossier erbij moeten pakken en dat met de behandelend kinderarts moeten bespreken. En als die onderzoek nodig acht, wordt dat met jullie besproken. Zeker niet eerder.

Dit gebeurde ons dus ook drie jaar geleden. Ze zeiden PRECIES hetzelfde. Leren ze zeker in de opleiding of zo??? Ik was aangeslagen, en vooral woest. We hebben de opmerking volkomen genegeerd, dochter lijkt overigens ook als twee druppels water op kerngezonde papa, en er blijkt dus ook niets aan de hand.

Ik vind het een klacht waard. En ik zou het zeker met de algemeen kinderarts bespreken. Ik vind het niet kunnen.

Kus!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Deze kinderarts zag ons voor het eerst daar en we hadden net al gehoord dat ze ws toch reflux naar de nier heeft en als dit bewezen is met verder onderzoek er een operatie zal volgen om te zorgen dat de nier niet verder beschadigd zal raken....
    Dus dat was al een klap want eerder hoorden we dat het er goed uit zag allemaal.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We zijn door onze eigen kinderarts naar Maastricht verwezen voor de nier vandaar dat we daar ook bij de kinderarts moesten komen. Dacht eigenlijk dat het de follow up was maar die moet nog komen

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik haal de foto straks weer weg trouwens

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik zie eerlijk gezegd niets bijzonder....
    Maar altijd moeilijk oordelen van een foto vond ik.

Maar ze spreken al snel van een syndroom terwijl het niets hoeft te betekenen hoor.
    Ik weet dat onze dochter geboren was en ze beide schedelnaden dicht had dat het al een syndroom was omdat ze meer dan 2 afwijkingen had, maar dat hoefde verder niets te betekenen.
    Ze gaven toen al aan dat mocht een kind een afwijkende stand van een vinger hebben en een scheel oog het al een syndroom zou heten.

Onze dochter heeft wel degelijk een syndroom en meerdere " afwijkingen" (klinkt meteen zo ernstig).

Maar weet dat er dus al snel over gesproken wordt terwijl het nietd voorstelt en een kind nergens last van hoeft te hebben.

Ik hoop dat je het een beetje los kan laten en vind het wel raar van die ka dat hij daar meteen over begint.

Nogmaals ik zie zo niets bijzonders aan je meisje hoor.

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zie gewoon een mooi, lief gezichtje hoor! Niks afwijkends aan te zien! Hopelijk kan de andere arts jullie snel geruststellen, want kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt!

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat een tegenvaller, Frannie. Ik hoop dat ze het ook wat de nier betreft mis heeft. Xx

PS en onze dochter heeft dus helemaal geen syndroom hoor. was echt kletspraat.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee dat had ik begrepen Maria! Ja we hopen dat ze de nier verder kunnen sparen door de verwijding juist te vernauwen.
    Alleen vervelend wat er allemaal aan vooraf moet gaan aan onderzoeken is erg vervelend maar natuurlijk wel noodzakelijk

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Foto's weer verwijderd

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Echt klote voor jullie. Bah. Sterkte.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is helaas niet anders. En ik ben blij dat ik aan de kinderarts gemeld heb dat ze een blaasontsteking heeft gehad. Die is nl
    via de huisarts behandeld. Daardoor is het balletje gaan rollen en zijn we nog wel op tijd om erger te voorkomen. Kinderarts gisteren zei dat een nier al snel schade op kan lopen na een langer onbehandelde infectie. En we kwamen er pas na 5 dagen ziek zijn met koorts achter.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik wil mijn 20 weken echo nog opvragen en Maastricht bellen of er nog echo's zijn waarop de nieren te zien zijn.

Deel Deze Pagina