Slapen in het campingbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanImraan, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mama´s ;)

Ik heb een zoontje van 9 maanden, tot 4 maanden sliep hij bij ons in bed.
    Na 4 maanden heb ik hem in zijn eigen ledikant naast ons bed gezet, en dat ging prima.

Toen hij 5 maanden oud was hebben we 1 keer bij mijn ouders gelogeerd en sliep hij in het campingbedje, sindsdien wilt hij absoluut niet meer in zijn ledikant.

Hij slaapt in zijn eigen kamer nu permanent in het campingbed, zodra ik het ledikant neerzet gaat hij krijsen en zijn hoofd tegen de spijlen aanrammen.

In het campingbed heb ik het ledikantmatras liggen.

Moet ik hem toch laten wennen aan zijn ledikant, of zou het campingbed geen kwaad kunnen? :)

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Er is pas een onderzoek geweest naar een ledikant matras in een campingbedje. Is erg gevaarlijk. En heeft tot veel onnodig dode kindjes gezorgd. Ik wist dit ook nooit dus schrok toch wel erg toen ik het las.

Het kan ook de leeftijd zijn
    Die van mij krijst de hele boel bij elkaar.
    Zelfs als ik erbij blijf.

3. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh echt?

Waarom dan?
    Hij sluit helemaal precies aan, en kan nergens er tussen!

Hij wilt het vanaf 5 maanden tot nu nog steeds niet.

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Zoontje slaapt hier vanaf 9/10 maanden ook in het campingbedje. En blijft hierin slapen totdat hij een peuterbedje krijgt. Hij is nu 15 maanden. Hij bonkt in zijn slaap zijn hoofdje blauw in het ledikant. En daar wordt hij en wij wakker van. Hij kan nergens tussen komen.
    Alles is tegenwoordig gevaarlijk!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  6. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier dus ook, zijn hoofdje blijft hij bonken en gaat absoluut niet slapen.

Heeft u er ook gewoon een ledikantmatras in liggen?

7. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee, het gaat om de flexibele wand van het campingbedje.

Een kindje kan met zijn/haar hoofd knel komen te liggen tussen een matras en wand van het campingbedje.
    Het advies (zie ook extra link) is helemaal geen matras, naast de harde bodem die standaard meegeleverd word.

Nogmaals wat je doet is jouw keuze, maar ik wil de juiste informatie delen ;)

9. penseel

penseel Niet meer actief

Tijd voor andere ontwerp camping bedjes.

Ze zijn wel ideaal voor kinderen die hoofd bonken.

De oude camping bedjes hadden wel een piepschuim matrasje dat is zachter dan die van nu. Deze lagen ook los onderin maar er was spelingsruimten je kon er makkelijk weer uit los komen.

Als het extra matras er in gaat kan ik mij voorstellen dat het extra risico met zich mee neemt.

Voor jou ts wat te doen. Dan maar op het dunnen matrasje laten slapen?? Ongezond is het niet om op een verharding te slapen. Als je er aan gewent raakt dan weet je niet beter.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja hoor, gewoon zijn eigen matrasje.. ;)

11. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Jeetje lastig! Ik zou wel uitkijken met een extra matrasje inderdaad. Dus ik zou er of geen extra matrasje in doen, of het matras op de een of andere manier vastnaaien ofzo aan de zijwanden, zodat de baby er met geen mogelijkheid tussen kan komen.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

dat word lastig het bed verschonen dan....
    er zit zeker een kern van waarheid achter het gevaar van een camping bedje, mijn zoontje heeft er ook een half jaartje in geslapen zonder problemen (en ook zonder problemen weer terug in het ledikant)

Deel Deze Pagina