Dag 42 na curretage, nog steeds geen menstruatie!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Claudia88, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    #1 Claudia88, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
    Hoi allemaal!

Ik ben op 15 april gecurreteerd na een zwangerschap van 8,5 week. (Op 5 april eerste echo, toen was ik 8,5 week)
    Na de curretage heb ik in totaal 1 dag gebloed, daarna helemaal niets meer! De VK zei dat het dan waarschijnlijk heel goed 'schoongemaakt' is en dat het juist een voordeel is.

Ik heb mijn bloed moeten testen op de hcg waarde. Dit was op 4 mei nog 42 en op 7 mei 21. Rond de 12e zou het dan ongeveer weer op 0 moeten staan..

Nu zit ik dus op dag 42 en nog steeds geen menstruatie. Ook totaal geen gevoel dat het uberhaupt gaat komen. Eergisteren een zwangerschapstest gedaan en daar kwam een heeeeeeeeel licht streepje op. En dan bedoel ik ook echt enorm licht, een echte tuurstreep.

Wie heeft ervaring met het gelijk weer zwanger worden na een curretage?? En voor diegene die een curretage ondergaan hebben, na hoeveel dagen kwam jullie menstruatie??

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Zodra je hcg in de buurt van 0 komt, kun je weer gaan tellen. Pas dan begint er weer een cyclus. Het is dus niet zo gek als je nog niet ongesteld bent. Die tuurstreep is dan wel weer apart. Kan nog een beetje rest-hcg zijn of toch een nieuwe zwangerschap. In dat geval zou de test over een paar dagen donkerder moeten zijn.

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ja, dat dacht ik dus ook. Mijn cyclus zou dan, als alles gelijk weer 'normaal' verloopt, rond 12 mei zijn begonnen..

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    He meid bij mij duurde het ook lang hoor voor mijn gevoel, 39 dagen. Het is normaal dat het tussen de 4 en 6 weken duurt voordat je weer een menstruatie kunt hebben. Ik hoopte ook heel erg dat ik weer snel zwanger zal zijn na de curettage. Je leest overal dat je extra vruchtbaar bent na zo'n ingreep. Ik helaas niet, mijn cyclus raakte helemaal van slag (zie onderschrift) en zit nu aan een hormoonkuur om mijn cyclus weer op de rit te krijgen. Ik hoop voor jou dat weer snel raak mag zijn en dat het goed blijft gaan. Sterkte met alles!

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat duurt het allemaal lang he...ik ben nu op dag 35 na mijn curettage van 22 april......en ook nog niet ongesteld. Mijn normale cyclus was 28/29 dagen....hopelijk komt het voor ons beide snel, dan kunnen we weer verder ;)

6. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een cyclus van 39 dagen na mijn mk, leek me ook eindeloos lang ...

7. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Pfff ja duurt erg lang!! Zo jammer.. Zou fijn zijn een menstruatie, weet je iedergeval dat het weer 'loopt'. Balen dat jij ook nog niet ongesteld bent!!

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, maar die rare klachten van vorige week zijn nu allemaal gelukkig weer verdwenen.....was er echt beroerd van, zo'n pijn in mijn rug....:$

We kunnen helaas niets anders doen dan afwachten...maar daar ben ik niet zo goed in.....:D. Hopelijk kunnen we elkaar binnenkort weer feliciteren.....!!

9. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Raar is dat he?? Die rugpijn!! Die had ik tijdens mijn zwangerschap, helemaal in het begin. Nu heb ik daar ook weer last van. Zijn zoveel meiden die daar last van hebben, apart!!

Inderdaad, zit helaas niets anders op dan afwachten! We hopen op positief nieuws voor ons!!

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, die rugpijn is een vaag iets...geen idee waar die vandaan komt....ik had dat inderdaad ook tijdens het begin van de zwangerschap......en normaal ook altijd vlak voor mijn menstruatie.....

Gister in een keer weer een tijdje hoofdpijn uit het niets.....ook al twee dagen een beetje last van mijn ogen.....zie een beetje wazig....en bij vlagen een beetje misselijk...maar dat is ook weer zo over.....we worden gewoon een beetje voor de gek gehouden door ons eigen lichaam.....

11. Pippaa

Pippaa Lid

6 jul 2012
    36
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi Claudia, na mijn curettage in februari duurde het 36 dagen voordat ik ongesteld werd. De gynaecoloog vertelde dat het wel 6-8 weken kon duren voordat ik weer ongesteld werd. Heel veel succes de komende periode, ik weet dat wachten verschrikkelijk is!

12. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Dank je Pippaa! Ik hoor verschillende verhalen. De ene gyn zegt dat het 4-6 weken kan duren, anderen weer 6-8... Nou we gaan het wel zien! Ik heb 3 juni mijn controle afspraak bij de gyn, vraag ik haar even om te kijken!! Kunnen we gelijk zien of er al een ei oid in aantocht is!

13. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Lage rugpijn heb ik ook, schijnt van de curettage te komen, kan wel een paar weken aanhouden. Heb het bij mn zwangerschappen niet gehad. En idd balen van die lange cyclus, gaat bij mij ook wel even duren want mn testjes zijn nog super donker!!
    Bij mn vorige mk was het binnen 3 dagen uit mn lichaam en nu doordat ik curettage heb gehad heeft mn lichaam nog niet echt door dat het geen Hcg meer aan hoeft te maken.. jammer dat we het zelf niet in de hand hebben he..

14. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ja echt heel erg jammer... Ik had trouwens bij mijn zwangerschap wel last van lage rugpijn..

Bizar he, hoelang het kan duren? Bij mij was de hcg na 4 weken eindelijk weer op een niet zwanger niveau.. Hopen dat het bij jou snel weer op 0 staat!!

15. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik was 10 w met curretage kreeg na 46 dagen weer mijn ongi

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga voorzichtig een vreugdedansje doen....volgens mij ben ik zojuist ongesteld geworden.....het lijkt me tenminste iets te veel bloed voor iets als innesteling (niet dat ik daar echt verstand van heb ;)) en mijn buik voelt ook wel een beetje als bij een menstruatie.....

Nu nog even afwachten of het doorzet...

Bij jou al iets doorgekomen?

17. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Echt?? Oh super joh. Lekker hoor.. Weet je iedergeval dat je lichaam weer werkt en dat je weer zwanger kunt worden! Super!

Bij mij nog niets in aantocht.. Ook totaal nog steeds geen ongi-gevoel. Vanmiddag komen mijn zwangerschapstesten binnen, morgenochtend gelijk even testen! Hoor toch veel dat je rond de 40 dagen wel ongesteld wordt.. Uiteraard met uitschieters, maar toch heb ik zo'n apart gevoel. Ik was na het stoppen met de pil, gelijk zwanger en heb toch zo'n 10 jaar de pil geslikt. Mijn lijf was dus snel weer op orde, dus heb het gevoel dat het na de curretage ook weer zo moet zijn..

Wel echt super voor jou hoor, ben echt blij voor je!:D

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het zet nog niet echt door.....vandaag weer helemaal niets wat op ongesteldheid lijkt...zucht....nou ja....

Ik was ook gelijk na het stoppen met de pil zwanger (2e ronde), en ik ben inmiddels 35 en heb een dikke 20 jaar aan de pil gezeten. Mijn lichaam was dus ook al weer heel snel op orde, dus zou nu na de curettage inderdaad toch ook wel snel moeten gaan.....

We wachten weer rustig af.

19. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier kwam de menstruatie eerder dan verwacht!!!
    Ik moest van de gyn uitgaan van m'n tweede curretage.. ongeveer 4-6 weken zou ik weer gaan menstrueren

Maar al na anderhalve week ongesteld na m'n tweede curretage, vloeide 5 dagen na m'n curretage en toen een week niet en toen opeens ongesteld! Heeft 6 dagen geduurd en ben er nu net 2 dagen vanaf! :D erg blij dus want nu kunnen we weer aan de slag!

Dus ik denk eigenlijk dat m'n lichaam het heeft geregeld vanaf m'n eerste curretage..

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hoe was bij jullie het bloedverlies na curettage?? Ik had 4 dagen heel minimaal, kon het af met inlegkruisje. En nu begin ik weer wat helderrood te vloeien, en echt meer dan afgelopen dagen! Beetje weeig gevoel ik onderbuik, maar geen krampen. Niet verontrustend veel maar vind het wel vreemd..

Deel Deze Pagina