Testen of nieuwe ronde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cheryl26, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Cheryl26, 20 mei 2013
    Laatst bewerkt: 20 mei 2013
    Hallo,

Ik ben vast niet de eerste die deze vraag stelt, maar zou toch graag andere meningen willen horen..

Na in 2007 een zoon te mogen hebben gekregen, willen we nu graag een broertje of zusje voor hem. We hopen echt dat dit ons gegund zal zijn.

We zitten in ronde 4 of 5, ik ben daarin nog niet zo thuis. Na mijn menstruatie op 14 januari zijn we ervoor gegaan :D

Deze maand lijken er dingen anders. Ik val af en toe ineens flauw, dat voel ik heel kort van tevoren aankomen. De 13de heb ik iets vroeger dan verwacht mijn bloeding gekregen. Deze heeft echter maar tot de 15de geduurd. Wel helderrood, maar korter dan normaal (zeker 2 of 3 dagen), dus ik was wat verbaasd.

Sindsdien een "vaag" gevoel in mijn buik (sorry, kan het niet anders omschrijven), gevoeligere borsten en vaker hoofdpijn.

Wat denken jullie, is het zinvol om er morgen een test tegenaan te gooien, of hou ik mezelf voor de gek?

Edit: Vergat nog te vermelden dat ik sinds 3 nachten erg slecht slaap en vroeg wakker ben, ofwel om te plassen, ofwel door een lichte kramp in mijn kuiten. Dan ben ik zo aan het draaien en woelen dat mijn mannetje klaagt dat hij zeeziek wordt :D En sta ik maar gewoon op.

2. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Zelf zit ik nu ook in dezelfde situatie...

Ja kijk, als er iets in je zegt dat je niet genoegen neemt met je "ongi" dan is een test de enige oplossing..

dus ja, ik zou een test doen, maar je kan ook afwachten en kijken of je weer ongi gaat worden..

3. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Nenapreciosa! Wat ga je zelf doen dan, testen of afwachten?

Het liefst wil ik er een test tegenaan gooien, maar wil niet onnodig testen.
    We zijn immers nog maar een paar maanden bezig en ik heb geen zin om mezelf elke maand rond de NOD gek te maken.
    (Beetje jammer dat ik mezelf dit keer toch gek maak ;):D)

Vandaar ook dat ik vraag naar jullie mening :)

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Gewoon testen :D. Ik gooi er ook elke maand na mijn menstruatie zo'n goedkoop testje tegenaan. Just to be sure ;).

5. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha!
    Misschien is het wel een soort zwangerschapskoorts, ofzo. Na die paar maandjes begint het verlangen al zo te kriebelen.

Welke testen zijn het beste?
    Kruidvat 2 voor 5 euro?

Ik denk wel dat ik morgen ga testen ja ;)
    Hopen op een dikke streep... ben zeker niet te vroeg om te testen, dat scheelt :D

6. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Cheryl26, ik ga er gewoon een test tegenaan gooien hahaha.. is zeker spannend.

Ik heb een dikke ader over me boob heen lopen, ik schrok er zelf van gisterenavond hahaha, voor de rest heb ik gewoon die gevoel in me dat het anders zit dan anders.. ik neem gek genoeg geen genoegen met die 'ongi' die ik heb gehad hahahahahhaha

7. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad dat gevoel dat het anders zit dan anders...
    Zou het ons gegund zijn?
    Hoe lang ben jij nu bezig, Nenapreciosa?

8. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Cheryl26, ja soms vraag ik mezelf dat echt af of het me wel gegund zou zijn hahahaha, dit is de 3de ronde.. ik weet dat het niet echt lang is en dat sommige echt lang moeten wachten.. ben jij al lang bezig??

9. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ook sinds januari nog maar.
    Daarom wil ik ook nog niet al teveel hopen, precies wat jij zegt, er zijn vrouwen die langer moeten wachten en hele vervelende behandelingen moeten ondergaan voor een zwangerschap. Dus wie zijn wij om nu al zo stevig te hopen? Maar ja, je doet het toch...

Ik heb zoveel zin om dit met mijn moeder te delen en/of aan haar te vragen, na 5 kinderen weet je wel het een en ander over zwangerschappen...

Maar we willen de beide opa's en oma's graag verrassen dus dat is helaas geen optie :D

10. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Hahahah jaa als het een verrassing wordt dan wordt het wat moeilijker om het met je moeder te delen..

Ik had wel aan mijn moeder gevraagd hoe zij haar eerste zw had ervaren en toen heeft zij gezegd dt ze gewoon ongi werd en dat ze er pas achter kwam toen ze bijna 5 maanden zwanger was, want toen werd ze ineens niet meer ongi, dus ja het kan allemaal.

Oohh wat spannend zeg.. zelfs een ongi wil niet zoveel zeggen tegenwoordig hahahaha..

Heb jij dat ook, van die steekjes in je liezen?

11. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, niet in mijn liezen helaas :D
    Wel steekjes in mijn onderbuik, en aan de zijkanten (tegen de heupen aan zeg maar).

Ik heb besloten morgen absoluut te gaan testen :D
    En natuurlijk deel ik het resultaat even, of het nu negatief of positief is..
    Laat jij ook van je horen?

12. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, tijdens mijn eerste zwangerschap (2007) ben ik ook gewoon twee maanden ongesteld geworden.
    Het werd op een gegeven moment kouder buiten, en toen kreeg ik gruwelijk zere tepels...

Mijn mannetje zei "jij bent zwanger" en ik verklaarde hem voor gek.
    We waren ook helemaal niet bezig voor een kindje.

Om hem zijn mond te laten houden heb ik een test gedaan en zeven maanden later beviel ik van een geweldige zoon :D

13. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Oohh hahahaha, jaa ik ga ook zeker weten testen jaa ik meld het zeker weten ook even.. ja ik heb het niet constant hoor maar zo af en toe gewoon een steekje in mijn linker lies.. ik heb ook zo'n boek over alles wat er medisch met een vrouw kan gebeuren, ja ik vind dat aan de ene kant handiger dan internet hihihi, me borsten jeuken ook al sinds gisteravond.. ooohhhh wat een spanning mijn god :)

14. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanochtend getest, maar helaas geen tweede streepje mogen waarnemen. Hoe goed ik ook tuurde :D
    Het was dus toch een normale menstruatie (eigenlijk wel lekker dat het niet zo lang duurde).

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    En gelukkig is m'n eitje (als het goed is) niet zo ver weg :)

15. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Aaahh Cheryl, maar ja idd nieuwe ronde nieuwe kansen.. ik ga er vandaag eentje halen, had het gisteren best drukjes hihihi.. nou gewoon afwachten dan maar..

En voor jou, veel succes deze ronde en hopelijk een plakbeeb :D

16. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja laten we het hopen!
    Ik heb vanmorgen de test gehaald, nadat ik de kleine naar school had gebracht.
    Zat al zo dik over de testdatum heen dat het niet zo erg is om het niet met de eerste urine te doen.

Ehhhh... toch?! :p

17. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Hahaha jaa ik denk het.. sommige testen posi met 2 weken overtijd pas,,

Maar, hoe het ook uit mag komen voor jou, hoop ik dat het een plakkertje is hihihi..

18. Cheryl26

Cheryl26 Lid

20 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee joh, ik maak er gewoon een grapje van.
    Zolang ik geen tweede streepje zie, ben ik niet zwanger.
    En een korte bloeding i.c.m. een missende streep, is overduidelijk ;)

Ik hoop voor jou dat je morgen positief test!!

19. Nenapreciosa

8 apr 2013
    97
    0
    0
    Vandaag een testje doen.. pffff ben best zenuwachtig hihihi..

Kwaaltjes worden steeds duidelijker ;)

Never lose hope :)

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    succes dames!!

Deel Deze Pagina