Zwangerschap, lage bloeddruk en jullie ervaring hier mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rrianne, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ik ben nu alweer over de helft van de zwangerschap van ons tweede mupke en vanaf het begin af aan is het mijn bloeddruk laag geweest. Maar naar mate de zwangerschap vordert beginnen de klachten daar om heen toe te nemen en het 'zwaarder' te worden.

Momenteel heb ik vooral het gevoel het grootste deel van de dag bezig te zijn mezelf staande te houden.
    Veel duizelig/zweverig, wazig zicht, moe, uitgeput en in het ergste geval, zweten, zwart voor de ogen kortom; moet geloof ik maken dat ik nu heel snel kom te zitten.

Om jullie een idee te geven, de vorige keer was mijn bloeddruk 90/50, afgelopen keer 110/45.
    Hb is overigens inmiddels goed, net getest.

Het werken valt me momenteel zwaar, maar niet alleen dat ook even de deur uit voor een boodschapje of een klein klusje in het huishouden lijkt momenteel een enorme opgave.

Wat ik me nu het meest afvraag is het echt normaal dat alleen deze lage bloeddruk mij zoveel belemmering geeft in het dagelijks leven? Hoe hebben jullie dit ervaren? Ik voel me nu vooral een enorme aansteller/zeikerd. Tuurlijk heb ik zo nu en dan een goede dag er tussen zitten en als ik eenmaal zit en niet veel hoef voel ik me over het algemeen prima, maar het neemt nu toch wel de overhand...

2. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Het hoeft geen belemmering te geven. Mijn bloedruk was hoog als het 120/55 was. Mijn bloeddruk ligt altijd lager dan 'gewoonlijk'. Ik ben het dus gewend en heb er geen last van.
    Broodje met appelstroop doet wonderen is mij toen verteld.

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wat fijn dat jij er verder geen last van hebt.
    Appelstroop heeft vooral met ijzer te maken voor zover ik weet en mijn ijzergehalte is prima.

De hele dag door wat eten, helpt enigszins, als is dat allemaal voor even.
    Wat ik ook heb geprobeerd is extra zout eten in de zin van bouillon, drop en chips, helaas doet dit ook geen wonderen.

4. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    hier ook al de hele zwangerschap een lage bloeddruk van rond de 90/55 Kan gelukkig geen kwaad en Eigenlijk niet veel aan te doen, rustig opstaan etc.. Vooral niet te lang staan.. veel tussendoortjes dropjes oid eten.. Ben tijdens het uitlaten van de hond flauwgevallen waar ik wel erg van geschrokken was.. sindsdien dus wat rustiger aan gedaan want ik bleef ook maar doorgaan en das funest hehe..

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoi,

Hier ook een lage bloeddruk, 90/40. Heel vervelend, want je voelt je de hele dag moe. Inspanning helpt hahaha veel bewegen. Ik heb zoethout thee gehaald, dat schijnt te helpen. En lekkere zoute chips, en daar dan wel weer veel water bij drinken.

Iets meer zout eten, en dan ook meer drinken werkt het beste.

Groetjes Setje

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik had er ook last van tijdens de zwangerschappen (nu ook nog wel eens hoor)

Mijn tip

Zoethout, zoethout is van nature bloeddruk verhogend.

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb ook een lage bloeddruk en herken je klachten grotendeels. Ik ben vooral erg snel moe en doe dus ook het liefst helemaal niks. En veeeeel slapen. Ik werk niet zoveel dus heb daar dan ook de tijd voor...

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik heb normaal een bloeddruk van 120/80 en nu rond de 100/50. Heb er wat last van, maar niet zoals jij beschrijft. Misschien dat je je vk even kunt bellen, dat er wat anders aan de hand is bijv. Genoeg eten, boullion en voldoende drinken helpt bij mij wel. De klachten die ik soms heb zijn duizeligheid, wazig zien en koud hebben. Ook zie ik er bleek uit.

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mijn bloeddruk is aan de lage kant, niet zo laag als die van jou gelukkig. Maar ik merk dat het bij mij ook al invloed heeft op mijn energie, en dat ik echt rustig aan moet doen met sommige dingen.
    Dus ik denk dat het echt wel mogelijk is dat het zoveel invloed heeft op je dagelijks leven.

10. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb ook een lage bloeddruk, 90/40 en daar veel last van. Ik probeer zoveel mogelijk te slapen en overdag zo min mogelijk dingen te ondernemen als dat niet perse hoeft, gaat nu redelijk, ene dag beter dan de andere

11. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lage bloeddruk, bij alle zwangerschappen gehad en nu weer. Ik moet opletten niet te heet te douchen, dan word ik echt dizzy. Ik eet ook regelmatig een dropje.

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Mijn bloeddruk is normaal al erg laag..
    Nu in mijn zwangerschap (en de vorige) meestal rond de 90/50.
    Ik ben het gewend, tuurlijk ben ik nu iets sneller moe en hap je eerder naar adem, niet te snel op staan etc etc..
    Maar als jij normaal geen lage bloeddruk hebt dan kan het denk ik wel zo zijn dat je er meer last van hebt....
    Sowieso, geen lichaam is hetzelfde..
    Ik vind je geen aansteller!

Gewoon af en toe een zout dropje nemen!
    En cup à soup wil bij mij ook wel eens helpen..

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Bedankt meiden voor de reacties!

Als ik jullie berichten lees is het heel wisselend, heeft de één met een lage bloeddruk weinig klachten, heeft de ander er aardig wat last van. Dit was inderdaad ook wel wat ik op het internet las. Mijn vraagtekens kwamen met name weg door de adviezen van neem een dropje of een kop bouillon dan is het weer over?!

Ik probeer tussen de middag altijd even met mijn zoon een uurtje slaap mee te pakken, dit helpt wel aardig.
    En als ik er over nadenk zijn de grootste klachten wel voornamelijk de ochtend. Tegen de middag/avond voel ik me vele malen beter.

Hoe doen de meiden het die ernaast nog werken? Werk zelf in de kinderopvang.

En wbt boodschappen doen, het wachten in de rij is de grootste killer, jullie dit ook?

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Oja en wbt mijn bloeddruk, die is altijd wel wat aan de lage kant, maar normaal gesproken nooit echt last van. Ook tijdens de zwangerschap van mijn zoon niet in deze mate last van gehad, ondanks dat hij toen ook laag was.

15. Chris86

Chris86 Actief lid

21 jun 2013
    111
    0
    0
    z-limburg
    dit is ook mijn 2de goeie zwangerschap en heb ook een lage bloeddruk.
    gynaecoloog vertelde mij laatst dat de lage bloeddruk perfect is en ze het gaag zien, omdat ze dan merken dat het lichaam goed reageert op de zwangerschap.

16. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben zzp, dus deel mijn werk zelf in. Ik begin nooit eerder dan 10 uur en ben plan tussen 3 en half 7 niks in om te rusten, daarna werk ik weer tot 11, gaat heel goed:)

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Chris, dat is idd de andere kant van het verhaal en ben ik ook erg blij mee. Een hoge bloeddruk brengt een stuk meer zorgen met zich mee, dit zijn alleen tijdelijke ongemakken voor mama.

Mappel, dat is fijn dat je je er een btje om heen kunt plannen zodat je aan je rust komt.
    Hier vind ik met name de ochtenddienst waarop ik alleen met 6 kids flink bikkelen. Kijk het voor nu nog even aan in de hoop dat het gauw weer wat makkelijker wordt.

18. Chris86

Chris86 Actief lid

21 jun 2013
    111
    0
    0
    z-limburg

Moet zeggen dat ik dankzij een lage bloeddruk nergens last van heb..
    Het enige vervelende wat ik momenteel heb zijn gevoelige tanden dus al met al een heerlijke zwangerschap vergeleken met die van mijn zoon 4 jaar geleden.

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Wat ik nog vergeten was te zeggen... Je hebt in je zwangerschap een dip van 16 tot 24 weken, daarna zou je bloeddruk wel iets hoger moeten worden...

Ik ben morgen 24 weken, en kan niet wachten tot ie wat hoger wordt. Je voelt je dan gelijk een stuk beter!

Ik ben idd in de supermarkt, door het stilstaan in de rij bij de kassa bijna flauwgevallen. Ben toen op de grond gaan zitten :)

Wat ook helpt, als je onderweg bent ofzo, door je knieën zakken, dan je kuiten aanspannen, en weer langzaam omhoog komen. Dan schijnt je bloed weer een spurt omhoog te krijgen...

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Chris, fijn lekker van genieten nu!

Setje, bedankt dat wist ik niet. Dat zou een fijn vooruitzicht zijn.
    Herkenbaar als ik het echt niet meer trek ga ik gauw door mijn knieen en doordat ik meestal mijn zoon bij me heb doe ik alsof zijn schoenen niet goed zitten;) hahaha. Ben benieuwd, laat je weten of je je één deze dagen daadwerkelijk beter voelt?

Deel Deze Pagina