Hoge HCG!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daisybunk1, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    hallo ik ben een beetje van slag omdat ik het even niet meer weet!

eindelijk weer zwanger en voel me ook goed zwanger ben vreselijk misselijk en heb mega pijn in mijn borsten. Nu moest ik omdat ik Hyperhomocysteïnemie heb voor extra onderzoiek naar het ziekenhuis bloedonderzoek en medicatie (extra foliumzuur) dus ik me netjes gebeld om te zeggen dat ik een positieve test heb eb dat ik voor bloedonderzoek zou moeten en niet wist of dit kan omdat ik mogelijk zwanger ben. Kreeg te horen dat ik me de afgelopen maandag mocht melden om een echo en gesprek te hebben.

De echo was nog niks te zien behalve wat vocht en dus een bloedonderzoek om te bepalen hoeveel hcg er in me bloed zit. Kreeg ik smiddags een telefoontje dat ik donderdag weer terug moet komen omdat mijn hcg veelste hoog was!!!! hoeveel heeft ze niet gezegt dus dat wil ik morgen wel eens weten. Dus morgenvroeg moet ik bloed prikken voor hcg en smiddags weer terug voor nog een echo.

iemand hier ervaring mee?????

2. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    heb voor het eerst ook geen last van bloedingen enz dus dat was en is heel positief vandaar mijnn vraag.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #3 Damay77, 26 dec 2012
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
    Hoge hcg zie je vaak bij een tweeling zwangerschap maar ook vaak bij een mola zwangerschap, cystes en buitenbaarmoedelijk. Het kan dus alle kanten op.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dit is ook wat ik erover weet worden dus spannende dagen voor je meis overigens is een enkele meting niet voldoende dus zal je waarschijnlijk nog een bloedtest krijgen om te kijken wat het hcg gedaan heeft

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hoge HCG-waarde hoeft helemaal niet op een tweeling-zwangerschap te wijzen. Ook bij één kindje kun je een hoog HCG hebben.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Er valt niet veel over te zeggen als je niet weet hoe hoog je hcg is.
    Vanaf een bepaalde waarde moet er iets van een zwangerschap te zien zijn in je baarmoeder, anders heb je kans op een bbz.
    Hoop voor je dat het oke is. Sterkte!

7. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    dank jullie voor jullie reacties! ik heb vanmorgen alweer bloed laten prikken nu ff afwachten vanmiddag de echo en uitslag van de bloedonderzoek.
    Kan niet wachten ben alleen bang dat er nog niet zo veel op de echo te zin is vanwege dat ik denk ik een late eisprong heb gehad. Omdat we pas later in de maand sex hebben gehad omdat ik daarvoor rugklachten had! dus denk zelf dat ik op ongeveer 6 weken zit nu.

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Met 6 weken is er echt wel wat te zien op de cho, ws nog geen hartactie maar ze moeten wel een wat kunnen zien zitten.
    Spannend voor je!

9. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    begin van de week konden ze alleen wat vocht zien zitten en de veelste hoge waarden dus we zullen zien wat er vanmiddag alleamaal gaat gebeuren. heb weinig zin om volgende week weer terug te moeten komen. :( maar als het moet is het niet anders voel me goed zwanger dus dat is voor mij al positief. ook al kan dit niks betekenen. Ik heb er een goed gevoel over nu dus kan niet wachten tot vanmiddag.

10. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    zo weer thuis! alles was goed en hij zag een zakje waar een frummeltje in zat er was nog geen hartactie te zien maar dat dacht ik ook al.
    Alleen nu blijkt dat mijn baarmoeder het toch niet helemaal normaal doet. Mijn zoon is in stuit geboren en dat had een reden dachten ze maar met een echoscopie bleek niks te zien te zijn. maar nu ik weer zwanger ben blijkt maar baarmoeder niet normaal op te rekken!! waarschijnlijk was er daarom maandag niks gezien. Maar mijn HCG was nogsteeds erg hoog.

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wat was dan de conclusie nav de echo?

12. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    dat de vrucht netjes in de baarmoeder zat alleen dat het lastig te zien was vanwege de vorm van mijn baarmoeder! Nu moet ik over twee weken terug komen om te kijken of er dan een hartje klopt! Mijn HCG is hoog maar was goed gestegen dus dat was positief zei de gyn.

13. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Gellukkig!!! nu lekker genieten!

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Goed om te horen!

Deel Deze Pagina