afwijkende hoofdligging bij 39.2

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rono, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Gister bij controle kwamen ze er achter dat de baby in stuit is gedraaid. Niet met het hoofd omhoog maar echt schuin in mn buik. Hoofd onder mn ribben aan de rechterkant en voeten boven schaambot. Dus beetje scheef.

Hij heeft tot 38 weken gewoon altijd goed gelegen, en was toen zelfs een beetje ingedaald.

Gistermiddag moest ik direct voor een draaipoging komen. Deze mislukte, er was geen beweging in te krijgen.

Daarna heb ik 5 uur weeen gehad om de 3 minuten. Deze deden helaas inwendig niks. Dus ik heb een nacht in het zkh gelegen.

Nu wilt het zkh wachten tot de baby weer terug draait uit zichzelf, en anders pas in week 40 een ks plannen omdat ik al eerder een ks heb gehad.

Hoe groot is de kans dat de baby alsnog terugdraait ook al lukte de draaipoging niet?

alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Zo te horen heb je nog ruimte in de buik, want die kleine is uit zichzelf nog gedraaid, dus de kans is zeker aanwezig dat hij/zij nog gaat draaien. Het is niet in percentage uit te drukken.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina