Wie kent het probleem... Ik heb een rustige kinderkamer; hout en zachtgroen, lichtblauw en rood. Maar om er een leuke rustige muziekmobiel erbij te vinden is nog een hele crime. Ik heb dan ook wel wat eisen. -Ik wil geen plastieken dozen aan het bedje. - De kleuren mogen niet te fel zijn, liefst overeenkomstig met de kamer en... - er moet een liefelijk deuntje inzitten; klassiek mag. Wie leest dit dit en denkt ha! herkenbaar Alle tips zijn zeer welkom [-o< groetjes erwtje
Ik zou geen muziekmobiel doen in het kamertje maar alleen boven de box. Het bedje is tenslotte om te slapen. Wel kan je een poppetje of muziekje doosje neerzetten in het kamertje. Ik had voor boven de box de tiny love mobiel. Hij gaat op batterijen en blijft 15 min aan. 3 Verschillende klassieke deuntjes. Succes ermee !
Hoi Linda, Idd, niet bij stilgestaan dat ik slaap en speelplek best kan scheiden. Ik heb de ideale mobiel gevonden. Ben even afgestapt van mij eis omtrent het plastieken stuk. Tiny love nature's serenade gaat hem worden en voor op de slaapkamer zoek ik gewoon nog iets rustigs en zonder muziek. Bedankt voor de tip! groetjes erwtje
wij hadden er een van fisherprice boven het ledikantje. Met muziek en projectie in rustige kleuren. Bij Sam was het ideaal, en voor Fay was het te druk voor in bed. Per kind dus verschillend.
Hier ook geen mobiel boven het bedje hoor! Voor daar heb ik zo'n sterretje dat sterren en beertjes schijnt op het plafond en een zacht slaapmuziekje speelt. Boven de box heb ik van Tiny Love die met jungle dieren lekker felle kleurtjes en 4 muziekjes.
Van een collega kreeg ik toen ik zwanger was een houten doosje met een spiegeltje bovenop waar twee poppetjes (in ons geval girafjes) rond draaien als het doosje speelt. Die poppetjes kun je eraf halen. Aan het eind van mijn zwangerschap ging ik wel eens in de stoel op de babykamer zitten met dat muziekje aan (en ik maar gelukzalig rond zitten kijken), ook een beetje vanuit het idee dat ze dan aan dat muziekje zou wennen. Volgens mij heeft dat niet echt effect gehad (misschien ook wel doordat ze dertien dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en daar heel andere geluiden hoorde), maar het is wel een mooi doosje. Ik ga even googlen of ik een plaatje kan vinden.
Ik heb even gegoogled op "houten muziekdoosje" en toen vond ik dit: http://atelier-wiesje.nl/07%20web_winkel/14%20muziekspeeldoosjes/website/Houten_muziekspeeldoosjes.htm Deze bedoelde ik niet, maar er zitten wel leuke tussen (met verschillende melodietjes). Maar misschien vind je ze te fel? Onderstaand plaatje lijkt meer op die van ons (en is niet zo fel en druk). Er zit een opwindmechanisme op, dus geen gezeur met batterijen.
Wij hebben er 2 muziekknuffeltjes van C&A boven de wiegjes hangen. Gewoon ouderwets met een trektouwtje. Die van ons hebben wel hele felle kleuren, maar bijvoorbeeld van Colorique http://www.kleinezebra.com/img_dyn/product/1783/prodvar_1783_4631.jpg of van Cottonbaby. Die verkopen knuffelsterretjes met muziekje in veel verschillende kleuren. Er zit bij ons ook een klassiek muziekje in. De muziekdoosjes met ronddraaiende figuurtjes hebben wij ook, maar die muziekjes vind ik wel erg hard om ze rustig in te laten slapen. Die doe ik wel eens aan als ik de kindjes aankleed op het kussen.
Heb nu ook een mooi passend muziekdoosje gevonden. Alle sites afgezocht, nog bedankt voor alle tips met links. Ik ben gecharmeerd van de Anne Claire petit spulletjes. Rustig en neutraal. Past precies!
ik had de mobiel van winny the pooh met muziek boven de box hangen en boven het bed een mobiel van ikea met stoffen visjes eraan en een muziekdoosje in een knuffelkat.
Ik heb de Rainforest van Fisherprice gekocht. Was 80 euro en ik verklaarde mezelf voor gek, maar vond m zo leuk... Blijkt de beste koop te zijn die we gedaan hebben! Zitten 3 muziekjes op en regenwoud-geluidjes, de muziekjes zijn ook voor grote mensen leuk, en heeeel belangrijk: ze zijn erg zacht en zeker niet irritant! Mischa kon er al heel vroeg soms wel 1,5 uur achter elkaar geboeid door zijn en dat schijnt toch wel zeldzaam te zijn. Ik hoor dan voortdurend blije kreetjes uit de box komen.