afwijking 12 vingerige darm en kans syndroom? help

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door patricia111009, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia111009

patricia111009 Niet meer actief

hier gaat alles goed, ik voel me alleen erg moe, en zit nog steeds te stressen om de uitslag, ik heb zaterdag de punctie gedaan en met een sneltest zouden ze de uitslag nu toch wel moeten hebben? we wachten het af, en duimen op een goede uitslag

2. patricia111009

wat was de uitslag van je combinatietest als ik vragen mag? ik heb mijn aller eerste echo pas gekregen met 21 weken ( toen kwam ik erachter dat ik zwanger was ) dus heb de 12 weken echo ook niet gehad :( wel hebben ze bloed geprikt maar dat was iedere x in orde

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hoi,

Uitslag combitest is 1-54, nekplooitje was goed.
    Gisteren gesprek gehad met chirurg. Operatie lijkt goed te doen, alleen toch wel een beetje de bibbers hoor in zo'n ziekenhuis.
    'Heb zelf nog nooit in het ziekenhuis gelegen en dan moeten we er zeker 1.5 week blijven.

Zo, na 21 weken wist je pas dat je zwanger was? Was dat geen grote schrik?

4. patricia111009

haha ja een heleeeee grote schok, maar wel heel erg leuk....:D

Ik kan op natuurlijke wijze geen kinderen krijgen, omdat ik te weinig ongesteld word (1 a 2 x in het jaar) pcos noem je dat

Na 1,5 jaar inwendige onderzoeken en medicijnen, was ik zwanger van me dochtertje ( zij is nu 3 jaar )

ik had 3 procent kans om op natuurlijke wijze zwanger te raken :)

Ik had helemaal geen buik, ik was alleen een beetje misselijk zo nu en dan, dus na lange tijd een test gedaan, en ik was er echt heilig van overtuigd dat het negatief zou zijn, maar hij schoot binnen 2 sec op positief :D

Het is alleen zo jammer, dat dit een heel stress volle zwangerschap is
    ik zou er wat meer van willen genieten, maar dat gaat op deze manier niet echt

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Jemig, wat een verhaal...

Hier ook zo'n wondertje.
    Na mijn dochter (16 jaar) ziekenhuis in en uit, inseminatiepoging gehad, onderzoeken wezen uit dat ik onvruchtbaar zou zijn?
    Vandaar ook hier grote verrassing dat ik ineens zwanger was!

Ook geen onbezorgde zwangerschap maar wel de wetenschap dat ons een cadeautje wacht in januari, hoe hij/zij ook is, we gaan ervoor.
    En ik moet zeggen, heb nu 4x groot verdriet gehad na uitslagen en onderzoeken maar kleine frutsel laat zo vaak weten aanwezig te zijn en dat helpt mij er doorheen en ik kan toch genieten ondanks alles!

Sterkte met wachten meis, hier ook de onzekerheid want zeker weten zullen wij het zeer ws niet voor de geboorte.

6. patricia111009

Ge je voor die tijd geen vruchtwaterpunctie doen? Dan weet je het zeker, maar net wat je al zegt, als jullie er voor de volle 100 procent voor willen gaan, maakt het ook niet uit, wat de test bewijst! Bij mij hadden ze een vruchtwaterpunctie gedaan, om mij te verlossen van 1800 ml vruchtwater, nou als ze dat vruchtwater dan toch hebben, kunnen ze het gelijk controleren, anders had ik het ook niet gedaan hoor! Afwachten maar... Vandaag weer niks gehoord :( me geduld wordt wel lekker op de proef gesteld zeg haha

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    WVP werd ons na de combitest uitslag al aangeboden en daarna nog een aantal keer maar ivm de risico's voor ons kindje besloten het niet te doen.
    Zolang op een kindje gewacht en dan zo onverwachts (klinkt raar) en dan nog risico nemen terwijl we het toch geboren willen laten worden vonden we te gek voor woorden.

Als er bij mij ook vruchtwater weggehaald zou moeten worden dan kunnen ze het alsnog nakijken en ik begreep dat een WVP na de 34e week geen risico's meer geeft dus misschien dan alsnog.

De combitest was vooral voor de 2 andere afwijkingen (trisomie 13 en 18) omdat die niet verenigbaar met het leven zouden zijn.
    Dan leek het mij beter de zwangerschap zo vroeg mogelijk af te breken dan te wachten tot de 20 weken echo.

Ja joh, wachten he.....duurt zo ontzettend lang.Hadden ze gezegd hoelang het zou duren voordat je de uitslag zou krijgen?

8. patricia111009

Ja je hebt helemaal gelijk!

Wij hadden een sneltest gedaan en we zouden na 3 werkdagen de uitslag doorgebeld krijgen! Ik heb zaterdag de vruchtwaterpunctie gedaan, dus dan moet het morgen wel bekend zijn denk?

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik hoop dat je vandaag de uitslag krijgt!
    Hou je me op de hoogte hier?
    Verder geen klachten meer en wanneer moet je weer voor controle?

10. patricia111009

Nog steeds niks te horen gekregen :( hoop echt dat ik vandaag gebeld wordt! Maandag moet ik weer naar het amc voor controle, gelukkig heb ik geen klachten meer :)

11. patricia111009

vandaag de uitslag gehad en ze hebben niks bij ons kindje kunnen vinden, alles zag er goed uit :D:D:D:D:D

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van harte!!!

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    O wat goed !! Gefeliciteerd ben blij voor jullie!!

14. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Heeeeeerlijk!! Wat een opluchting!! :):)

15. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !!!

16. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Fijn dat er geen trisomie 13, 18 of 21 is vastegesteld. Voor de zekerheid nog even de definitieve uitslag afwachten (waarin andere zaken gecontroleerd worden), maar de kans dat hier iets gevonden wordt is (veel) kleiner dan de 3 syndromen die hierboven staan.
    In ons geval hadden we de uitslag al na 1,5 week ipv 3 weken.

Deel Deze Pagina