Hallo dames, Ik heb net heel veel doorzichtig en rekbaar slijm gehad bij het afvegen na het plassen. Ga er dus vanuit dat nu mijn vruchtbare periode echt is aangebroken. Ik heb een cyclus van 26 dagen en zou zaterdag mijn eisprong hebben. Nu hebben we afgelopen zondagnacht gevreen. Twee dagen geleden dus. Alleen een probleem met klussen deze week. Ik moet twee nachten werken, mijn man dagdienst, en zie mijn man dus nauwelijks om te vrijen. Zouden de zaadjes van afgelopen zondag nog genoeg zijn om het te redden tot mijn ei zaterdag??? Of is het nog haalbaar als we vrijdag nog vrijen?? Binnen hoeveel dagen na dit "vruchtbare" slijm moeten we klussen als we willen aantellen? Veel vragen ik weet het....sorry... Hopend op snel antwoord.
Ik dacht op een donderdag m`n eisprong te hebben en toen hebben we ook gevreeën (eerder die week niet door omstandigheden) maar de volgende avond (vrijdagavond) ontdekte ik rekbare slijm en heb m`n man diezelfde vrijdagavond lief aangekeken en 2 weken later had ik een positieve test in handen. Dus ja... De zaadjes van zondag kunnen je nog bevruchten maar een eisprong duurt niet zo lang dus vrijdagavond pas aan de slag gaan is te laat als je nu idd je eisprong hebt. Succes!!
Ik dacht me te herinneren dat sperma 72 uur leeft en een eicel slechts 12 uur, dus als je nu je eisprong hebt zou het sperma dus in theorie nu nog levensvatbaar zijn. Vrijdag zou dus eigenlijk alweer te laat zijn om te klussen, maar aan de andere kant is het ook niet gezegd dat je NU je eisprong hebt. Het kan dus nooit kwaad een beetje extra klussen vrijdag
Je weet dus zeker dat je Zaterdag een eisprong hebt? Gebruik je ovulatietesten? 5 a 6 dagen is best een lange periode, dus moet het zaad wel sterk zijn. Maar het kan wel! Als de 12 weken echo 100% nauwkeurig is, is mijn ei bevrucht met zaad van 4 a 5 dagen oud.. Mja, volgens mij zit er een marge in van 2 a 3 dagen.. Maar als je zaterdag een eisprong hebt en vrijdag de mogelijkheid om te vrijen dan is dat perfect! Dan leven de zaadjes zeker weten nog tijdens de eisprong... Binnen hoeveel dagen je na je vruchtbare slijm moet vrijen, weet ik niet.. Maar ik zou vrijdag zeker nog een poging wagen! Succes!
Ik zou me zeker niet teveel vastpinnen op het slijm dat je waarneemt, het kan best enkele dagen duren totdat het eitje springt. Maar ik zou deze dagen toch elke kans grijpen om je man in bed te krijgen
Zo lang als je vruchtbare afscheiding hebt ben je vruchtbaar ik raad je aan om zeker om de dag te vrijen, (zolang je vruchtbare afscheiding hebt) dan maak je goede kansen
Dank je wel meiden! Dan morgenavond even snel knuffelen voor het werk en vrijdag nog een keertje! Hoop dat het mag lukken!!
wellicht heb je iets aan de info op deze site Bevruchting - Babyopkomst.nl Ik vond het wel duidelijk, dus voor de beste kansen een dag voor de eisprong klussen Veel succes
@TanjaJes: Ja die site is idd heel erg duidelijk! Dank je wel! Zaterdag is mijn man ook jarig en zal ik hem eens een mooi cadeautje geven haha! Allemaal erg bedankt voor de tips en info.Ben alweer een stuk wijzer. We zitten pas in ronde 1. We hebben al een zoontje van 2 jaar. Nogmaals dank je wel!