Onzekerheid begin zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaFleur07, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFleur07

4 jun 2016
    60
    60
    18
    Vrouw
    Dag dames,

Een paar weken geleden had ik positieve test in handen na bijna jaar proberen.
    Afgelopen zomer ook miskraam gehad met bijna 7 weken.

Nu ben ik zo'n 7 a 8 weken zwanger en slaat de twijfel toe of het wel helemaal goed zit.
    Mijn eerste zwangerschap was ik misselijk, veel spugen. Nu alleen moe (maar ook net corona gehad) en last van onderbuik. Vlak boven schaambeen is het hard en met kleine bobbel, maar dit is ook niet steeds voelbaar.
    Verder wel iets last van borsten, maar niet heel veel meer als vlak voor menstruatie.

Over 3 weken, op 20 april, heb ik mijn eerste afspraak bij gynaecoloog. Dit kan ook niet verplaatst worden, maar toch slaat sinds een paar dagen de twijfel toe of ik wel echt zwanger ben of dat het allemaal te mooi is om waar te zijn..
    Is er iemand die zich hier in herkend?

Liefs,
    Fleur

2. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    826
    806
    93
    Vrouw
    Wat verdrietig van je eerste miskraam zeg. Dat is niet makkelijk!

Gefeliciteerd met je huidige zwangerschap. Het is heel logisch dat dit een spannende en onzekere periode voor je is, zeker gezien de eerdere miskraam die je hebt gehad. Symptomen kunnen per persoon én ook zeker per zwangerschap verschillen. Dat zegt dus echt helemaal niks. Al snap ik ook helemaal dat dat feit je niet minder onzeker zal laten voelen totdat je je eerste echo hebt gehad. Dat wachten in onzekerheid is echt niet makkelijk!

Op best veel plekken kun je vanaf week 7 al wel een vroege echo laten uitvoeren, dit is dan wel vaak op eigen kosten (bij mijn verloskundige was dit €25). Je zou eens even om je heen kunnen bellen bij je verloskundige of een ander echo centrum in de buurt of ze op korte termijn een plekje voor je hebben voor een vroege echo? Misschien dat als je je verhaal over je eerste miskraam uitlegd dat ze hier best begrip voor hebben en met je willen meekijken om toch wat eerder te kunnen komen.

Heel veel succes de komende tijd, probeer toch een beetje te genieten van deze zwangerschap, hoe het ook eindigd, nú ben je zwanger en ondanks de risico's is de kans altijd groter dat het goed gaat dan dat het fout gaat! Ik ga voor je duimen dat je straks een goede echo hebt met een goed groeiend kindje❤

Deel Deze Pagina