Wachttijd na curretage van eerste zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1979kik, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hellow
    Op 23 okt werd ik gecurreteerd en sinds enkele dagen is het bloed-en bruinverllies gelukkig bijna helemaal weg.
    Gyn zei dat het 6 tot 8 weken kan duren eer men eerste maanstonden doorkomen en dat we daarna terug mogen starten..
    Wachten jullie mee?
    Hoe staan jullie hier tegenover? Beginnen jullie er vlak nadien terug aan of lassen jullie wachttijd in?
    Hoever staan jullie in de verwerking?
    Als het op mezelf aankomt. Na 6 weken angst komt er nu eindelijk rust over mij. De angst begon bij de eerste bruine druppels in men zwangerschap en eindigde na de laatste bloedingen door curretage.
    Ik ben nog niet helemaal zeker of ik terug zo snel in een nieuw avontuur wil storten. Ben van mezelf al paniekerig en nu ga ik dat bij een volgende zwangerschap denk ik helemaal hebben...
    Oja mijn situatie was : op 6.5 weken kwam ik erachter dat vruchtzakje gestopt was met groeien op 4 weken.
    xxx

2. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hoi,

Ik heb nu anderhalve week geen last meer van bloedverlies.
    Mijn miskraam kwam op de natuurlijke manier zullen we maar zeggen.
    En na een inwendige echo waarop te zien was dat alles netjes weg was zei de gyn dat we er weer voor mogen gaan als we willen.
    Ik zou over 4 tot 6 weken weer ongesteld moeten worden.
    Dus eerst zeiden we tot die tijd klussen we met condoom.
    Maar we hebben dat toch maar niet gedaan en afgesproken met elkaar als het komt dan komt het.
    Dan zullen we ook weer heel erg blij zijn maar ook angstig.
    Maar ik begreep van mijn vk dat je dan al met 7 weken de eerste echo krijgt ter geruststelling.
    Maar ook ik ben toch nog erg bang dat het me nog een keer overkomt.
    Maar dat zal iedereen wel hebben die er ooit 1 heeft meegemaakt

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij mij hielden de bloedingen bij de 1e curettage aan tot zo'n 3 weken na de curettage. Ik werd 5,5 week na de curettage weer ongesteld en daarna was mijn cyclus weer normaal.

Wij konden helaas niet gewoon weer door omdat wij afhankelijk zijn van het ziekenhuis; na de 2e gewone menstruatie mochten wij weer beginnen met een cryopoging. Nu, na de 2e miskraam, hebben ze eerst verder onderzoek gedaan en zit er dus een paar maanden wachten tussen.

Sterkte!

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, ik moet de curretage nog ondergaan, maar de arts vertelde me dat je in principe (statistisch gezien) na 4 - 6 weken weer ongesteld wordt, dat betekent dat je na 2 - 4 weken weer vruchtbaar zou kunnen zijn, geloof ik. Ze zei ook dat het feit dat je lijf weer een eitje laat rijpen aangeeft dat je er fysiek gezien weer aan toe bent om zwanger te worden. Het gaf volgens haar geen risico's voor een volgende zwangerschap.
    Of je het mentaal ook aan wil gaan is natuurlijk een tweede verhaal. Mijn vriend en ik willen dat wel graag, maar het is voor iedereen verschillend. Wat ons betreft zijn die zenuwen er toch wel in de nieuwe zwangerschap. Ik denk dat ik daarom ook pas heel laat ga testen of ik zwanger ben.
    Het schijnt trouwens dat je na een miskraam veel vruchtbaarder bent dan anders. Dat heeft te maken met je baarmoeder die helemaal schoon is door de miskraam. Daardoor kan een bevruchte eicel veel makkelijker innestelen. Mocht je er aan toe zijn, dan heeft je lijf kennelijk een soort "sorry"-kadootje ;)

Veel sterkte!

5. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week donderdag een curretage ondergaan na een emo-rollercoaster van 6 wkn. Ik voel mij dus voornamelijk opgelucht dat we opnieuw kunnen beginnen, en kan niet wachten. De curretage verliep heel voorspoedig en ik heb er bijna geen pijn van gehad. Ik heb ook bijna tot niet gevloeid op diezelfde dag en vrijdag tot nu toe helemaal nix. Gisterenavond zijn we dus weer lekker vroeg naar bed gegaan en ik moet zeggen na 6 wkn was het weer net als vanouds, al vond ik het wel een beetje spannend of ik er nog last van zou hebben. ik was alleen een beetje overgevoelig voor alles...

6. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Hai,

eind september ben ik gecurreteerd. Gevoelsmatig wilde ik direct weer zwanger zijn/worden, maar toch het advies van de gyn opgevolgd om te wachten totdat ik weer ongesteld zou worden. Ik heb toen ook even een feestje gevierd toen het zo ver was!! Nu kunnen we het weer gaan proberen.

Dus ja, je kan er direct weer voor gaan. Aan de andere kant; het gaf me een goed gevoel dat m'n cyclus weer op gang was. Een teken van m'n lijf dat het weer in orde is.

Sterkte met alles!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb altijd na mijn curretages (3 nu, 4e komt er snel aan)ongeveer een week bloedverlies, mocht ook niet langer zijn want anders was de baarmoeder niet goed schoongemaakt volgens het ziekenhuis.

Ik ben ook afhankelijk van het ziekenhuis en aangezien ik graag opnieuw wil beginnen is er nu een schildklierafwijking gevonden wat de oorzaak kan zijn van alle 4 mijn MA s.

Gevoelsmatig wil ik meteen weer zwanger raken, maar aangezien mijn schildklier eerst op orde m oet zijn voordat ik zwanger mag worden, gaat daar vast een jaartje overheen..

Deel Deze Pagina