hallo dames, ik snapp het ff niet meer..de eisprong is 2 weken na je eerste menstruatiedag..dus die dagen ervoor ben je dan vruchtbaar..maar als je de eerste week na de stopweek van de pil je pil vergeet kan je ook zwanger raken als je in die week gemeenschap heb gehad..hoe gaat dat dan?graag ff antwoord ben ff helemaal door de war..gr bahar
Volgens mij kun je inderdaad zwanger raken als je in de eerste week van het slikken van de pil een pil vergeet in te nemen. De pil voorkomt dat je een eisprong hebt en maakt het slijm rond je baarmoedermond taaier, zodat zaadcellen er minder gemakkelijk doorheen komen. Als je dus 1 pil vergeet kan het zijn dat je toch een eisprong krijgt. Ik zou even naar je huisarts bellen wat te doen. Succes!
@bahar, het kan heel erg verschillen wanneer je eisprong is. kan één week na je eerste menstruatiedag zijn, maar zelfs ook wel drie weken. Dus volgens mij is het wel mogelijk om zwanger te raken als je een hele korte cyclus hebt. Je kan altijd voor de zekerheid een morning after pil halen bij de apotheek als je niet zwanger wil worden.
Als je je pil vergeet te nemen kan het zijn dat je meteen een eisprong hebt als je erg vruchtbaar bent, als je vanaf dag 1 al niet meer de pil slikt ( dus al vanaf je stopweek) dan zou je eisprong ongeveer 2 weken na je 1e dag van je cylcus plaats vinden ( kan eerder of later zijn dat verschilt per persoon) Hoop dat je hier wat aan hebt Liefs Adorable
Je kunt het slikken van de pil simpelweg niet vergelijken met een normale cyclus. Die pil doet zulke rare dingen met je hormoonhuishouding dat de "gewone wetten" (ovu=14 dagen na ongi) niet gelden. Je cyclus wordt permanent lamgelegd, maar als je erg vruchtbaar bent "wil" je lichaam toch iedere gelegenheid aangrijpen om te ovuleren; of dat nou in de eerste, tweede of derde week is.