Hallo allemaal, Inmiddels heb ik 4 echo's gehad, waarvan vanmiddag de laatste en toen hebben ze er gelijk een termijnecho van gemaakt. Ze hadden bij de vorige keren ook al metingen verricht en zeiden het is netjes en ziet er goed uit. Bleek vandaag 9 dagen achter te lopen, hadden ze niet gezegd omdat ze me goed kennen ivm verleden en vindt dat nu ook wel een geruststellend dat ze het niet verteld hadden omdat ik idd me echt vreselijke zorgen zou maken. Maar ik ben dus nu 8 wk en 3 dagen ipv 9 wk en 5 dagen. Het is volgens verloskundige tussen elke echo heel goed gegroeit met het beeld van 9 dagen korter, dus het groeit goed en harstslag is ook mooi sterk en duidelijk. Mijn vraag is nu wie heeft dit ook gehad? Vroeg me stiekem ook af, kan een late innesteling ook met het jongenszaad of meisjeszaad te maken hebben, meisjeszaad is bekend trager of staat dat er helemaal los van?? Zou het wel heel leuk vinden als dit dan een meisje is na twee jongens, maar 3 jongens lijkt me ook heel erg stoer, dan wordt mama megaverwend he. Graag hoor ik jullie reactie
meisjes blijven langer leven dan de jongen maar ligt eraan hoe lang dat zaad a klaar lag of kwam toen je ei er al was.. heeft denk ik niks met je innesteling te maken wanneer het was want het vruchtje zweefde dan wel al rond.. dus blijft nog spannend denk ik!
Vrouwelijke zaadcellen zijn idd trager, maar leven langer en mannelijke zaadcellen zijn sneller en leven korter. Maar: dat heeft dus betrekking op de snelheid waarmee sperma door jouw lijf snelt.... Als een eitje eenmaal bevrucht is, beweegt een mannelijk vruchtje zich niet sneller dan een vrouwelijk vruchtje Dat terugzetten is niks raars. Veel vrouwen zijn korter zwanger dan ze denken en dat kan door verschillende dingen komen: *je eisprong was later dan je dacht. Komt vooral veel voor als je uitgaat van de gemiddelde cyclus van 28 dagen of het gemiddelde van 14 dagen voor menstruatie je ei. Dat zijn gemiddelden en je ei kan nogal eens vroeger of later springen, daardoor dus vroeger of later bevrucht worden en ingenesteld raken en dat heeft dan dus effect op je zwangerschapstermijn *innesteling kan tot wel 2 weken duren en kan dus ook effect hebben op je zwangerschapstermijn. Bij Thirza werden wij in eerste instantie 2,5 week teruggezet, later gecorrigeerd naar 1,5 week. Ik wist mijn ei precies, dus daar lag het bij ons zeker weten niet aan! Late innesteling gehad dus, (gezien de termijn en het feit dat ik 2 dagen voor NOD menstruatiekrampen keeg, is bij ons de innesteling op 12 dpo geweest). Verder zijn metingen beneden de 9 weken allemaal nog niet heel geweldig nauwkeurig te maken en maakt 1 mm meetverschil gelijk al een paar dagen uit. Toen wij voor de eerste echo gingen, werden we dus teruggezet van 11 weken naar 8,5. 4,5 week later werden we van 13 weken vooruitgezet naar 14 weken....