Hoi allemaal Gisteren op controle geweest en wat blijkt, meneertje ligt nog steeds twee weken voor op groei. Ons mannetje weegt nu reeds 1701 gram! Volgens de gynaecoloog zou zijn geboortegewicht uiteindelijk wel rond de 4 kilo gaan liggen en zal het niet zo'n makkelijke bevalling worden. Nu was ik benieuwd of één van jullie kindjes ook al zo'n flinke kerel/meid was rond 29 weken zwangerschap en of het uiteindelijke geboortegewicht ook zoals voorspeld was of dat het nog kan wijzigen? Bedankt!
Onze kleine man lag bij 32 weken met 1891 gram precies op schema volgens de vk. Een geboortegewicht is toen niet ingeschat.
Bij mij is 2x voorspeld 3,5kg kindjes, alle 2 de keren waren ze net 3kg en vooral de 2de heel klein en fijn gebouwd
Ben heel benieuwd wat ik over 2,5 week op de groeiecho hoor. Dan ben ik wel alweer 31 weken. Maar ik hoor voornamelijk om me heen heel erg veel verhalen dat er van die schattingen niks klopt wanneer kind eenmaal geboren wordt. Denk dat ze die techniek nog wat moeten doorontwikkelen of zo
Mijn kleintje ligt ook voor op groei. Met 30 weken was hij 1800 gr. Ze wilden bij mij geen uitspraken doen over een eventueel geboorte gewicht. Ik had gevraagd hoe zwaar babies ongeveer zijn bij geboorte maar ze had mijn vraag verkeerd begrepen. Omdat er nog veel factoreren bepalend kunnen zijn voor de groei van je kleintje doen ze geen voorspellingen over het geboorte gewicht.
T. was precies vier kilo bij haar geboorte. Volgens mij heb ik niet een lastigere bevalling daardoor gehad.
Denk dat het niet persé met zijn gewicht zal te maken hebben. Zijn hoofdje is volgens de metingen ook groot en ik heb een iets smaller bekken dan normaal (later in de zwangerschap zou er eventueel een foto worden gemaakt om dat na te kijken) vandaar dat de gynaecoloog denkt dat het niet zo gemakkelijk gaat worden.
Geboortegewicht? Met alle respect, maar ik hoor vaker dat ze het fout dan goed voorspellen. Wel fijn dat ze omvang hoofdje / jouw bekken in de gaten houden, dat lijkt me een stuk relevanter.
Hoe weten jullie dat allemaal? Bij mij doet de vk niks anders dan aan m'n buik voelen, bloeddruk meten en naar z'n hartje luister.
Hier liepen de metingen ook wel een stuk voor. Bij controle met 38 weken gevraagd wat de verwachting was 3,5/4 kg. 6 dagen later was hij er met 2840 Gr. Al die tijd werd geroepen dat t een grote baby zou worden. Zijn benen waren vooral vrij lang en dat brengt die metingen uit balans.
Sowieso wijken ze met groeiechos al vaak 10 procent af. Daarnaast is 1 groeiecho geen groeiecho en zijn er meerdere echos nodig om schatting te kunnen maken Vh geboortegewicht van een kindje. Fijn dat ze t wel zo goed in de gaten houden bij je!! Hier met 29 weken 1800 gram geschat. Doen absoluut geen uitspraken over geboortegewicht. Kindje kan net groeispurt hebben gemaakt en daarna weer wat stilstaan en zo zijn er nog tientallen dingen die er invloed op kunnen hebben.
Schijnt dat zo'n meting een marge heeft van 20%, en dat is dus écht heel ruim! Mijn zus kreeg bv rond de 30w te horen dat haar dochter echt heel klein was, meteen allerlei extra onderzoeken, wekelijks groeiecho's etc, ze bleef groeien dus was ingrijpen niet noodzakelijk. Met 40w is ze spontaan geboren en was ze gewoon super gemiddeld, helemaal niet klein dus, laat staan zorgwekkend klein. En mijn neefje was zogenaamd zeeeer gemiddeld, maar bleek bij de geboorte juist heel flink (9pond en net geen 55cm). Dus jaaa, afwachten geblazen
Hier bij mijn vorige zwangerschap een hele goede schatting gehad bij m'n groeiecho's. Dag voor bevalling had ik de laatste echo, de dag erna werd kleine geboren en de gyn bleek er slechts 60 gram naast te zitten. Nu weer veel groeiecho's, aan de hand daarvan schatten ze elke keer het huidige gewicht, maar ze doen geen uitspraken over geboortegewicht. Overigens geen ervaring met doorgroeien van wat groter kindje, ons kleintje werd met de laatste echo op 32,3 week 1580 geschat, misschien moeten we wat uitwisselen 😉
Wij hebben ook meerder groeiecho's gehad omdat ze dachten dat onze zoon best groot zou zijn meer dan 4 kilo dat was wat ze geschat hadden. Onze zoon is toch echt geboren met een mooi gewicht van 3540 gram. Hoor vaak dat ze er naast zitten.
Ik sta onder cntrole van het ziekenhuis. Enjuist de groei van uk wordt in de gaten gehouden. Heb met 27 en 31 weken een groei echo gehad. Dan meten zehet buikje, hoofdje, beentjes etc. A.d.h. daarvan volgt er een geschat huidig gewicht
Ik heb meerdere groeiecho's gehad, waaronder 1 op de dag voor de spontane bevalling, met 30 weken. Volgens de echo was onze dochter 1250 gram, maar ze bleek bijna 400 gram meer te wegen. Ik bedoel maar.
Hier met 29 weken 1080 gr en met 32 1420 gr. Kleine beeb dus. Grappig om te lezen dat sommige kindjes al ruim 600/700 gr meer wegen dan ons beebje.
29 weken weet ik niet maar op 32 weken werd hij 2600gram geschat (5 weken voor op groei), woog op 39.4 weken 4315gram.
Met onze vierde meerdere groeiecho's gehad want ze zou te klein zijn voor het termijn. Ze was inderdaad bij haar geboorte wat lichter dan de andere kinderen, maar met precies 40 weken geboren en woog 3360 gram. Dus een mooi gewicht. Onze jongste woog met 29+6 1495 gram en was gemiddeld en woog bij de geboorte met 39+1 3600 gram. En of een kindje van 4 kilo zwaarder is om te bevallen nee die mening deel ik niet want de oudste was 3960 gram en was geen zwaardere bevalling dan de andere. Onze vierde is geboren met gesloten schedelnaden waardoor de schedeldelen tijdens de bevalling niet over elkaar konden schuiven en ik ben bevallen zonder problemen en zonder uitscheuren. (moet wel zeggen dat ze een klein hoofdje had en dat dat mijn geluk geweest is).
Op 30w 1.805kg als hij zo bleef groeien ging hij bij de geboorte rond 3.7kg wegen zeigyne. Hij woog 3.690kg