Hoi meiden, Ik zit met een vraag en hoop dat jullie wat advies of ervaringen kunnen delen. Ik ben nu bezig met mijn 6e cyclus Letrozol (4x 5 mg en 2x 2,5 mg) en heb het gevoel dat het niet voldoende werkt voor mij. Er groeit steeds maar één eitje per cyclus en mijn eisprong is gemiddeld pas op dag 19. Sinds augustus zijn we ook begonnen met IUI, maar ik merk dat ik graag zou willen overstappen naar Gonal-F en Ovitrelle omdat ik hoop dat dit beter werkt. Heeft iemand ervaring met het overstappen van Letrozol naar Gonal-F + Ovitrelle? Hoe hebben jullie dit aangegeven bij het ziekenhuis, en wat zijn jullie ervaringen met deze overstap? Ik wil graag goed voorbereid het gesprek in gaan en zou het fijn vinden om wat tips te krijgen van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn ovulatie is ergens tussen dag 18-22 en dat is wel erg laat zei de arts ook. Ideaal is tussen 10-14. Om die reden (en omdat ik een week na de ovulatie alweer ongesteld wordt) krijg ik de komende ronden na 7 maanden letrozol gonal f. Keken ze bij jou elke ronde mee? Bij mij alleen de eerst. Nu met gonal f wel elke maand omdat ze de groei in de gaten willen houden.
Dat is fijn dat je mag overstappen. Spuit je er dan ook nog Ovitrelle bij of alleen Gonal f? Bij mij kijken ze elke ronde mee dus moet wel 2/3 x per week naar het ziekenhuis voor echo's, maar mijn eitje groeit maar gemiddeld 1 mm per dag en omdat ik nog in de '35 dagen cyclus' val passen ze de medicatie niet aan... Ik zou graag ook meerdere eitjes willen laten groeien om de IUI kansen te vergroten. Weet alleen niet goed hoe ik dit het beste kan aangeven zodat ze wel willen overstappen.
Loopt bij jou een beetje gelijk als bij mijn eerste kindje. Ik had ook altijd maar 1 groeiend eitje en een eisprong op dag 19. Eigenlijk is dat perfect hoe het hoort, al willen we natuurlijk altijd dichter bij dag 14 een eisprong. Ik frustreerde me er ook telkens om! Ik had toen ook eens navraag gedaan voor Gonal F maar de arts zei dat het geen zin heeft om te veranderen wanneer je voor dag 20 een eisprong hebt met letrozol. Een eisprong met Gonal f zou niet beter zijn dan met Letrozol, want een eisprong is een eisprong ookal is het op dag 14 of 20… Nu gaan wij wel een overstap maken naar gonal f, maar dat is om een andere reden.
Ja precies dit inderdaad! Het is wel hoopvol om te horen dat het bij jou is gelukt. Hoeveelste ronde was het uiteindelijk raak?