Afwisselende bestemming/ eiland Europa

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 15 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    Volgend jaar zouden we het leuk vinden om een andere vakantie te houden dan de autovakantie die we de afgelopen jaren hebben gedaan.
    Thailand of Indonesië staan op het lijstje, maar vinden we met jetlag en de lange vluchten niet ideaal.
    Europa heeft ook veel moois te bieden, ik zie mooie beelden van Madeira, de Azoren, maar ook bijv Sicilië. We zouden willen vliegen, een auto willen huren en dan het eiland ontdekken. Wie heeft leuke ervaringen om met ons te delen? Eiland hoppen in Griekenland lijkt ons ook heel leuk. Kids zijn dan 5 (in de zomer 6) en 10 jaar oud.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Als je van tropisch houdt (aangezien Thailand/Indonesië werden genoemd), dan kan je ook nog voor Afrika gaan. Zo heb je in veel gevallen geen last van een jetlag :)
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn net terug van een reisje Andalusie. Met een huurauto langs mooie steden, mooie ruige natuur, maar ook mooie stranden en toeristische dorpjes. Malaga, Granada, Marbella… maar we hebben ook mooie kliffen gezien en een flamingo kolonie. Beviel heel goed in de meivakantie; prachtig weer, niet te warm … en geen jetlag:D

    Ik ben ook weleens op Sicilie geweest, maar ik vind dit echt mooier en leuker.
     
    Zoe123, Athina, Jo79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    @Beheer ik heb dit topic verkeerd geplaatst, willen jullie hem verplaatsen naar vakantie/ vrije tijd?
     
  5. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Malta viel ons tegen al zijn we er 2x geweest, wel met 10 jaar er tussen. Zeker in de zomer erg heet en we waren er snel uitgekeken. Stranden overvol en zeer smerige toiletvoorzieningen op verschillende plaatsen, alles was gewoon wat eentonig qua bezienswaardigheden. Specifiek voor kinderen was er eigenlijk alleen een klein playmobil park.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.605
    8.212
    113
    Gelderland
    Geen eiland maar omgeving Puglia in Italië is echt de moeite waard.

    Wij hadden een huis in Ostuni gehuurd en hebben vanuit daar verschillende steden bezocht. Het was zó gaaf, de omgeving het eten echt alles was perfect.
     
    Cornflake, cowgirl80 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.061
    66
    48
    Als je de Madeira overweegt moet je wel rekening houden dan het veelal een natuur vakantie wordt. Voor de kinderen zijn dolfijnen / walvissen spotten op een boot leuk (wel geduld hebben), een jeepsafari, grottentocht, kabelbaan, aquapark en ik dacht een speelgoedmuseum. Erg mooi eiland om mooie wandelingen te maken.
    Naar de Azoren ga je voornamelijk voor de natuur. Prachtige eilanden. Ik zou er met de kinderen niet zo snel heengaan tenzij ze natuur en wandelen kunnen waarderen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.659
    3.793
    113
    Wij zijn op de Azoren geweest toen de kinderen 2 en 4 waren, net voor Covid. Het was echt fantastisch! Zo enorm mooi. Wij zijn alleen op Sao Miguel geweest maar met oudere kinderen kun je makkelijker eilandhoppen. Ik raad het echt iedereen aan!

    Wij gingen elke ochtend op pad. Uitzichtpunten, National Parks, hotsprings. Lunchen in de Airbnb, kinderen een dutje en aan het eind van de middag een restaurantje aan een strand. Kinderen heerlijk spelen in het zand en wij lekker eten.
    20190908_141837.jpg 20190910_183224.jpg
     
    Eefje00, Zoe123, MissXray en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    223
    144
    43
    Vrouw
    Tenerife? Vulkaan midden op het eiland met mooie lava landschappen. Veel natuur met rood zand en mega cactussen, echt anders dan andere Europese eilanden waar ik geweest ben. Met de auto naar het Noorden rijden en het is super groen, hoge golven aan het strand. In het Zuiden wat kaler, maar warmer. Westkant veel mooie hoge rotsen bij het strand. Het puntje helemaal Noord-Oost (Anaga) is juist net een jungle waar het altijd miezert. Ik vond het heel divers en anders dan anders. Ook 2 aquaparken. Kanoen bij schildpadden. Wij hebben 4 dagen een hotel gehad in het Westen, en 4 dagen een airbnb in het Zuiden. Daardoor het 'hele' eiland kunnen zien.
    Maar welk seizoen wil je? Midden in de zomer zou ik hele andere bestemmingen kiezen dan andere tijden in het jaar.
    Algarve vond ik ook erg mooi. Of in ieder geval mooier dan de Griekse eilanden waar ik geweest ben. Cyprus vond ik ook mooi, maar niet super bijzonder. Sicilie moet je de Belgische mol voor kijken of het je aanspreekt :)
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.475
    1.637
    113
    Cosica en Sardinië. Dat lijkt mij een fantastisch voor een roadtrip en niet ver weg.
     
    Zoe123 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.880
    2.618
    113
    Vrouw
    Ja eilandhoppen in Griekenland is heel leuk. Bijv de cycladen en dan verschillende eilanden. L
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Mag ik vragen welke tijd van het jaar je dit gedaan hebt? En als het zomer vakantie was, was het daar dan druk? (Azoren staat ook op mijn verlanglijstje)
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.732
    4.117
    113
    wij zijn vorig jaar in de meivakantie naar noord-corsica gegaan. was echt fantastisch. mooie oude dorpen, prachtige baaitjes, super blauwe zee, mooie rotspartijen. je kunt er prachtig wandelen, de hoogste berg is echt super hoog, je ziet vanaf het strand nog de sneeuw in de bergtoppen. echt genoten, we zouden zo nog een keer terug gaan, om ook het zuiden nog te bekijken. kans is er echt wel dat het niet zo mooi weer is in de meivakantie, maar in de zomer vakantie is het er vaak echt mega druk, en dat zou ik met alle hele smalle wegen niet zo chill vinden.
    6.jpg 5.jpg 1.jpg 2.jpg



    verder vonden wij de portugese kust erg mooi, bij lisabon richting peniche en nazare.
    En eilandhoppen in griekenland is ook echt prachtig, wij hebben dat weleens op de ionische eilanden gedaan, dus kefalonie zakynthos, maar dat kan ook in griekenland aan de turkse kant, lijkt me ook nog wel een keer leuk.
    canarische eilanden kunnen ook leuk zijn, overigens, alleen zijn sommige best wel groot, en dor want bijzondere omgeving met de vulkanen overal, ieder eiland heeft wel iets unieks, wij zijn op tenerife geweest en ik vond het ook wel erg leuk.

    ik zou ook graag nog een keer naar madeira en naar de azoren gaan. wat de andere dames ook al sturen, lijkt me echt prachtig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 4.jpg
      4.jpg
      Bestandsgrootte:
      51,5 KB
      Weergaven:
      20
    • 3.jpg
      3.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,2 KB
      Weergaven:
      19
    Zoe123 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.659
    3.793
    113
    Het was begin september, vlak voordat mijn oudste zoon naar school moest. Toen niet druk maar dus niet in de zomervakantie. Wij moesten ook nog met overstap op Lissabon of Porto vliegen terwijl er nu directe vluchten zijn.
     
    cowgirl80 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    Leuk om alle ervaringen te lezen. Ik las ook nog wel mooie artikelen over Albanië, maar de reviews zijn dan weer niet zo enthousiast.

    We zijn ontzettend verwend vind ik zelf, we hebben al best veel van de wereld gezien, maar met kinderen hebben we het redelijk dicht bij huis gehouden. Ik ben mij ervan bewust dat de reizen die wij hebben gemaakt door de kinderen heel anders zullen worden ervaren. Het zijn geen wandelaars of enorme natuurliefhebbers:rolleyes: dus daar wil ik wel echt rekening mee houden.

    Het zou denk ik mooi zijn om in de meivakantie of juni (hebben we ook een week volgend jaar) zo’n soort reis te maken om te kijken hoe dat verloopt. De oudste gaat het liefste naar de camping met een voetbalveld en zwembad:D
     
  16. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    772
    107
    43
    Wij zijn 3 jaar geleden op Malta geweest en vonden het juist erg leuk!! Alles goed te bereizen met de bus, leuke strandjes om te snorkelen en zeesterren te spotten. Mdina, Valetta, Gozo en Comino bezocht en zou er juist zo weer terug gaan
     
    Shay25 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.732
    4.117
    113
    Wij hebben met onze reis ook wel rekening gehouden met hun wensen, bijv. via airbnb/booking altijd op zoek naar een locatie met zwembad of groot grasveld/tuin, zodat ze iets kunnen doen bij het huisje/appartement.
    maar ze moeten wel altijd mee wandelen, bij ons vinden ze dat wel leuker over kleinere paden in de bergen, op corsica waren onderweg overal hagedisjes, wat beekjes om in te spelen, of mooie strandjes om even met stenen te gooien, en met onderweg picknicken bijv. ijsjes aan het einde van een wandeling als beloning helpt ook nog weleens.
    maar dat is eigenlijk niet meer nodig.

    Wij zijn wel in een bevoorrechte positie om meerdere keren per jaar op vakantie te kunnen gaan, en zo hebben we vorig jaar ook een kampeervakantie gehad, en een luxe strand vakantie, zo heeft iedereen wel een keer een vakantie die ze leuker vinden, of waarbij ze andere leuke dingen kunnen beleven. en niet altijd alleen een wandel of een kampeer vakantie

    wij doen hier in nederland in het weekend ook best veel dingen met de kinderen, gaan winkelen in een grote stad, gaan uit eten, nemen ze mee naar allerlei musea (ook met moderne kunst of alleen schilderijen) gaan vaak wandelen of mountainbiken. dus op vakantie is dat ook zo.

    Je schrijft dat het geen onwijze natuur of wandel liefhebbers zijn, maar tegelijkertijd zijn jullie nooit ver weg op reis geweest, dus je weet niet hoe ze dat misschien ervaren als je wel verder weg gaat. je hebt ook ander soort uitjes, misschien een tripje met een boot, en je reist met de auto ook vaak al over mooie plekken wat ze helemaal niet kennen, zo stonden er zowel op de griekse eilanden al corsica soms opeens hele kuddes schapen en koeien op de weg, nou de kinderen vonden dat ook prachtig.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    Klinkt goed! Dit is ook wel hoe ik het mij voorstel en hoe ik denk dat het voor iedereen leuk is. Wandelen vinden ze leuk als ze in bomen kunnen klimmen en diertjes kunnen tegenkomen (groot of klein). Ook water en stenen helpt!
    Grotten vinden ze bijvoorbeeld ook heel boeiend, maar een uitkijkpunt met de auto (was heel mooi bij de Ardèche) daar komen ze de auto niet voor uit:| dus dat meer, er moet wel afleiding zijn tijdens de wandeling.
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf graag nog eens naar corsica willen gaan.

    Griekse eilanden vond ik ook erg mooi (is wel slweer 20 jaar geleden o_O). De eilanden zonder luchthaven zijn het leukst. Veel minder massatoerisme. En het geeft een extra eilandgevoel wanneer je er met de boot naartoe gaat (vind ik dan :D) destijds hadden we een georganiseerde wandelvakantie waarbij we 4 verschillende eilandjes aandeden.

    Azoren lijkt me ook prachtig.

    Maar wat hierboven ook al werd gezegd. Veel van deze locaties zijn in julie/augustus echt bloedheet. Dus wanneer wil je gaan? En houd je van heet?

    Minder hete optie die mij erg mooi lijkt in de zomervakantie: Ierland.
    Dat is met onze jongens net zo.
    Wandelen in de Ardennen vonden ze wel weer geweldig. Maar alleen over kleine bospaadjes (sappige paadjes noemden ze dat).
    Of in Oostenrijk door een kloof klauteren.

    Zolang het een beetje spannend is en er wat te beleven valt zeg maar.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat scheelt wel, wij zitten aan schoolvakanties vast. Ik begreep dat je voor juli/augustus alles heel ver vantevoren moet reserveren. Daar heb ik echt een hekel aan. Dan zou ik in de meivakantie willen, maar dan kan het weer daar nog erg onzeker zijn.
     

Deel Deze Pagina