afwisseling

Discussie in 'Voeding' gestart door paars, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik weet het even niet meer

mijn zoontje eet in principe met de pot mee maaar wat mag ik hem allemaal aanbieden?
    het word allemaal zo hetzelfde steeds.. je hebt op een gegeven moment alle standaard dingen wel gehad en dat herhaal je dan steeds.. zoals wortels prei rode biet witlof maar wat voor voor eten kan ik hem meer aanbieden en wat voor soort groenten mag hij al allemaal hebben?
    en dit geld ook voor het fruit.. banaan appel kiwi mango druifjes peer aardbei meloen dat eet hij alllemaal wel perzik en nectarines vind hij ook heerlijk maar ja daar is het de tijd nu niet voor en ligt dus niet meer in de winkel.
    wat kan ik hem nog meer aanbieden aan fruit??

en mijn zoontje is niet zo´n groter drinker hij drinkt meestal een paar slokjes rooibos thee.. maar wat voor thee mag ik hem nog meer aanbieden?

sorry voor het lange verhaal:) maar wil het toc graag weten

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Qua avondeten weet ik wel veel te varieren... Alleen al wat betreft aardappelen/rijst/pasta/macaroni. Voor inspiratie kijk ik op internet, zoals bijv. De Keukenkikker

Qua fruit varieer ik nauwelijks. Hij krijgt meestal appel, kiwi of banaan, af en toe peer en zoals vandaag bijv. een keer aardbei. Maar waarom zou ik moeten varieren? Vind het wel prima zo ;)

Qua drinken hoor ik graag de antwoorden van anderen :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    nouu ik wil zelf ook niet altijd het zelfde eten.
    en wil hem overal graag aan laten wennen.
    hij heeft al wel eens macaronie gehad maar nog geen rijst.. wat zou ik hier door heen kunnen doen dan?

en zoiets als pannenkoeken? mag hij dat al eten?

in ieder geval bedankt voor de tips ik ga gelijk eens even kijken!:)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rijst eten wij gewoon overal bij. Dus wij eten witte rijst met broccolie, met spercieboontjes, met erwtjes, gewoon met alles ;)! En dat kan je je kindje ook gewoon geven dus.

Pannenkoeken kan je ook geven, die kan je evt maken van gekolfde borstvoeding of van kunstvoeding als je de kleine nog geen koemelk wil geven.

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    oh ja en vis?? hij krijgt alwel vis uit potjes maar zou dit ook wel eens anders willen doen.. kan dit diepvries of blikjes? of moet dit helemaal vers?

nou hij krijgt ook vla en yoghurt dus dan zou ik in principe ook gewone melk kunnen gebruiken toch?
    en kun je dan gewoon een pannenkoek als avondeten geven of alleen 1 klein stukje om te proeven

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij eten vaak kabeljauw uit de diepvries, dat is voor kleintjes ook ideaal. En dat dus vaak met rijst en dan nog wat groentes. Of rijst, kip en groentes.

Pannenkoeken heb ik ook al eens gemaakt met opvolgmelk. Was een groot succes. Ik heb er gepureerde groente doorheen gedaan :)

8. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    bedankt voor de tips..

ik ga het volgende week proberen.. met de pannenkoeken:D
    meer tips zijn natuurlijk welkom nog!!;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna krijgt gewoon bijna alles wat wij eten, wij eten ook gevarieerd dus... ;)

Qua drinken krijgt ze melk(gewone, maar weet niet of jouw kindje dat mag), water, thee en ongezoet sap aangelengd met water. Van Friso hebben ze ook fruitsmoothies, gezond en zo krijgen ze ook weer een portie fruit binnen!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind dat je al aardig veel varieert! zeker met het fruit! Maar ik denk dat je kindje er echt niet mee zit hoor dat ie niet veel variatie heeft. Kijk, afwisseling tussen 2 dingen is niet erg gevarieerd, maar wat jij allemaal opnoemt is echt wel ruim hoor!
    Ik lees wel even mee, want ik zit met hetzelfde. Ik kook voor mn zoontje apart (meestal hollandse pot, en soms vervang ik de aardappels met rijst of pasta) omdat we zelf meestal wel aardig gekruid eten en eigenlijk altijd wel gebakken aardappels ipv gekookt (vinden we beide niet lekker). En pasta/ rijstsaus gebruiken en vlgs mij is dit niet zo aan te bevelen ivm de toegevoegde suikers en zouten die in saus zitten.
    Mag je ook gebakken aardappels gebruiken? Of wordt dit echt te vet? (ik pureer alles nog wel grof). T, komt op mij allemaal zo "droog" over zonder saus, al merk ik niet aan mn zoontje dat hij er mee zit hoor!
    Qua thee: ik geef mn zoontje eigenlijk alles wel: rooibos,zoethout, sterremix, groene thee en fruitthee. Ik ben wel voorzichtig met de zoethout en sterremix omdat er op de verpakking staat dat overmatig gebruik een hoge bloeddruk kan veroorzaken. Verder zijn sommigen voorzichtig met theine (wat in fruitthee, zwarte thee etc zit, maar ik ben daar zelf niet zo huiverig voor. Alles met mate zal ik maar zeggen!

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

gekke vraag maar waarom geef je kinderen thee??
    Lijkt me dat dat lauw gegeven moet worden of koud?
    Ik lees dit nu meerdere keren?
    Je hebt toch van die diksappen of is dat niets?

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In diksap zit altijd nog meer suiker dan thee, het is een gezond en lekker alternatief!

Deel Deze Pagina