Kan het zijn dat ze bij een eerste echo het hartje niet zien. Ik heb een echo gehad, deze heeft mij (en ook de gyn) onzeker gemaakt. Er was een vruchtje te zien van zo'n 5 mm, maar de echoscopiste zag geen hartje kloppen, ze heeft in totaal 5 minuten gekeken, naar eierstokken en baarmoeder. De gyn heeft mij bloed laten prikken dat ik 2x moet doen, om te kijken of mijn hcg omhoog gaat, dinsdag moet ik terug naar hem voor de uitslag.De gyn vond het raar, dat mijn symptomen niet minderen, duizeligheid en misselijkheid blijven, buik is opgezet. Vandaar dat hij het niet vertrouwd, maar hij zei dat we rekening moesten houden, dat het waarschijnlijk niet goed is. Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt en wat hebben ze gedaan. Ik ben momenteel ontzettend bang en onzeker.
Hoeveel weken zou je zwanger zijn? Ik heb even naar mijn echo's gekeken. Want ik weet hoe erg de onzekerheid is na 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 2 miskramen. Ik bleek dit keer 2 weken minder ver. Met 6 weken vruchtje 3.2mm geen hartslag 7 weken 10.4 mm wel hartslag.
He wat een nare situatie. Kan het idd niet zijn dat je wat minder ver bent dan je denkt, en daarom ietje te vroeg bent voor een echo? Ik heb een echo gehad met 5.5 weken , was ook niet veel te zien , alleen een heel klein stippeltje (zag de vk en ik niet) dat vaag knipperder. Het kan zijn dat dan het hartje nog helemaal niet klopt omdat je dan te vroeg bent. Ik hoop voor je dat alles goed is en komt...
Zoals we geteld hadden, moest ik minimaal 6 weken (berekend vanaf vermoedelijk eisprong) zijn, dacht zelf verder, maar weet ook niet precies wanneer ik mijn eisprong had.
@Mercedes ik hoop dat je van de week een nieuwe echo krijgt en dat het een rekenfoutje is geweest en je minder ver blijkt te zijn als dat jullie zelf dachten dikke kus Mamalieske
Ik was al 1,5 jaar gestopt met de pil. Ik had een stofwisselingsprobleem (teveel oestrogeen), hiervoor kreeg ik clomid, elke maand werd het gecontroleerd, vanaf november kreeg ik clomid mee, maar zonder de controles (zelf proberen).
Ik heb trouwens na zeuren van dan kan ik niet meer slapen een week later een echo gekregen. Misschien kan je dat nog proberen, je wordt toch gek van onzekerheid!
vandaag word het spannend, vanmiddag heb ik een gesprek met de gyn, krijgen we ook de uitslag van het bloed en indien nodig nog een echo.
Eindelijk tijd om jullie op de hoogte te brengen. Uit het bloed bleek dat het hcg gestegen is, van 20.000 naar dik 21.000, de gyn wilde meteen een echo doen, want het hcg is goed.De echo liet alleen een vruchtje zien, het was maar 1,5 mm gegroeid in die tijd. Hij wil nu dat ik 2 weken afwacht wat er gebeurd. Is er over 2 weken niets verandert, dan zal hij een curretage inplannen. Hij gaat ervan uit, dat de zwangerschap niet goed is. Nu heb ik ook even gezocht, maar kon niets vinden over het hcg en de groei van de vrucht, misschien heeft iemand een handige link voor me, zodat ik kan vergelijken.
Ik las laatst wel iets in het boek van moeders voor moeders, dat je een zwangerschap kan hebben wat alleen uit cellen bestaat en dat dat dus wel groeit en je hcg ook, ik durf zo niet meer te zeggen hoe dat heet.. Natuurlijk duim ik voor je dat het toch goed is, maar ben wel heel erg bang dat de gyne niet voor niets enigszins bang is dat het niet goed zit.. Blijf voor je duimen!