Afzetters!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik had het vanmiddag bij Perry sport: keileuke nike schoentjes voor onze jongste. Er hangt een kaartje aan met 30% korting, nu 31,45 euro. Kijk ik in het schoentje voor de maat en er zit een sticker in met de originele prijs: 34,95.
    Nou dat is bij mij niet 30% korting hoor!
    Ik naar een verkoper toe en die zegt: mevrouw, de prijs in het schoentje klopt niet.
    Jaa ammehoela, wat een klets!
    Het was een originele sticket met maar 1 prijs erop (dus niet met meerdere).
    Laat dan maar zitten.

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb bij een grote drogisterij keten gewerkt en daar werden er grote actie bordjes voor een product gehangen. Hierop stond dat het nu in de actie was en sterk in prijs verlaagd. Maar als je achter dat bordje keek stond daar gewoon dezelfde prijs. Dus helemaal niet actie oid. Het gebeurd vaker dan je denkt hoor! Weer een verkooptruc.

3. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    vorige week bij h en m kledingstuk kind koste eerst 4,95 en nu opruimingsprijs 5 euro. even netjes gevraagd hoe het kon. bleek het kledingstuk 3 euro te zijn. zat een fout kaartje aan

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Maar in je begin post schrijf je iets anders! ;)
    Als ik die broek al eens gekocht had dan zou ik op een mede winkelier afstappen en om een verklaring vragen.
    Je zegt dat je in de rij stond te wachten,je verveelde en tot je verbazing zag (na het friemelen aan het kaartje) dat de broek eer duurder was.
    Dan wist je dat toch ook voor je met de broek in de rij ging staan? ;)
    Ofuhhh heb ik het nu mis!?

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja... het ziet er nu lullig uit, maar het gebeurd overal! Ik werkte eerder bij La Place en dat hele prijzencircus waar miljoenen mensen op af komen... de originele prijs is de prijs die een product moest opbrengen toen het net op de markt kwam!

Het is vervelend maar wij mensen tuinen er keer op keer met open ogen in zonder verder te kijken en mede daardoor kunnen winkels dit blijven doen!

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ik had een vermoeden, inderdaad, maar zeker wist ik het niet. Pas toen ik terug op mijn werk was heb ik mijn bankrekening gecontroleerd en zag ik inderdaad dat ik de vorige keer ook 19,99 betaald had. Ik ga geen scandaal maken in de winkel als ik iets niet zeker weet...

7. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nahh bijzonder dus omdat alle winkels het doen moet ts niet zeuren ...
    Beetje omgekeerde wereld vind ik! Wist ook niet dat dit gebeurde eigenlijk...
    Dus in het vervolg eerst prijsje er af peuteren, weer wat geleerd :)

8. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Nou ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar albert hein kan er ook wat van.
    Deze week hebben ze alle meloenen de 2e gratis.
    Mooi, want ik ben dol op watermeloen.
    Heb er 2 gekocht en 5 euro betaald.
    Liep ik gisteren weer in appie en toen viel het kwartje bij mij.
    Ik heb 5 euro betaald voor 2 watermeloenen terwijl het toch echt 3 euro nog wat kost (normale prijs voor 1 watermeloen).
    Dus ze hebben gewoon de prijs verhoogd, zodat je niet 2 meloenen neemt voor de echte prijs van 1, dus kassa voor appie.
    En geloof me dat, dat voor appie heel normaal is.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dit inderdaad. Let met kerst voor de gein eens op...

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk bij de AH, en als je 1 watermeloen koopt betaal je ook gewoon €5.
    Wel geef ik toe dat de AH best duur is. Zo hebben ze nu een zak vastkokende aardappelen (die koop ik altijd) van 3kilo voor €4,99!:$ terwijl de kruimel €1,99 of 2,99 kost. En fruit zal ik ook eerder op de markt kopen want de prijzen zijn soms zo absurd dat ik er zelf ook vaak van schrik.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het best gek dat er zoveel meiden zeggen dat dit de normaalste zaak van de wereld is en dat je je er niet druk om moet maken. Ik vind dit wel degelijk misleiding van de consument. En de reactie van de medewerkster vind ik ook niet acceptabel. Ik zou een mail sturen naar het hoofdkantoor van Mango en vragen om een reactie.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik ben het met Zinaa eens, ik vind het ook misleiding. Omdat het overal gebeurd is het normaal? Wikels komen er blijkbaar mee weg omdat de de consument dit accepteerd (gemakzucht?)
    Ik overigens al niet meer gevoelig voor "aanbiedingen"

13. Islah

Islah Niet meer actief

Dit doen ze ook al jaren bij de Kijkshop...

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik zou me er werkelijk niet druk om kunnen maken. Als die broek leuk is en de prijs goed dan koop je die toch ongeacht of het echt een aanbieding is of niet. Een groot deel van de aanbiedingen zijn 'nepaanbiedingen' of er zit een hele marketing strategie achter dat jij bij die bepaalde aanbieding iets meer van iets anders koopt.

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Inderdaad bij babywinkels gebeurd dit ook echt vaak. Pas had ik het nog. Twee flesjes van avent gekocht bij babydump, waren in de sale.. Kom ik thuis haal ik het stickertje eraf en wat blijkt..... Dezelfde prijs als in de sale alleen dan een nieuw sale stickertje erover heen geplakt.. wel mooi ingetrapt.

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Jammer dat TS bijna wordt aangevallen door sommige mensen, alsof zij iets verkeerd zou hebben gedaan. Ik snap de irritatie volkomen, tuurlijk weten we allang dat dit overal gebeurt. Dat maakt het nog niet ok. Net zoals het feit dat klantvriendelijkheid a thing of the past is, ook niet ok. Als je een medewerker hiernaar vraagt/erop aanspreekt moet hij of zij gewoon fatsoenlijk reageren.

Ik kan me er ook aan ergeren, los van het feit of ik een prijs redelijk vind/bereid ben dat te betalen voor een product. Het gaat erom dat men je loopt te bedonderen, dat zouden we met z'n allen juist erg moeten vinden. Maar zelf ben ik ook niet meer zo van de 'aanbiedingen', ook omdat ze je vaak verleiden tot het kopen van iets dat je anders waarschijnlijk niet had gekocht.

17. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

In de ah hier in de buurt stond toch heel duidelijk een bord met 3 euro nog wat vorige week.
    En er stond watermeloen erop.
    Een tijdje geleden kostte hij wel bijna 5 euro.
    Maar wat ik al zei, ah doet dit vaker.
    Ze durven hier zelfs borden met 'aanbieding' voor een product te zetten, terwijl het niet in de aanbieding is en dan gewoon zelfde prijs.

Deel Deze Pagina