cyclus steeds korter

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisa2, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Goedenavond dames,

Even een cyclus vraagje;

Ik heb echt al 17 jaar een zeer regelmatige cyclus tussen de 28 en 30 dagen.
    Sinds mijn bevalling, anderhalf jaar geleden, is mijn cyclus zelfs nog regelmatiger. Precies 28 dagen, ik kan de klok erop gelijk zetten. En ik voel zelfs m'n eisprong af en toe.
    Nu is de laatste 2 maanden mijn cyclus in de war. Vorige maand duurde hij 26 dagen en deze maand 25 dagen. Hij wordt dus steeds korter.
    Nu ben ik, DramaQueen als ik ben, natuurlijk gelijk bang voor de overgang, ook al ben ik (pas) 31.
    Ik gebruik overigens geen hormonale anti-conceptie.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Misschien stress? Ik zou niet in paniek raken hiervan..terwijl ik van een hoop dingen wel in paniek raak. Kijk het een paar maanden aan..

3. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb we lees gehoord dat vanaf je 30e de hormoonbalans verandert, wat kan leiden tot een verandering in de cyclus. Misschien is dat het wel?? Persoonlijk zou ik hier niet zo geschokt van zijn en het nog even aankijken. Succes!

4. fall

fall Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde. Altijd een cyclus van 28 dagen, maar soms zit er een cyclus van 25 dagen tussen. Zelfs een keer van 23 dagen. De laatste keer had ik weer een cyclus van 28 dagen. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je het opzoekt op Google, kom je inderdaad bij de overgang uit, in het extreemste geval dan. Ik denk dat het een verandering van mijn hormoonhuishouding is en bij mij speelt er ook wat stress mee. Ik ben 29.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Bedankt voor de antwoorden dames, het stelt me wat gerust:).
    Ik heb inderdaad ook stress, maar dat heb ik al zoveel gehad en eigenlijk heeft dit nooit eerder een rol gespeeld in mijn cyclus.

Deel Deze Pagina