Over 2 weken ga ik met collega's en baas op(trainings) kamp met jongeren. Erg leuk hoor, maar ook erg vermoeiend lijkt me. De dagen zijn bijna helemaal ingepland van 10.00 tot 23.00 uur met zelf les geven en meedoen aan activiteiten en lessen. Vind het geen probleem, maar heb vandaag wel aangegeven dat ik waarschijnlijk aan het einde van de dag erg moe ben en dus ook niet er vanuit kan gaan dat ik gezellig blijf zitten met de rest tot diep in de nacht. denk zeg het maar even, dan zijn ze er in ieder geval op voorbereid. Voor hetzelfde geld lukt het me wel, maar ben nu ook de avonden kapot. Nou, toen moest je mijn baas horen:'je bent gewoon aan het werk, je bent zwanger niet ziek hoor, Ik ben ook wel eens moe om half 4 en moet dan nog werken etc etc..... Was dat nou echt zo'n foute opmerking van me om dit aan te geven? Voor de rest zeur ik echt nergens over,maar juist door die uitspraken heb ik er helemaal geen zin meer in...
geef je baas een folder of het telefoon nummer van de verloskundige. zeker een man zonder vrouw en zonder kinderen (of een man die thuis niet de baas is en onder de plak zit bij zijn vrouw) luister goed naar je lichaam, en anders meld je je lekker ziek
Meid, ik was (toen ik 20 weken zwanger was) al blij als ik 5 uur haalde! Moest er toen al niet aan denken om een "gezellig" avond programma te hebben. Is tie helemaal gek geworden? Succes!
Je hebt groot gelijk! Wat een botterik! Van 10 tot 23, hallo! Dat is ook al niet bepaald een normale werkdag. En je hebt als zwangere ook nog recht op extra pauzes, dus laat je niet gek maken door dat soort opmerkingen. Gewoon naar je lichaam luisteren, jouw kindje gaat voor.
AMEN! het is idd geen normale werkdag en ook erg lang! neem aan dat je normaal ook niet zo veel werkt? dus waarom zou het nu ineens wel "moeten" ? lekker voet bij stuk houden en naar je lijf luisteren hoor! mannen
Werk idd normaal nooit zulke lange uren, maar vond het geen probleem omdat het bijna nooit voor komt en graag mee wil, maar ben blij dat jullie het met me eens zijn, begon al aan mezelf te twijfelen... Je wil toch niet te veel zeuren over de zwangerschap, ben idd niet ziek, maar voel me wel heeel anders dan 'normaal'
wat een eikel zeg! niet echt een baas met gezond inlevingsvermogen he? oew daar kan ik me zo kwaad om maken, als het mogelijk was om hem zwanger te maken dan meldt 'ie zich op dag 1 al ziek, wedden? je hebt rechten hoor, als je zwanger bent, je baas is verplicht jou de nodige rust te geven. succes en kom voor jezelf en je beebje op.
vind het nog altijd knap dat mannen je kunnen vertellen dat een zwangerschap geen ziekte is ! eergister wist een man bij het cwi dat ook tegen mij te zeggen ik heb daarop gevraagd hoe veel kinder hij heeft gebaard ? omdat ie zo goed wist te vertellen wat ik mankeer !
erg trieste opmerking van je baas! ik ben echt helemaal niet flauw, maar wat jij moet doen zijn lange en drukke dagen waar ik ook tegenop zou zien. groot gelijk dat je het nu al aangeeft, dat is toch veel beter als er daar pas mee aankomen? ik heb vandaag toevallig iets soortgelijks meegemaakt... mij baas vroeg ik over 5 weken weer mee ga naar een beurs in het buitenland voor 2 dagen. dit doe ik ieder jaar, en is best heel leuk. maar het is ook heel veel lopen en het zijn lange dagen die ook meestal eindigen met een etentje enz. ik heb gezegd of dat ik er even over moest nadenken, omdat ik niet zeker weet of ik het trek. zegt ie ongeveer hetzelfde, en dat ik toch gewoon even 5 minuten kan gaan zitten als ik moe ben.... dit is ook de eerste keer dat ik iets zeg over mijn zw. werk gewoon nog minimaal 40 in de week en meestal nog veel meer door overwerk. niets van aantrekken hoor! dat probeer ik ook niet te doen
Je mag niet overwerken wanneer je zwanger bent, tenminste, dat heb ik laatst begrepen. Ik zou zo'n vent echt een watermeloen door z'n neusgat douwen en vragen of hij zich nog gezond voelt nu. Een watermeloen in je neus is immers geen ziekte?!
Ik sla echt steil achterover van die vent! Jeetje... Heb een tijd geleden twee trainingsdagen gehad van m'n werk met overnachting, maar lag toch echt om half tien in m'n nest. Niemand die het erg vond en iedereen de volgende dag bezorgd of ik wel genoeg had kunnen slapen door het lawaai dat ze met elkaar hadden gehad. De betere bazen en collega's, :-D En ik roep altijd tegen m'n man als ie weer eens loopt te kermen over iets kleins: 't is maar goed dat jullie mannen niet zwanger hoeven te zijn, want dat zou 1 groot drama worden. Pijngrens van nul, die kerels... Watjes! (Is overigens met onderzoek aangetoond dat vrouwen een veeeeeeel hogere pijngrens hebben en veeeeel langer doorzetten, dus ze moeten niet zeuren, die kerels. Zeg dat maar tegen hem,
ik was niet gegaan, had hem wat informatiesites gegeven en verloskundige haar nummer gegeven of hem er zelfs mee na toe gesleept. Had me spullen ook gepakt en ontslag genomen, wat een enorme hufterige klootzak
kan me zo kwaad maken om dit soort mensen, lopen er ook zat hier rond, maar die kunnen echt mn rug op, mn gezondheid gaat voor en mn kinderen, Zorg goed voor jezelf !
Jemig hoe kom je hier nou dan op! Lig werkelijk in een deuk van het lachen, maar dat zal wel komen door mijn enorme fantasie, want ik zie het voor me. @TS: Ik vind het echt abnormaal dat je baas zo reageert. Ik zal je er maar niets van aan trekken en gewoon naar je eigen lichaam luisteren! Jij en je kindje zijn echt veel belangrijker dan gezellig tot diep in de nacht met collega's praten....toch?