Geluidsoverlast door blaffende hond

Discussion in 'De lounge' started by Baukje1985, Jul 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Heb een 'probleem' waarbij zowel manlief als ik niet weten wat we er mee moeten. Wellicht hebben jullie ideeën. Zoals de titel al zegt hebben we achterburen met een labrador die overdag echt uren kan blaffen. Vanmorgen ook weer, die hond heeft gewoon 4-5x een kwartier staan blaffen. De andere honden op de buurt doen wel even mee, maar houden gauw weer op. Maar deze blijft maar doorgaan. Manlief is al eens naar hen toe gegaan, omdat onze oudste 's middags gewoon niet kon slapen door het geblaf. Toen is het een tijd beter gegaan maar de laatste weken zijn we weer terug bij af. Wat de situatie nog wat lastiger maakt is dat het verstandelijk beperkte mensen zijn, zonder enige vorm van begeleiding (voor zover ik weet).

Wat kunnen we doen? Het wordt nu toch echt wel heel irritant...

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Politie bellen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Bah wat vervelend. Misschien de woningbouw bellen als het om een huur huis gaat?

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nogmaals heen gaan.

En mochten het huurwoning zijn dan de woningbouw benaderen met de vraag of deze mensen enige vorm van begeleiding hebben?

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Het zijn koopwoningen...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij halen , als de bewoners niet thuis zijn, de hond weg samen met de dierenambulance, dan gaat hij naar het asiel en kan de eigenaar hem daar terugkopen. Misschien leren ze het dan af.

Verder is dit iets voor de gemeente, het is civiel recht. De gemeente heeft een apv waarin vaak staat dat dieren geen overlast mogen geven voor andere buurtbewoners. Je moet daarvoor dus je apv opzoeken op internet en de gemeente bellen en aanschrijven.

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Heb de apv gelijk opgezocht en het staat hier idd in vermeld. Op basis hiervan kan ik de gemeente bellen?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De apv is de algemene plaatselijke verordening. Deze Is door de gemeente opgesteld. Op basis hiervan kan jij de gemeente inlichten.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier gebeurd er eigenlijk niks tegen overlast van honden. De buren naast onze buren hebben meerdere honden die vaak heel veel blaffen, lekker met z'n allen. Als ik de buren mag geloven is de politie al ontzettend vaak geweest en er is ook binnen gekeken maar er is sinds de afgelopen 2 jaar weinig gebeurd. Er zijn wel eens honden uit huis geplaatst maar een paar weken later zijn er dan weer andere honden (meestal 4 honden in huis). Je kunt dus de politie bellen, zou ik ook zeker doen, maar verwacht er weinig van. Alles wat er wel gebeurd is mooi meegenomen. En misschien toch eens informeren of ze niet toevallig wel begeleiding via iets hebben? Maar allereerst hen aanspreken, misschien met een geluidsopname, lijkt me het meest handige :).

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De gemeente zal vast zeggen: dan moet u de politie bellen of, heeft u de politie al gebeld.

De gemeentes willen alles op de politie afschuiven maar wij kunnen er helemaal niets mee. De gemeente is in deze probleemhouder en dus moeten hun dit oplossen.

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Nou ja weet je, we zijn er natuurlijk al eens geweest en het is nu niet bepaald een hobby om te 'klagen'. Je voelt je zo'n zeur... En feit is dat we in een heel klein dorpje wonen waar mensen nogal kletsen. Je wilt ook niet een 'slechte' naam krijgen... Maar goed, gelijk de gemeente of politie bellen wilden we ook niet daarom zijn we er ook geweest. Maar helaas zijn we weer terug bij af :(

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,117
    590
    113
    En dat mag zomaar?:( Vind het nogal asociaal om de hond weg te halen. Dat zet alleen maar kwaad bloed.

13. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zou nogmaals langs gaan om het met hen te bespreken
    Dan kun je ook aangeven dat het echt minder moet blijven met blaffen, dat je anders hulp in gaat schakelen.

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,693
    1,451
    113
    Als het een tijdje beter ging en nu weer mis zou ik gewoon even weer langs gaan en dat ook op die manier aangeven dat het de laatste tijd echt goed ging maar sinds .... Weken/dagen weer minder of daar een bepaalde reden voor is en of ze er op willen letten.
    Er kan natuurlijk ook wat gebeurt zijn waardoor de hond even een terugslag heeft, zo is hier vorige week vrij onverwacht 1 van onze honden overleden, de andere is daardoor zo van slag dat ik er ook niet voor in sta wat ze doet als ik even weg ben, de naaste buren zijn gelukkig met vakantie maar ik zou liever hebben dat de buren dan zelf langs komen dan gelijk de politie op me dak sturen.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

144 bellen en melding maken.

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    De wijkagent bellen? Of hebben jullie die niet? Hier in de stad kun je hiervoor de wijkagent bellen, die weet vrij goed wat er speelt in een wijk, of er meer klachten zijn geweest etc.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    zij werkt bij de politie dacht ik anders mag zoiets niet want dan breek je in ;)

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,560
    531
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Devilchase werkt bij de politie...

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja, dat mag op grond van Artikel 3 politiewet. Als een hond 12 uur lang alleen maar blaft en we daar tientallen meldingen van krijgen halen we die hond weg daar.

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    144 doet niets, je moet de politie bellen.
    Hier ook hetzelfde probleem. Hond word vaak om 6 uur al buiten gegooid en beestje blijft joenkeren (pup) soms uren aan een stuk. Uiteindelijk buurvrouw en ik samen blijven bellen. De politie is hier komen luisteren maar gaf aan dat het een momentopname was wat hij hoorde, dat hij er wel heen zou gaan om een waarschuwing te geven maar dat hij voor nu niets kon doen.. T gaat hier ook om weken aan een stuk, dag in dag uit, uren op een dag een joenkerende pup (zo sneu!!) T werd wel minder maar lijkt nu weer meer te worden.. arm beestje.. T schijnt dat de eigenaar allergisch is en hem daarom buiten zet.

Share This Page