Leren meubels stofferen

Discussie in 'De lounge' gestart door Astre, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb een idee. Een idee waar ik al nachten wakker van lig van enthousiasme. Ik wil een eigen bedrijfje gaan opstarten om iets te gaan maken en te verkopen. Er is alleen één 'maar' en dat is dat ik voor het idee o.a. moet leren meubels stofferen. Ik wil daarvoor een cursus gaan volgen. Alleen is het reëel om te denken dat je in een cursus van drie volle dagen leert meubels stofferen op zo wijze dat het er professioneel uit ziet, zodat het verkoopbaar is?

Wie heeft hier verstand van? Of zou je dan echt een opleiding moeten volgen?

2. Astre

Astre Niet meer actief

Niemand hier die ervaring heeft met stofferen van meubels?

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ja ik heb het wel eens gedaan maar dan met stoelen die ik ging opknappen. Dan was het gewoon kijken wat je eraf haalt en dan het nieuwe er weer op. De oude stof bewaren en als maat nemen voor de nieuwe etc.

Bijgevoegde bestanden:

4. Astre

Astre Niet meer actief

Wauw mooie stoelen hoor!

Was het erg moeilijk? Heb je een cursus gevolgd of gewoon gedaan? Heb je speciaal gereedschap gebruikt?

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb het gewoon gedaan. Ben ook wel handig en pak allerlei creatieve dingen aan.
    Ook heb ik er niet veel voor hoeven aanschaffen. Speciaal dingetje om de nietjes en siernagels eruit te halen en een tacker om de nieuwe stof erop te zetten.
    Tip; koop een goede meubelstof. Kost wat meer maar blijft heel lang mooi.

6. Astre

Astre Niet meer actief

Ik ben ook wel handig en creatief, dus hopelijk is dat voldoende. Ik ben me inderdaad al aan het verdiepen in meubelstof en wil daarin gaan bezuinigen op kwaliteit. Ik wil mijn eigen ontwerpen op stof laten drukken, dus ik ben nog aan het uitzoeken wat daarin handig is.

De tacker en het speciale dingetje, waar heb je dat gekocht?

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Allebei bij de gamma. Sorry maar ik weet echt niet meer hoe dat ding heet. Lijkt op een schroevendraaier maar dan met het uiteinde van een klauwhamer. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Klinkt leuk, eigen stof bedrukken.

En voor mij erg herkenbaar, dat nachten wakker liggen. Ook ik heb plannen voor een creatief eigen bedrijfje. Ben er haast de hele dag mee bezig, ondernemingsplan, ideeën opdoen etc.

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    google doet wonderen;... een nietenwipper!

9. Astre

Astre Niet meer actief

Een nietenwipper is ook niet iets wat je zomaar bedenkt :D.

Ik vind het heerlijk om plannen te maken en om echt iets te gaan maken, wat andere mensen ook willen. Wat ik in mijn hoofd heb om te gaan doen, heb ik nog nergens gezien. Hopelijk komt dat niet, omdat niemand het wil hebben haha.

Ik moet het nog helemaal uitwerken. Ik heb thuis al wel een geschikte werkplaats /atelier en behoorlijk wat werkmateriaal.

Ik ben vanmiddag ook maar zo brutaal geweest om een meubelstoffeerder in de buurt te bellen met de vraag of ik een keer een dagje mag meelopen. Ik word nog teruggebeld. Spannend!

Wat voor ideeën heb jij als ik vragen mag?

10. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Een nietenwipper tja... nou niet echt een moeilijk woord maar ik kon er niet opkomen.

Ik vind het zo leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. En iets heel nieuws, wel spannend hoor!
    Het zou zeker wel gaaf zijn als je een keertje kunt meelopen met een echte meubelstoffeerder.

Zelf is het bij mij nog echt brainstormen. Ik werk nu fulltime, ben de hoofdkostwinnaar, maar zou het liefst een winkel openen met zelfgemaakte dingen. Die stap durf ik (financieel) nog niet te nemen.
    Dus begin ik klein met enkele producten in een webshop. En wat dat is, hou ik nog even voor me.

11. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Succes!

12. Astre

Astre Niet meer actief

Ik ken het gevoel om het voor je te willen houden. Ik wil het hier ook niet neerzetten. Bang dat iemand mijn idee steelt :).

Ik wil het er ook naast gaan doen en klein houden. Ik werk als zzp-er en dat verdient gelukkig zo goed dat ik mij de luxe kan permitteren om voor een langere periode geen opdrachten aan te nemen, waardoor ik tijd over heb om andere dingen te doen. Ik kijk wel waar het schip strandt. Ik heb weinig te verliezen.

Jij ook veel succes!

Deel Deze Pagina