welke fruit goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ben me eigen weer in afvallen aan het verdiepen en nu heb ik al paar discussies met mensen over welke fruit nou wel goed is voor je en welke niet ;). Dus van welke word je niet dik en van welke wel...

Gaat om deze fruitsoorten:

-aardbeien
    -galiameloen
    -watermeloen
    -appels
    -peer
    -perzik
    -necatrine
    -kiwi
    -verse ananas

nu mijn vraag dus aan jullie welke is wel goed te combineren met afvallen en welke niet?? welke kan je beter laten staan en welke juist niet :)

Bedankt alvast

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Kiwi is heel goed voor je stoelgang ( nuchtere maag). Die is denk ik dan wel goed maar zou me beperken tot 4 in de week.

Aardbeien zijn zover ik weet ook goed! Zonder suiker/zoetstoffen uiteraard.

Appels/peer/nectarine/galia meloen zijn ook goed!

De andere weet ik echt niet. Als ik het fout heb, corrigeerd iemand mij vast.

Het lijkt me trouwens dat alle fruitsoorten goed zijn..behalve banaan. Bekijk het op deze manier..je kan beter fruit als chips eten.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Naar mijn mening heb je meerdere vitamines op een dag nodig, wat dus te vinden is in verschillende soorten fruit...

Wat volgens mij echt een hele goede vitaminebom is, is de kiwi.
    Maar daarnaast word je echt niet dik van fruit hoor. Ja van banaan volgens mij wel, maar die staat niet tussen je lijstje.

4. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik dacht dat je ook met mango's moest oppassen. (zijn wel goed, maar net als banaan niet teveel van eten) Fruit is natuurlijk zo en zo gezonder dan andere tussendoortjes ;)

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Banaan,ananas,mango en kersen zitten ''veel'' calorieen in als je het vergelijkt met watermeloen,sinaasappel enz

6. aksiram

aksiram Actief lid

9 aug 2006
    110
    0
    0
    Amersfoort
    In gele fruit soorten zitten veel suikers, dus die kan je beter met mate gebruiken. De rest kan je lekker onbeperkt eten.
    Ik ben ook op dieet dus ik voel met je mee.

Succes

7. augurkjes

okee bedankt allemaal :D

8. augurkjes

Nu we het toch over fruit hebben ik hoor iemand uit mijn familie wel eens dat ze een fruitdag houd als balansdag zal maar zeggen.

Is dat nou goed?

ik ben me brood een beetje zat als middageten, en crackers enz ook en wou dat voor 1x vervangen voor lekker vers fruit allemaal. Maar is dat wel zo gezond? of slecht voor je bloedsuikerspiegel of iets?

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ananas schijnt wel te helpen met afvallen, voor de vetverbranding.
    Maar pin me er niet op vast ;)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    ff gegoogled ;)
    Ananas, een gezonde vrucht. Even een paar feiten op een rijtje:
    1. Antioxidanten: ananas zit boordevol antioxidanten. Deze gaan het effect van vrije radicalen tegen. Zijnde: het tegengaan van de veroudering van onze cellen in het lichaam. Op deze manier worden vaat- en hartaandoeningen aanzienlijk verminderd.
    2. Veel vezels: vezels bevorderen de darmtransit en werken ook verzadigend.
    3. Hart - en vaataandoeningen: ananas biedt ook een belangrijk preventief karakter inzake gezondheid. Het preventieve karaktr van de ananas richt zich vooral op hart- en vaataandoeningen.
    4. Vitmanine C1: dankzij ananas kan ons lichaam voldoende vitamine C1 opnemen. het helpt ons lichaam te beschermen tegen infecties.
    5. Dieet: ananas bevat amper 57 calorieën per 100 gram vruchtvlees en bovendien werkt het ontgiftend op de nieren en de darmen, ideaal om dagelijks een portie ananas te eten.

11. augurkjes

bedankt voor de ananas info :D

ik dacht namelijk dat je daar juist niet teveel van moest eten net als banaan :) Mmmm krijg er nu al trek in.

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Zure appels werken het beste, kreeg mijn man te horen toen hij ging afvallen ;)

Deel Deze Pagina