Vast niet milieu vriendelijk, maar wij hebben korrels/vergif gekocht bij de Praxis. Ze vraten er direct van, en sindsdien geen 1 meer gezien! (en geloof me, het waren er veel!!! Ze zaten zelfs in de bestek-la!)
Gisteravond na het lezen van dit topic ben ik in de weer geweest met de tarwebloem.......Gék word ik van die beesten! Onze keuken grenst direct aan de achtertuin en ze liepen dus ook over mijn aanrecht:x. Ook heb ik dunne bleek in de kiertjes van hun holen laten lopen. Ik had een paar weken terug al speciaal duur spul gekocht, maar ze zitten er gewoon nog, dan maar zo proberen. En nu maar hopen dat het helpt!
hier ook tig mieren.. sop elke dag keuken uit met chloor, staat niets waar ze op af kunnen komen en toch blijven bakpoeder, bloem, kaneel, stuivers,, afbranden, chloor, afwasmiddel niets werkt straks dus maar eens ff wat agressiever spul halen wat ik dus liever niet doe met de kleintjes in huis
Bij mij werkt azijn altijd goed. Drempel en het stukje vloer daarna goed insmeren en ze komen er niet meer langs (bij ons dan).
Komkommers! Mieren haten komkommers, als je schijfjes bij de deuren en openingen waar ze doorheenkomen plaatst lopen ze ervoor weg. Mileu en kindvriendelijke methode
las dat kalk/stoepkrijt hielp... ik hele tekeningen gemaakt, maar ze rennen gewoon door als ik komkommer ga plaatsen is het op voor ik bij de volgende drempel ben met 2 knagende kleintjes achter me aan zijn er echt veel, zowel binnen als buiten.. zucht
hier ook echt alles geprobeerd, en komkommers, stuivers, bakpoeder en meel komt mn kleintje me na brengen, nu spuit ik als ik ze zie s avonds als kleintje op bed is hg na t dweilen, en zie ze haast nooit meer. buiten doe ik kokend water in de kieren...
Heb de halve tuin volgegooid met zelfrijzend bakmeel (denk ja.. bloem EN bakpoeder.. maar misschien toch een bus hg kopen..
wij hadden keiveel mieren, hele kolonies. Hebben Pokon Mierenstop gekocht, korrels, in het nest gegooid, en nu geen last meer , overal liggen lijkjes hahaha
vorig jaar soda opgelost in kokend water over het nest gegooid. Misschien dat dit helpt....bij ons wel?