Agis, declaraties/machtigingen. Iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Aangezien er bij Joey het vermoeden was van KMA, moest ik van het ziekenhuis een maand Nutramigen geven. Dit heb ik een maand voorgeschoten, volgens de KA kreeg ik dit terug van het ziekenfonds.

Het leek idd op KMA, dus we kregen een machtiging voor Agis. Die ingeleverd bij de apotheek, dus konden we halen wanneer nodig. PERFECT geregeld!

Nu had ik nog bonnen van het maandje voorschieten, ik netjes bij de apotheek een kopie van de machtiging gevraagd. Vervolgens declaratieformulier ingevuld, bonnetjes eraan geniet en ingeleverd.

Dit is 2 weken geleden.
    Tegelijk had ik nog een tandartsdeclaratie ingeleverd. Daarvan kreeg ik gister al een brief over de vergoeding en wanneer ik die op mijn rekening kon verwachten.

Nu belde ik net op met de vraag waarom ik van de ene wel bericht krijg en van de ander niet. "Ja, we hebben een machtiging nodig". Dus ik uitgelegd dat ik die bijgesloten had en aangezien het veel geld is ik toch wel wil weten wanneer ik enig bericht kan verwachten.

"Ja mevrouw, u zult even geduld moeten hebben. Als u na een week nog niets hebt gehoord, is het verstandig om nog even te bellen. Maar uw aanvraag is in behandeling hoor!"

Hebben jullie ook wel eens dit gehad en hoelang hebben jullie moeten wachten?

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat ik zou proberen om een nieuwe machtiging krijgen. Soms willen ze geen kopietjes.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik kreeg toen de machtiging via agis eenmaal was goedgekeurd alles vergoedt, MAAR het aanvragen van de machtiging bij Agis duurt wel langer dan 2 weken.
    Heb je bij de apotheek een machtiging of verwijzing ingediend?

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @TruusdeMier; Het is vaak zo (als het al niet altijd zo is), dat er aparte afdelingen zijn voor declaraties, machtigingen, mutaties etc. Ik werk zelf ook bij een ziektenkostenverzekeraar, en bij ons is het ook vaak zo dat verzekerden alles tegelijk indienen, nota's en machtigingen. Bij onze afdeling registratie wordt dit dan gesplitst per afdeling. Dus het kan maarzo zijn dat de afdeling declaraties helemaal bij is en dat de declaraties binnen no-time zijn afgehandeld, terwijl er bij de afdeling machtigingen enkele dagen al dan niet weken achterstand is. Hierdoor krijgen wij ook vaak de vraag waarom het ene al wel is verwerkt en het andere nog niet..

Maar idd, als het te lang duurt, gewoon blijven bellen hoor. Misschien dat ze er dan spoed achter zullen zetten!

Xx

5. ProudMum

de machtiging van de apotheek ligt al bij de verzekering Daisy! en de originele bonnen ook van de Nutramigen.

QueenBee, Dankjewel voor de uitleg! Dat is me nu iig duidelijk en scheelt me weer een telefoontje!

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    You're welcome!

Off-topic; leuke banner! Britt (eigenlijk mama dus ;) ) is ook helemaal Woezel en Pip-verslaafd, hihi!

7. ProudMum

hahahaha Dankjewel!

Deel Deze Pagina