zou het een begin zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moedertjevj, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ik heb toch al van zondagavond pijn in mijn rug en mijn onderbuik, ook heb ik bijna constant een harde buik!

telkens als ik ga slapen is de pijn in mijn rug bijna niet te houden, precies of mijn menstruatie komt erdoor!
    ook is mijn beebje dan zeer actief!

zou het een begin zijn?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zou het niet durven zeggen. heb hetzelfde dus ik lees even mee

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Bij mij rommelt het ook elke keer, menstruatie achtige krampen, maar dan gaat het weer weg..
    En en vannacht wakker geworden (paar x) van harde buiken.. Maar er is nog niets gaande..!
    Vanochtend naar vk geweest en hij ligt heel diep !
    Dus hopen dat ie snel komt... :D

(schatting: 3500g / 4000g)

-xxx-

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi,
    Ben vandaag uitgerekend.. Heb al wel een paar dagen last van wat meer harde buiken en een beetje vage buikpijn, maar verder niet veel. Heb niet echt het gevoel dat de kleine vandaag gaat komen.

Maar de verloskundige zei dat er ook maar 4% kans is dat ie op de uitgerekende datum komt.

Ben benieuwd..

5. linneke77

linneke77 Lid

4 okt 2007
    74
    0
    0
    ik ben 39 weken en 1 dag zwanger. Ook al een paar dagen wat last van een zeurderig menstruatie achtig gevoel, maar het wilt niet doorzetten. En ik ben het nu zo zat, wil echt graag bevallen van ons tweede wondertje!

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja, ik wil ook zo graag !
    Heb weer af en toe van die krampjes gehad, maar nog steeds niets !
    Hij ligt heel diep zei de vk vanmorgen, heeft dat nog iets te zeggen over wanneer de bevalling begint ?
    Denk het niet he :|
    Gewoon afwachten waarschijnlijk................

Succes allemaal iig. ! :D

-x-

7. linneke77

linneke77 Lid

4 okt 2007
    74
    0
    0
    volgens mij maakt dat inderdaad niks uit.....tis gewoon een kwestie van afwachten.....maar dat maakt het juist allemaal zo moeilijk. Ik wil gewoon niet meer wachten maar lekker knuffelen met mn baby :D
    Succes dames.......

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Spannend meiden ... succes met de allerlaatste loodjes

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    De dag van de bevalling van mijn dochter had ik alleen maar last van het gevoel dat ik het écht zat was. Verder geen harde buiken of iets dergelijks.

De dag van de bevalling van mijn zoon had ik één grote dikke harde buik. Ik voelde het gewoon aankomen. Zoonlief was nog niet ingedaald. Maar gevoel zegt ook wel wat hè

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik liep tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje ook regelmatig met harde buiken/ menstuatie-achtige krampen.
    Maar dat heeft niet door gezet.

Mijn weeën waren anders dan menstruatie-kramp.
    Ik had het gevoel alsof er een hele grote golf over me heen kwam ( buikkramp/dramkramp/kramp van de baarmoeder).
    Toen ik onder de douche had gestaan, werden de weeën heftiger, en was ze er ook vrij snel..

Je zou kunnen proberen onder de douche.
    Zakt het weg? dan zijn het (vaak/meestal) voorweeën.
    Blijven de krampen aanhouden ( om de x aantal min.) dan zijn het weeën.

Het is een cliché, maar je weet/ merkt het echt wel als het 'echte' weeën zijn, voelt anders dan de voorweeën...

Hoop voor jullie dat het niet lang meer duurt, voordat jullie de kleine wondertjes in jullie armen hebben!

11. Samama

Samama Niet meer actief

Bij mij rommelt het al sinds 2 weken, maar nog helemaal niks hoor. Gisteren wat stukjes van de slijmprop verloren maar nog steeds niks. Ik ga er ook maar vanuit dat het nog 2 weken duurt, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Spannend hè...
    Bij mij alleen elke keer steken en buikpijn, zelfs geen slijmprop of iets :|
    'k ga er ook maar 2 weken bij optellen.. Haha!

-xxx-

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    zo heeft het bij mij 5 weken geduurt...Marit is uieindelijk pas met 42 weken geboren ...

14. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik ben nou ook al 4 dagen overtijd. elke keer heb ik ook sávonds een ongi gevoel trekt helemaal door naar mijn benen en rug maar het zet ook steeds niet door.
    heb ook al 2weken de hele dag door harde buiken als ik loop,
    als ik stil zit is het wel minder. maar wel aanwezig. vooral sávonds.
    maar heb echt niet het idee dat het gaat beginnen volgens mij loop ik door tot 42 weken. ik ben nog zo fit als wat ga nog winkelen en doe nog vanalles. ik voel me niet echt anders dan anders zeg maar.
    het is afwachten.
    hoop voor ons allemaal dat het niet al te lang mee duurt.

liefs diane

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi,
    Ook hier hetzelfde.
    Gisterenavond al een paar keer wat buikkrampen, en steken in mn buik en benen (en linkerbil). Voor het eerst anders dan anders. En wel erger dan ongi krampjes.
    Dus ik denk, vroeg naar bed en nog maar even slapen, misschien is dit het begin..

Vanochtend: eerst niks aan de hand en manlief gewoon naar zijn werk gestuurd. En even later: enorme buikkrampen, steken, een continue harde buik, 1,5 uur lang, die ook niet minder werden van een warm bad en kruik. Deed godsgruwelijk pijn eerlijk gezegd.

Dus al jodelend en puffend manlief gebeld: kom je naar huis? "Heb je ween dan?" Ja weet ik veel, voorweeen doen toch geen pijn? Maar weeen komen als een golf, en met regelmaat, en dat was het eigenlijk ook niet.

45 minuten later heb ik hem maar weer gebeld; ben je al onderweg? Want er is niks meer aan de hand...
    Duh, voelde me wel even een geitje.
    Nou was ie er toch bijna, en is ie maar even meegegaan naar de verloskundige.

Die vroeg of ik gestript wilde worden? Uh, nou nee. Ik was eigenlijk nog niet over de shock van die enorme buikpijn en krampen van vanochtend heen. Laat nog maar effe... niet weer...

Vrijdag mag ik weer bellen, over wanneer ik de afspraak in het ziekenhuis heb a.s. maandag. Want voor de volgende controle word ik al overgedragen, als er nog niks is. En of ik eventueel dan alsnog gestript wil worden.

Als ik lees dat sommigen al enkele weken buikpijn en steekjes hebben, denk ik dat het hier ook nog wel eventjes zou kunnen gaan duren.
    Maar we hadden ons ingesteld op de 15e. Manlief had gedroomd dat het vanavond zou beginnen, dus wie weet..

Grts!

Ben benieuwd Diane, of we de 42 weken halen!

16. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Spannend he meiden! Ik vraag me ook af wanneer het allemaal gaat gebeuren. Ik heb zlf het gevoel dat ik nog wel twee weken uitzit, maar je weet maar nooit. Heel af en toe heb ik een steekje, maar dat is dan ook echt alles.
    Zien jullie er tegen op? of valt het mee?
    Mij lijkt het eerlijk gezegd doodeng, maar kan ook niet wachten om ons beebje eindelijk te zien.
    Heel dubbel.
    Nog even volhouden meiden, het zijn echt de laatste loodjes!

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Marie..

Ik kijk er stiekem heel erg naar uit!
    Maar als je er heel diep over nadenkt vind ik het stiekem ook heus wel eng, maar vooral iets heel MOOIS !
    De wil om de kleine eindelijk te zien is groter als de angst.. Gelukkig!
    Ik heb vandaag wel veel harde buiken...

...zou het ? hahahaha :D

-xxx-

18. linneke77

linneke77 Lid

4 okt 2007
    74
    0
    0
    Hier ook nog steeds niks. Vandaag heeft de verloskundige geprobeerd mij te strippen, maar ik had slechts 1 cm. ontsluiting en dat is te weinig voor te strippen. Wel voelde ze al duidelijk dat de baarmoedermond aan het verweken is, dus mn lichaam is zich voor aan het bereiden.
    Spannend dames! we houden elkaar op de hoogte.

19. Samama

Samama Niet meer actief

Of nog 4 weken als je pech hebt... ben over 2 dagen uitgerekend en er is bij mij nog geen teken van bevalling hoor.

20. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Erg veel harde buiken vanavond... En een heel erg drukkend gevoel van onder... En ook als ik opsta als ik gelegen of gezeten heb !
    Geen echte pijn, wel af en toe steken!
    Hmm... Ben benieuwd ?

=x=x=x=

Deel Deze Pagina