Laatste zwangerschap.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaKitty, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik weet nu al dat deze zwangerschap mijn laatste is (als er een gezond kindje mag komen is dat)...
    Ik heb al een dochter en nu krijgen mijn vriend en ik samen nog een kindje.
    Ik werk niet, dus we leven van 1 loon met z'n 3, straks met z'n 4.
    Het niet werken komt door lichamelijke klachten. Ik hoop dat als deze spruit op de basisschool zit het beter gaat met me en ik misschien parttime kan werken.
    Mja, door de financieen denk ik niet dat er een 3e in zit......
    Dus is dit mijn laatste zwangerschap...
    Heb het er best moeilijk mee....
    Raar eigenlijk he, ik heb straks 2 kids, en dat wilde ik ook altijd graag....
    Maar toch..het idee om nooit meer:
    - te kiezen om te stoppen met de pil
    - spanning van het zwanger worden
    - de positieve test
    - 1e echo
    - 1e x hartje horen
    - je kersverse baby op je buik
    Lijkt me heel vreemd dat dit straks gewoon nooit meer zal gebeuren....
    Kortom: op en top genieten van deze zwangerschap!
    Hoe ervaren jullie dit, als je weet van "dit is mijn laatste zwangerschap/baby"?
     
  2. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik denk ook dat dit mijn laatste zwangerschap is, en ik probeer, ondanks dat ik graag wil bevallen, ook nog wel heel bewust te genieten van alle gzelligheid in mijn buik. Zal ik straks zeker weer missen.
     
  3. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    De zwangerschap van Jayden was ook mijn laatste zwangerschap.
    Heb geprobeert een beetje extra van alles te genieten. Ons gezinnetje is nu compleet.
     
  4. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik had het ook bij mijn tweede zwangerschap. Genoot bewust van alle schopjes, harde buiken en alle kwaaltjes, bewust van het maken van de babykamer en de bevalling als de kraamtijd. Heb bewust alle babyspullen en positiekleding weggegeven want ja 2 was voor ons genoeg en omdat het ook nog eens een meid was na een knul....hadden we van alles wat. Totdat het begon te kriebelen, we waren vlak na de geboorte van onze dochter verhuisd en hadden een kamer en meer ruimte over. Mijn man wilde nooit een derde en ineens riep hij ja ik wil ook! Had er wel eens met hem over gesproken dat ik graag wilde maar hij zag hettoen niet zitten. NU geniet ik dus weer van een flinke buik, flinke schoppen en het kopen van babyspullen maar op de een of andere manier is het nu wel goed. Ik kon me de vorige keer er niet helemaal bij neerleggen. Ik vind het nu geoeg zo, geniet volop van de zwangerschap maar voor mij hoef ik geen vierder keer het is genoeg zo.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb de zwangerschap van Ruben ook als eerste en tevens laatste ervaren.
    Niet omdat we geen tweede kindje willen maar omdat Ruben door de Medische Malle Molen is ontstaan. We gaan het wel weer proberen, ooit maar de kans dat het weer lukt is natuurlijk niet zo groot.
    Ik begrijp je gevoel dus heel goed, denk ik.
    Nou is Ruben met een spoed ks gekomen dus nog heb ik die eerste momenten niet mee kunnen maken. Het afscheid nemen van die wens lijkt dus alleen maar groter geworden.
    Geniet van elk moment!
    Elmo
     
  6. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Dit is onze eerste en waarschijnlijk ook onze laatste zwangerschap,
    Ten eerste omdat deze zwangerschap tot stand is gekomen door medische hulp en spontaan zwanger worden vrijwel onmogelijk is.

    En ons kindje zal helaas niet volledig gezond ter wereld komen, en wil ik al mijn aandacht kunnen geven, ik ben bang dat een tweede kindje misschien aandacht te kort zal komen.

    Dus we doen ons best om te genieten van het feit dat we uberhaupt zwanger mochten worden.

    Greets Beeb
     
  7. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dit is onze laatste zwangerschap omdat we dan (als het goed is) 2 keer erg gelukkig zijn geweest om 2 keer de eerste ronde zwanger te zijn geworden en 2 gezonde kids dan hebben, ik wil het lot niet meer tarten als ik al zoveel geluk heb.

    Bovendien vinden wij ons te oud hierna (mijn vriend is dan 35 en ik ben dan 28) qua leeftijd zou er voor mij nog eentje kunnen maar mijn vriend vind het echt te oud. Omdat ik een verhoogde kans heb op een vervroegde overgang (mijn moeder is met 32 met de overgang begonnen) vind ik dat we geluk genoeg hebben gehad en onze wensen zijn uitgekomen.

    Hierna laat mijn man (vergeet steeds dat we getrouwd zijn) zich sterriliseren zo hoef ik niet meer aan de pil waar ik nogal last van heb maar toch jaren heb geslikt na de bevalling van onze eerste is dat nog erger geworden dus vind wel fijn dat hij zijn verantwoordelijk in de anti conceptie dan op zich neemt (na al mijn harde werk ervoor)
     
  8. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ging er ook vanuit dat mijn tweede zwangerschap m'n laatste zou zijn. Maar kon er gewoon niet over uit dat ik met mijn 27ste al klaar zou zijn. Dat ik nooit meer die schopjes zou voelen. Het geluk van die positieve test zou zien. :confused:
    We hebben een meisje gekregen en daarna een jongen. Maar na een jaar kreeg ik alweer de kriebels voor nog eentje erbij. Heb er toen nog bijna 2 jaar over gedaan om dat aan mijn man te vertellen. Na deze derde moet het genoeg zijn. We hebben nog 1 kamer over en meer kids kunnen we echt niet onderhouden. Ik vind het wel jammer hoor. Had nog een stiekeme hoop dat ik een tweeling zou krijgen, helemaal toen mijn man kort voor onze echo een tweeling zag spelen en zei 'een tweeling is ook wel erg leuk he? ;) )
    Wie weet, misschien in de toekomst toch nog eentje erbij? Moet helaas wel eerst dat schip met geld binnenkomen ;) *zucht* Voor nu dus maar extra goed genieten in elk geval alsof het ECHT onze laatste zwangerschap is!
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Voor nu is mijn 3e de laatste maar helemaal loslaten kan ik het niet, ik zal die optie voor mezelf altijd open laten.
     
  10. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Heel erg herkenbaar allemaal.....

    Probeer er nu ook veel bewuster van te genieten en deze tweede zwangerschap alles zelf te doen..... vorige zwangerschap veel te veel laten leven door anderen.....

    Vind het trouwens ook zo raar dat ik niet meer naar een NOD zal toeleven en testen enzo....
    Heb dit trouwens al niet zo bewust meegemaakt... want eerste was niet gepland en daarna 2x zwanger in 1x... (mk gehad)....

    Voor mijzelf houd ik de optie ook nog open, maar als ik me "verpraat" zegt mijn vriend: Dit is toch echt de laatste hoor :cry:

    Mijn moeder heeft 4 kinderen en riep na allemaal.... dit is de laatste... de laatste 2 zijn van een andere vader.... dus misschien als het weer begint te kriebelen.. mn vriend maar inruilen... :)
    (niet serieus bedoelt hoor.... ;) )
     
  11. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Oei Beeb dat vind ik heel heftig! Voel me eigenlijk een beetje schuldig met 2 gezonde kindjes thuis en totnu toe nog een gezond kindje in mijn buik. :oops:

    Ik vind het dat als het spontaanniet lukt en je eenmaal van een zwangerschap mag genieten het toch niet zo is als je zou wensen sterkte!
     
  12. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    ook voor mij heeel herkenbaar heb 5 gezonde kinderen waar ik supertrots en blij mee ben dat gun ik werkelijk een ieder

    en toch ben ik 28 jaar weet heel zeker dat er nooit meer een kindje bij komt

    1 omdat mijn man is overleden
    2 omdat 5 toch echt wel genoeg is :confused:

    maar missen doe ik het wel vooral de schopjes de buik die groeit en ja zelfs de bevalling je eerste moment met je kleintje, de nachtvoedingen ,maar vooral en ook dat intieme gevoel dat je met je man beleeft vlak na de bevalling de ultieme eenheid

    stiekem hoopte ik dat nagéamo heel lang snachts zou komen voor voeding :oops: :D

    succes geniet lekker optimaal van je zwangerschap

    groetjes nathalie
     
  13. Jacobien

    Jacobien Actief lid

    8 apr 2008
    378
    0
    0
    Dit is mijn derde en laatste zwangerschap. En daar ben ik enorm blij om. Ik vind zwanger zijn niets aan maar het krijgen van een kind geweldig. Dus alleen dat laatste zal ik missen. Maar het zwanger zijn met al het gedoe erom heen, gelukkig nooit meer.
     
  14. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dit is mijn 2e zwangerschap en hoewel ik altijd heel hard geroepen heb dat ik maar 2 kinderen wil weet ik dat nu niet meer zo zeker. Ligt er ook aan hoe het gaat net 2 kinderen en mijn lichaam gaat het op den duur opgeven en dan moet mijn hele inboedel eruit en dan gaat kinderen krijgen sowieso niet meer. Het wordt bij mij denk ik de speling van de natuur.
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dit is voor mij ook zeker de laatste zwangerschap. Medisch gezien is het niet meer verantwoordelijk om hierna nog een zwangerschap te ondergaan. Ik heb een verminderde kans op een natuurlijke zwangerschap (2%) en maar 1 eileider. Toch heb ik met de gyn al afgesproken dat ze tijdens de keizersnede gelijk een steralisatie uit gaan voeren aan die ene eileider.
    Het is heftig maar ik heb er echt vrede mee, 5 jaar geleden was ik zo ernstig ziek dat ik dacht dat ik nooit geen kinderen meer kon krijgen. En nu is de tweede doormiddel van ivf op komst :)

    Ik ben trots dat ik straks twee kinderen heb, terwijl ik vroeger altijd 4 kinderen wou. Ik heb me er bij neergelegd en ben blij da het tijdens de keizersnede gelijk uitgevoerd kan worden.

    knuffel
    conny
     
  16. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!

    ik heb dit ook hoor...
    riep vroeger altijd ik wil twee kinderen, een jongen en een meisje en in die volgorde ;).. Nouja, de volgorde is anders maar als eht goed gaat hebben we wel straks van allebei een.. En voor mijn man is dat duidelijk genoeg!
    ik daarintegen, kan me er niet bij neerleggen dat ik op mijn 25e zeg, dit is mijn laatste zwangerschap, terwijl ik toch nog zo ongeveer 15 jaar vruchtbaar zal zijn (ga uit van een gemiddelde nu he ;))
    Het lijkt me heel vreemd om nooit meer de spanning van een test te hebben, die schopjes in mijn buik enzovoorts....
    ik zeg nu al, misschien als deze kids straks groot zijn en we krijgen nog eens kriebels, dan kunnen we over 10 jaar alsnog zeggen we proberen het nog een keer... Die luxe is er dan weer wel van het jong moeder zijn.... ;)
     
  17. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Mijn man vindt twee kinderen het maximum. Ik daarentegen herken mij volledig in de (jonge) moeders hier. Ik heb nu al een "derdewens". Maar het is iets waar je samen voor gaat en daarom zal ik uiteindelijk zijn keuze moeten respecteren. Ik ga bewuster van mijn zwangerschap genieten. :D
     
  18. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mijn vriend wil het heel graag bij één kindje houden.
    En voor kinderen krijgen moet je echt met z'n tweeën er voor zijn, dus dit zal m'n eerste en laatste zwangerschap zijn.
    Dus daarom probeer ik er elk momentje van mee te pikken die ik maar pakken kan.
    Tot nu toe heb ik zelf ook niet echt de kriebels om nu al te kunnen zeggen dat ik het heel jammer vindt dat er geen tweede komt.

    Groetjes Tamara.
     
  19. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Bij ons ook de laatste zwangerschap (in hoeverre je het voor het zeggen hebt). En ik ben ook bewust aan het genieten. Hoewel je er toch ook weer minder mee bezig bent als het je tweede zwangerschap is. Soms denk ik ineens: Oja,....ik ben zwanger. Daar baal ik weleens van omdat ik bewust wil genieten nu. Raar idee ja, om nooit meer zwanger te worden hierna. Het is zoiets bijzonders.
     

Deel Deze Pagina