Agnus cactus monnikspeper capsules

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beepje, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi,

Mijn man had een tip gekregen van zijn collega. Zijn vrouw slikt agnus cactus monnikspeper capsules. Zij gebruikt dit voor de verstoring van de hormoontjes en heeft hier veel baat bij, volgens een verkoper van de lokale natuurwinkel hebben hier ook al aardig wat mensen baat bij gehad om zwanger te worden.

Ik heb drie maanden clomid 25mg geslikt en sinds vandaag ga ik 50mg nemen. Ik las op internet dat die capsules ongeveer dezelfde werking zouden hebben als de clomid! Dat ga ik dus nu niet kopen omdat ik de medicijnen heb maar voor alle andere dames onder ons die dit willen proberen: Baat het niet dan schaad het niet! :D

Misschien zijn er al mensen die er ervaring mee hebben?

Agnus castus, Monnikspeper

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het zit ook in de Etos zwanger worden capsules.
    Mijn cyclus werd er korter en regelmatiger van, maar ik ben er niet zwanger mee geworden. Ik heb het een paar maanden gebruikt.

3. nootje1986

nootje1986 Actief lid

15 okt 2013
    117
    1
    0
    NULL
    NULL
    goeie tip. Leuk dat je dit deelt

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #4 Beepje, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Ok wist ik niet Nijntje.
    Ik had er nog nooit van gehoord!
    Maar zie dat het raak is dus proficiat!

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Baat het niet dan schaadt het niet.. Dat is niet helemaal juist. Omdat het invloed op je hormonen kan hebben is het niet handig als je bijv schildklier problemen of andere hormoonkwesties hebt..

Ik heb in het begin een tijdje de zwanger worden pillen van de etos geslikt, maar ik mocht ze niet meer hebben van mn internist!

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goed dat je het zegt Flora!

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zijn er verder nog mensen die hier eens van gehoord hebben of dit gebruiken?

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Sorry maar t moet trouwens castus zijn ipv cactus mwhuahahah

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
  10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier wordt wel vermeld dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap.. Wanneer je pas na een paar weken er achter komt dat je zwanger bent, zou dit dan al kwaad kunnen? Anders is het niet zo gemakkelijk te gebruiken.. :-/

11. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik gebruik hetsinds zaterdga. Als jeerop googletkom je veel info over tegen, ook hier op zp.
    Ik heb ook veel last van soort hormonale acne op mn kin sinds ik met de pil gestopt bent en daar schijnt het ook voor te helpen. Wil t allocht proberen,
    Er staat idd dat wanneer je zwanger bent je direct moet stoppen. Maar het zou wel de vruchbaarheid vergroten .
    Ik zou zeggen google is.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja, heb het gezien. Ik heb ook best veel puistjes na het stoppen met de pil. In het begin vooral mn hals/kaaklijn, maar die zijn nu eigenlijk wel weg. Nu mn schouders nog.. Dus ben benieuwd of het wat helpt bij je!

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    p.s. vind het toch een ongemakkelijk idee dat als je zwanger bent je direct moet stoppen. Als je het niet meteen door hebt, zou het dan al schadelijk zijn..? Ik heb ook geen zin om iedere x meteen te gaan testen na een eventuele eisprong. Dan wordt het zon gedoe

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nee een paar dagen zou niet schadelijk kunnen zijn.
    Je moet je cyclus goed in de gaten houden en idd stoppen zodra je weet dat je zwanger bent. De kans dat je het pas weken later achter komt is klein. Maar je moet het niet weken blijven slikken want het stimuleert de hypofyse waardoor je eierstokken eitjes gaan produceren. Dat proces stopt als je zwanger bent en als je doorslikt komt dat in de war.

Trouwens bij de action krijg je hele voordelige zwangerschapstesten: 2 stuks voor eur 1,50

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok. Ja daar heb je gelijk in. Ik woon alleen niet in NL dus ik kan lastig aan die goedkope zwangerschapstesten komen hihi.. Ik ga eens kijken wat mn cyclus doet als ik zo voor langere tijd vakantie heb en dus ook meer rust heb/gezonder voedingspatroon zal krijgen/meer beweging heb. Hoop echt dat ik snel ongesteld wordtttttttt

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ow minder....laat de testen per luchtpost opsturen ;)

Op hoeveel dagen zit je nou dan?
    Ik zie nu je banner....
    Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de dokter brengen.

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ben al geweest, afgelopen maandag. Maar ze deed er super luchtig over en zei dat t heul normaal is. Dus ik laat t nu maar even rusten en wil dus even kijken of t zo beter is want heb de laatste tijd ook niet zo goed voor mezelf gezorgd. Veel werken en eet niet altijd goed etc. En weinig lichaams beweging. Dus hopen dat dit wat gaat helpen. En t kan natuurlijk best zijn dat t nog echt door moet breken en weer normaal moet worden na 10 jaar de pil geslikt te hebben. Maar als het over 3 maanden hooguit nog steeds zo raar en lang is dan ga ik terug en wil ik een doorverwijzing naar de gyn..!

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    p.s. heb op zwanger en kids een aantal ovu testen besteld en 2 zwangerschapstesten (echt goedkoop daar, hier kost een zwangerschapstest 10 euro). Maar die zwangerschapstesten heb ik dus allebei al moeten gebruiken haha.

19. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    In welk land woon je dan?

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184