Halverwege pilstrip gestopt + eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BabyNijn, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben 14 oktober gestopt met de pil, maar halverwege mijn strip. We hadden de 'planning' vanaf december te proberen een tweede kindje te krijgen, maar op een dag werd ik wakker en dacht ik: waarom nog wachten?... Manlief dolblij. Maar dus wel halverwege gestopt met pil.
    Twee dagen later ongesteld... Eigenlijk gewoon 'zoals het hoort'.

En ja, dan wordt het nu even puzzelen... want telt de onttrekkingsbloeding nu mee als eerste dag van de menstruatie? En kan ik vanuit daar al (ongeveer) mijn NOD bepalen... Dat heb ik wel gedaan, maar vraag me af of dit klopt. Ik weet natuurlijk niet wanneer ik weer ongesteld word, al weet ik wel dat mijn cyclus gelukkig regelmatig was na het stoppen met de pil. Maar wie weet heb ik het in de war gegooid?

Heb ik wel een eisprong of zal de pil dat nog voorkomen voor deze maand? Iemand verstand hiervan? Het verschilt natuurlijk, maar ben wel benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn :) Dus mijn vraag is eigenlijk: heeft het uberhaupt zin deze maand om te vrijen in de hoop dat er een eitje bevrucht wordt?
    Natuurlijk vrijen we anders ook, want gelukkig doen we dat ook nog voor ons plezier :)

Ik hoor het graag! Bedankt alvast!

2. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Het kan altijd in 1keer raak zijn. Maar de eerste keer is inderdaad lastig om je eisprong te bepalen omdat je niet precies weet hoelang je syclus is.
    Je kan ovulatie test doen.

Succes!

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Idd bij iedereen verschillend. Ene dort er 6 mnd over de ander 4 weken. Eisprong bepalen is moeilijk, dat ga ik nu ook tegen komen, 2 dgn geleden laatste pil genomen.
    Maar je kan het aan sommige symptomen wel merken, steken linkse of rechts onder in je buik, je afscheiding is meer en doorzichtig en rekbaar... Succes!

4. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik heb op een site wel gewoon de 1e dag van mijn laatste menstruatie, de 1e dag van de onttrekkingsbloedingen genomen.
    Dan heb je toch een soort van houvast. Het is natuurlijk niet een echte ongesteldheid, en je moet er allemaal nog achterkomen hoelang je cyclus is etc.

Ik heb nu ovulatietesten gekocht, gewoon omdat ik m'n ei wil vinden. Dat kan je ook doen!
    Daarnaast heeft het zeker wel zin om deze maand te klussen, want het kan gewoon in 1x raak zijn! :)

Succes!

5. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! Ik heb al een paar dagen buikkramp. Maar ja of dat van het ontpillen komt of eisprong is, geen idee! In ieder geval hebben we het er maar van genomen ;)

Het is afwachten, ik weet het! Spannend weer :)

Deel Deze Pagina