In een ander topic hebben ze het over regressietherapie, zou dat mischien iets zijn voor 1 van jullie?
Oh dat komt me ook bekend voor zeg.. Was bij mij vanmiddag wat voor gevallen en ik ben gelijk weer hyper, voel me gelijk weer zo rot!
ooh gats nee daar zou ik ook niet tegen kunnen,mannen denken daar dan ook weer lekker makkelijk over he
Ja dat gevoel ken ik ook, dat je al onrustig wakker word en dat je dat ergens aan wil koppelen. Hier gaat het best goed. Heb nu bijna 1,5 week de medicatie en ik ben zelfs gisteren om 9 uur al boodschapjes wezen doen. Jullie moeten echt naar je HA hoor.. dan ga je je een stuk beter voelen .. echt waar!
wouw wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben met angsten. ik heb in nov 2003 een zware hyperventilatie aanval gehad en sindsdien paniekaanvallen erbij. ik heb ooit oxazepam gehad van me huisarts maar deze heb ik nooit ingenomen. sinds kort ben ik na een psygotherapeut geweest en hij wil me in een praatgroep zetten. die is elke maandagochtend al om 9uur en 16x en ik moet dan leke keer 15 euro eigen bijdrage betalen. het ergste is nog dat die groep hier al 30km vandaan zit en ik mijn kids na school moet brengen en ik geen auto heb om er helemaal heen te gaan. ik heb erge last van angsten als ik ergens heen moet zeg maar en als ik eraan denk komt het ook opzetten. ik heb het nu al bijna 4jr en ik probeer ermee te leven. sinds ik zwanger ben heb ik bijna elke dag wel zo'n aanval en soms heb ik negatieve gedachten. wat ik doe tijdens zo'n aanval is mijn gedachten ergens anders op zetten. bijv boek lezen tv kijken of slapen. gek he. ik wil as week na mijn ha terug om hem te zeggen dat die sessie niks voor mij zal zijn. ook wil ik echt geen medicatie nu ik zwanger ben. soms denk ik van ben ik nu de enige maar zo te lezen niet en ik ben daar o zo blij mee. eindelijk lotgeoeen gevonden. ik ben een thuis mama en woon in een klein dorp. al mijn familie woont ver van mij vandaan en ik heb geen rijbewijs. ook durf ik het niet om alleen met me kids in de trein te gaan. ik probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan. ik heb nu al 2dgn geen aanval meer gehad gelukkig. bij mij is het ontstaan door mijn verleden en het feit dat ik erg veel stress heb.
Je bent absoluut niet de enige hoor Lianda! Bij mij komt het ook door stress. Mijn huisarts heeft ook gezegt dat ik ermee moet leren leven. De ene krijgt van Stress, migraine. En ik krijg van stress deze angstaanvallen. Vandaag bij de arbo-arts geweest. Ik moet 3 okt. weer terugkomen op het spreekuur. Als ik voor die tijd denk dat ik weer kan werken, dan mag ik max. 2x 4 uurtjes werken in een week.
ik heb al een tijd een uitkering. voor mij goed, want ik kan echt niet fulltime werken. ik krijg van stress ook angst, maar ik zou liever hoofdpijn hebben.. afgelopen zaterdag naar voetbal wezen kijken ( de F-jes hoor) maar ik was zo bang ik heb niks tegen iemand gezegd voelde me echt voor l*l staan. ik voel me dan zo eenzaam met die gekke gedachtes en angsten. nu ik ben gestopt met de medicijnen vind ik dat soort dingen zo moeilijk, maar ik moet het doen van mezelf. anders geef ik helemaal toe, en dan zou ik echt weer een terugval krijgen. maar het meeste van de tijd zit ik gewoon alleen thuis. klinkt wel zielig, maar thuis ben ik veilig! dan gaat het echt goed, en vermaak ik me ook. hebben jullie veel buitenhuisze activiteiten? vraag me af wat jullie doen om onder de mensen te komen. beetje sociaal leven te houden zeg maar. liefs rachel
Mijn vriend voetbald ook, en ik stond elke wedstrijd naast de lijn. Tot ik het gevoel kreeg dat mensen achter me rug om zaten te praten over me. Of dan zaten ze te lachen , en toevallig kijken ze mij dan aan Kom er nu al ruim anderhalf jaar niet meer! Verder heb ik niks. Als ik durf, pak ik de fiets en fiets ik naar mn ouders met mn zoontje. Echter als ik eenmaal buiten ben, dan kan ik wel genieten! ( Alleen op de fiets ) Dan kan iemand me moeilijk aanspreken. Het gaat er bij mij meer om dat ik geen stappen durf te zetten, want als ik er eenmaal wel 1 gezet hebt, vind ik het reuze mee-vallen!
Ik heb geen baan. Ik ben thuisblijfmama en zorg voor onze 3 lieve kids. Activiteiten buitenshuis? NO WAY! Op dit moment is mijn enigste activiteit buitenshuis het konijnenhok in de achtertuin schoonmaken Erg hè....... Ow nog wel even een positief bericht! Afgelopen zaterdag mocht onze oudste onverwachts afzwemmen. Ik hou dus helemááál niet van onverwachte dingen hè.. Zwaar dilemma en ik was helemaal in de stress, maar.... Ik ben meegegaan om te kijken! Ik heb wel echt de hele tijd mijn man of mijn ma aan de arm of hand vast gehouden en ik stond te shaken op m'n benen toen ik de deur uit moest om naar de auto te gaan. Ik ging haast knock en hyperventileren, maar ik heb het gedaan!
hey wat goed van jou! oh ik heb ook zo'n hekel aan die nverwachse dingen! dan heb je helemaal geen tijd om je er (geestelijk) op voor te bereiden. maar petje af dat je bent gegaan! 8)
wat super goed van je zeg,en wat een heerlijk gevoel geeft dat daarna he,dat je het dan hebt gedaan, Zo ik gister ook,ons zoontje gaat 12 nov voor het eerst naar school,en toen kwam mijn vriendin gister met een cars brood trommel en een mooie beker,toen dacht ik kan ik niet achter blijven,en heb een mooie cars rugtas gekocht,en ben naar nog meer winkels geweest,en heb een mooie jas voor me zoon gekocht,nou dit had je mij een half jaar geleden niet zien doen
Wow Esther en Derona.. echt hardstikke goed ! Ik ben vanmorgen weer naar de HA geweest. Ik had met haar afgesproken dat ik , als ik de medicijnen 2 wkn slik, dat ik dan weer langs zou komen om te vertellen hoe het ging. Ik heb nu weer tabletten voor een maand meegekregen. Ik hoef er verder geen therapie bij te gaan doen omdat ik zelf al goed bezig ben door dingen niet te gaan vermijden. Ik ben eigenlijk best trots op mezelf (mag ik dat zeggen?)
ik kom net bij de dokter vandaan, heb sertraline gekregen.het blijkt dat er heel veel vrouwen zijn die niet genoeg serotonine aanmaken, dat kan aangeboren zijn(ik was altijd al onzeker en snel bang) de dokter denkt dat ik dat heb. ik slik het nu een week en voel me al zoveel beter en sterker. als ik dit had geweten...
Kijk! Dat is nu precies wat ik denk dat ik heb! Ik was ook altijd al een onzeker, angstig kind. Toch vreemd dat mijn huisarts hier dan niet van gehoord heeft! Nouja.. iets om te onthouden voor als ze gaan voorstellen om het af te bouwen!
ik ook ontdanks medicatie en therapie... frustrerend he? (even offtopic, ik heb je website bekeken, wist niet waar ik en berichtje achter moest laten, maar wat heb jij een schattig kindje!)
@All: Dankjewel dames @eefje: Ik heb ook sertraline omdat ik zelf niet genog serotonine aanmaak. @susanne: Natuurlijk mag je het zeggen als je trots bent op jezelf! @Esther en Derona: Goed hoor! @sweetangel: Ik kan heel mn leven al niet goed omgaan met onverwachte dingen. Echt ik ben met een 'verrassing' niet blij hoor!