Agorafobie (straatvrees)

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik precies als jij! Behalve dan dat ik nog steeds de straat niet op durf en zeker niet alleen :(

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Áls ik ineens weer denk aan het gevoel van raar/gek worden dan krijg ik dat gevoel...Het lijkt een soort schrikgevoel, wat begint bij je tenen en eindigt op je borst als een bedrukkend gevoel...soort tinteling in je lichaam en dan krijg ik het warm en hartkloppingen en mijn gedachten maken overuren, owh jee, ik krijg het weer, ben nie normaal.. neee...ga weg...

Alleen die gedachten maken me al crazy.. :(

Ben nog steeds gestopt met de koffie en cola en moet zeggen dat het echt redelijk gaat. Heel af en toe en dan vooral s´avonds voel ik me beetje engig worden en probeer mijn gedachten er dan zo gauw mogelijk van af te houden..

tot nu toe ben ik wel beetje trots op mezelf..

knuff

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je mag zeker trots zijn op jezelf hoor eliesja! En bij mij werkt het ook hoor geen koffie en cola drinken :)

4. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Erg is dat, daar wordt ik ook angstig van als we ruzie hebben en hij gaat weg en zeker als hij dan ook nog eens zijn gsm niet op neemt. Gelukkig doet mijn man dat niet meer zo vaak.
    Kun je trouwens niet een half tabletje nemen op dat soort momenten?

Ik hoorde jullie praten over dat jullie als jullie moe zijn meer paniekaanvallen hebben. Dat heb ik ook. Als ik extra moe ben zeg maar.. Want ik ben wel gewoon altijd moe.

Judith wat heb jij PRACHTIGE kinderen... Echt geweldig..

@ Eef -> Wat voor medicatie slik je momenteel?

5. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    sertraline(zoloft)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    welke AD mag je nemen tijdens je zwangerschap?
    En mag je er dan ook borstvoeding mee geven?

hier gaat het niet goed, contant het gevoel dat ik gek word, ik wil weg, me beter voelen, dan maar niet zwanger zijn :oops: ik word helemaal dol van mezelf. word tig keer per nacht wakker, maar kan nu goed mijn enge gedachtes controleren, maar dan ben ik smorgens echt het haasje, dan lijkt alles er wel uit te komen. :(

ik heb binnenkort afspraak bij psych, de gyn heeft me doorgestuurd gister.

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jeetje Natas, balen dat het zo slecht met je gaat :cry:
    Ik heb Efexor geslikt tijdens de zwangerschap, maar ik mocht daar geen borstvoeding bij geven.
    Succes bij de psych.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @amilah: Danjewel! :)

@eef: Ik heb ook Sertraline (Zoloft)

@Natasja: Ik heb tijdensde zwangerschap van Yasmin Sertraline (Zoloft) gebruikt. Mocht geen borstvoeding geven alleen.. Ik ben toen naar Zoloft overgegaan, omdat ik eerst andere medicatie gebruikte die dus niet mochten tijdens de zwangerschap (Anafranil en Remeron). Nu nog steeds Zoloft, omdat deze toch het beste bij me passen en ik hiervan de minste bijwerkingen heb.

9. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Hier nog een lotgenootje. Momenteel zonder klachten, maar het zal altijd een zwakke plek blijven.

ruim 3 jaar terug een burnout....paniekklachten....therapie & seroxat....afbouwen na 2 jaar....terugval...en toen heb ik gedaan waar
    eliesje op één van de eerste 10 pagina's het ook al over had.

Ik heb gekeken op agorafobie.be. Ik heb de sessies dus wel gekocht en heb er nog elke dag profijt van ! Natuurlijk is ruim 100 euro niet niks, maar het is de beste investering geweest die ik in jaren gedaan heb !
    Door de aanpak op deze CD's ben ik weer bijna alles gaan doen. (okay, de snelweg is nog een punt van aandacht, maar da's het enige)

Ik gebruik geen koffie,cola, chocolade e.d. meer. Ik rook niet meer en gebruik zo weinig mogelijk suiker. Ik stap 2 x per week 10 minuten op de hometrainer en hou me grotendeels aan alle andere adviezen van de CD's van Geert Verschaeve. OntspanningsCD, in bad, buiten wandelen, meer relaxen, piekergedachten blokkeren, go with the flow, buikademhaling etc etc etc Er staan zoveel nuttige lessen op, dat het 15 volle CD's zijn.

Ik heb een paar maanden terug een miskraam gehad en was toen bang om terug te vallen. Heb Geert toen gevraagd een persoonlijke coachingsCD te maken. Ook die gebruik ik.

Ik wilde liever dit proberen dan weer aan de pillen en tot dusver lukt me dat al meer dan een jaar erg goed.

Dat wilde ik even kwijt....misschien geeft mijn verhaal hoop... :)

Succes aan alle meiden ! En extra aan Natas van het Maartmama-forum.

Hou je taai dames !

XXXFD

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Natasja: sterkte :( Echt rot!

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    He jakkes, wat vervelend allemaal..
    Gek eigenlijk dat je jezelf daar niet in kan sturen. Dan je niet even een knop kan omzetten zo van: nu is het wel welletjes geweest..

Ik heb tijdens de zwangerschap van Eliza hier last van gehad.. herkende mezelf totaal niet meer.
    Maar toen ze er eenmaal was, heb ik er gelukkig nooit meer last van gehad.

Dus kan me maar een beetje voorstellen hoe het voor jullie moet zijn.

12. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    dit herken ik dus enorm.
    ik had ook ergens als ik lang moet wachten een aanval bij de dokter noem maar op.
    dat heb ik al een tijd niet meer.
    ben zelfs dinsdag alleen weggegaan met de bus dat is voor mezelf al heel wat.
    nu wil ik woensdag met beiden kids weg gaan met een bus naar een dorp toe.
    gewoon om mezelf te overwinnen zeg maar.
    maar wat jij hebt herken ik ehc heel goed maar ik krijg geen medicatie maar moet in een praat groep waar ik het oberigens niet mee eens ben hoor.
    ik moet dan 16 wkn lang elke keer 15 euro betalen.

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat ik dan wel erg apart bij mezelf vind is dat ik tijdens de bevalling nergens last van heb gehad. Het was een zware 20 uur durende bevalling en ik was heel rustig en heb continu op mijn ademhaling gelet.
    Ik was van tevoren ontzettend bang in paniek te raken, omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen en dus niet thuis in mijn vertrouwde omgeving.
    Kennelijk kan je op dat soort momenten dus wel de knop om draaien.

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zo, ik heb zojuist mar weer een flesje bachremedies besteld, want ik heb er serieus wel baad bij! Ik ben over de dag genomen veel rustiger, zelfs mijn man zegt het! Normaal kon ik echt om iedere sch**t in de stress schieten en dat is nu veel minder. Ook minder zwaar depressieve buien, oftewel ik vin het TOP spul!

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap van ALyssa ook heel erg last gehad van paniekaanvallen. Heb er zelfs nog van in het ziekenhuis gelegen, enorme paniekaanval die maar niet wilde stoppen... en daarna weken een nasleep gehad.. tot ik het echt zo zat was en aan mijn kindje in mijn buik dacht! Kon nooit goed zijn dacht ik en dat heeft me er toen wel vanaf geholpen...

Tot afgelopen vakantie! Had dus helaas de vloek van de farao, buikpijn en aan de race. Heb de medicijnen van daar ingenomen en ze raadde aan om 5 pillen tegelijk te nemen. Maar je zit natuurlijk in het buitenland, kent de taal niet en de gebruiksaanwijzing staat in het engels.. en wat ik een beetje kon vertalen dat klonk niet echt positief, dus ik ging me enorm druk maken, oh jee zoveel pillen, straks heb ik een overdosis!
    Gelukkig ging het wel redelijk na het innemen, beetje afleiding daar.
    Toen werd ik die nacht ontzettend misselijk wakker en toen dacht ik, ja zie je "komt door die pillen" en toen ben ik echt gaan flippen daar, dacht gewoon echt weer dat ik dood ging! Na een uur er tegen vechten, ben ik gelukkig weer in slaap gevallen...
    Maar dat nare gevoel is er wel gebleven. Gelukkig wel veel afleiding gehad en niet zo erg gehad als die nacht...
    Eenmaal thuis dacht ik dat het wel goed zou komen, maar begon dus enorme angsten te creeren...maar mijn angst was meer de angst voor de angst, dus dat ik gek aan het worden was, dat ik zwaar depressief zou raken, of erger een psychose zou hebben..

Ben dus ook op internet gaan neuzen en kwam ook op die agorafobie.be, aangehoord en gelezen.. dacht dat dat ook wel wat voor mij zou zijn, maar ik durf nog wel alles, ik heb geen angst om ergens alleen ofzo heen te gaan, ik vind het juist heerlijk om afleiding te hebben. Behalve bepaalde situaties, die vermijd ik liever...daar krijg ik een onwijs rode knar van en voel me dan ongemakklelijk. Het is dus voor mij meer het gevoel...

Maar zoals ik al zei het gaat op het moment echt redelijk... :)

Toch zo af en toe voel ik me nog engig en zou dan dat bachremedie dan mischien iets voor mij zijn? Moet je dit dagelijks innemen of alleen als je je engig voelt?

Verder ga ik een reiki cursus volgen om mezelf te leren ontspannen..

Dit weekend gaan we met vrienden weekendje Landall, ben benieuwd hoe dit gaat...

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    eliesja: De bach rescuespray kun je gebruiken op het moment dat je een paniekaanval krijgt. De bachremedies die je kunt laten samenstellen naar jouw persoon, die neem je 4x per dag 4 druppels iedere dag. (je doet ong. 3-4 weken met een flesje) Als je interesse hebt, kan ik je wel het internetadres geven van waar ik bestel?

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    is het homeopatisch? dus geen eventuele nare bijwerkingen, ben daar namelijk heeeeel gevoelig voor!

En ja dan heb ik wel interesse!
    Thanks!

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het is op natuurlijke basis en geen bijwerkingen!
    Je kunt op de site een 'kies je remedie test' invullen, aanvinken wat op jou van toepassing is en dan een flesje bestellen. Je kunt ook mailen en haar je persoonlijke situatie uitleggen.

http://www.praktijkhethaagje.nl/Praktijk.html

19. of www.bachadvies.nl werkt hetzelfde en je kunt het binnen 48uur in huis hebben

@judith... wat kost het bij de jouwe voor een gebruiksflesje?

oh haha, ik las het net op die site, de mijne is goedkoper :)

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dan ga ik het toch ook weer eens bestellen Judith!
    Die wat ik eerst had was ook van Bach, maar niet persoonlijke samenstelling zeg maar!

Deel Deze Pagina