Agorafobie (straatvrees)

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn oudste heeft volgens mij de angst om door niemand aardig te worden gevonden...

Sorry heb geen idee, heb zelf het idee dat hij een vorm van ADHD heeft, maar op school zeggen ze stellig van niet! Hij is druk en vreselijk onbehouden. En zoals ik al eerder zei, hij praat niet over zijn gevoelens, hij is 7 en mischien komt dat nog wel, dat praten...

Ik ga het met die bachremedie proberen en kijken of het werkt, al is het maar een beetje...

Anders wordt het toch eens tijd om jeugdzorg in te schakelen... :rolleyes:

De jongste heeft denk ik geen angst... af en toe denk ik wel eens dat ze verlatingsangst heeft en dat is dus alleen s'avonds of s'nachts, huilen niet meer normaal en ze is alleen stil als je bij dr bent. Heb een keer bij dr op de grond moeten slapen, anders bleef ze gaan...

Dit heeft ze sinds de laatste weken en soms zit er een nacht bij dat het weer goed gaat. Maar zal wel een fase zijn denk ik.. ;)

2. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja verlatingsangst komt bij kinderen wel vaker voor dus dat zou goed een fase kunnen zijn..

Ach gossie jouw oudste wat zielig dat hij bang is dat niemand heb leuk zal vinden.. Vreemd ook dat hij niet over zijn gevoelens praat. Maar hij is nog wel jong op zich dus dat kan nog komen..

3. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Judith: ik heb aspen, mustard, olive, White Chestnut, Mimulus en Cherry Plum.

@Jennifer; wat raar dat je huisarts zo reageert, je stelt je namelijk helemaal niet aan. Ik zou gewoon een afspraak maken bij het riagg.

@Eliesja en Judith: Wat vervelend dat jullie kinderen ook last hebben van angsten. Bij Nynke merk ik gelukkig niks. Misschien dat inderdaad de bach ook gaat helpen bij de angsten van jullie kinderen.

Nou meiden vanmiddag om 15.00 de begravenis van mijn oma. Ik zit nu al te hyperventileren thuis, vreselijk. Ben blij als het achter de rug is hoor, het zal wel een hele emotionele dag worden vandaag.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Heel veel sterkte vandaag Tam :(

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Tam heel veel sterkte vandaag joh...

weet niet zeker of mijn kids angsten hebben. Denk het niet. Mijn oudste praat veel, maar niet over wat hij wil of voelt of hoe hij over dingen denkt en dat is soms erg moeilijk om mee om te gaan..

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Tam heel veel sterkte meid!

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Thxs meiden.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tam ook ik wil je sterkte wensen.

Ik vroeg me laatst ookal af of we dit niet onbedoeld overbrengen op onze kinderen.
    Misschien is het ook wel wat erfelijk of zo?
    Ik let daarom altijd goed op Lisa en Tim (niet overdreven hoor) zodat ik er op tijd bij ben als ze ireele angsten krijgen.
    Nu hebben kinderen idd ook van die fasen dat ze wat angstiger zijn..

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zit weer ff op mijn hyperstoel.. :( Kan het weer ff niet an heur... :(
    Het volgende:

Wij zijn afgelopen weekend naar een Landall park geweest en heb toen een aanvraag gedaan voor mijn oudste om de vrijdagmiddag vrij te krijgen. Normaal (dat weet ik nog van een andere keer) krijg je dezelfde brief terug met daarop of het mag ja of nee. Ik kreeg m al niet en vroeg toen aan mijn oudste of hij al iets had gehoord of het mocht ja of nee.
    Dus hij zegt ja ze hebben gezegd dat het mocht. Heb het paar dagen aan hem gevraagd of het echt zo was en ik hoefde het niet nog eens na te vragen, nee dat mocht niet van hem, want ja hij wordt natuurlijk al groot en zelfstandig en zit al in groep 4 :rolleyes:

Krijg ik dus nu net een brief thuis van school, waarop staat dat er een afwijzing was voor de aanvraag voor die vrijdagmiddag en dat hij er dus niet was die vrijdagmiddag en dat deze afwezigheid valt onder ongeoorloofd schoolverzuim. :confused:
    Heb net gelijk de school gebelt en het uitgelegd. En die meester zei ook al dat hij dat vast niet wist waar het allemaal om ging en ik niet boos op m moest zijn..
    Maar het is gewoon keihard liegen...
    Ben zo pissig op m, heb net mijn man al gebelt en die praat morgen met mijn oudste, ik kan dat nu beter niet doen, want :evil: grrrrr

Op zo´n moment kan ik m echt wel wat doen hoor... :oops:

heb maar gelijk bach genomen... ;)

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Owjee eliesja, daar zou ik ook helemaal van uit mn dak gaan hoor! Pffffffffff Tijd voor een goed gesprek idd ;)

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow nog een leuk (al was het voor mij onverwachts
    ) nieuwtje, ik heb een bijbaantje! :D Ik begin vandaag met thuiswerk en zie het helemaal zitten ;)

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh leuk zeg, lekker wat afleiding...

ja mag morgen mijn man doen...heb et ff helemaal gehad hoor! :(

13. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    wat ga je precies doen judith?

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kaarten inpakken ;) De gang staat vol met dozen nu :)
    Maar het is niet iedere keer hetzelfde.

15. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    waar doe je dat bij?
    is misschien ook wel iets voor mij...

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Leuk Judith!
    Ik hoop dat t wat opbrengt, een client van mij deed dat, en t was keihard beunen voor niks... (wil je niet ontmoedigen ;) )

Hier vandaag wel n goeie dag. Zelfs in de winkel vanalles aan de verkoopsters gevraagd :D
    Ben altijd bang om stom gevonden te worden...
    Hele middag gaan shoppen met Iman.

Morgenvroeg een afspraak bij de huisarts, omdat ik toch weer zo onrustig ben de laatste tijd en t me niet meer lukt om te ontspannen.

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mag ik me ook aanmelden in dit topic :oops: ik heb een angststoornis (en nog wat meer maar daar zal ik niemand mee lastig vallen).

Ik gebruik wel medicatie

Efexor (AD)
    Seroquel (AP)
    oxazepam (voor zonodig bij een paniekaanval)
    Temazepam (voor zonodig bij het slapen)

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tuurlijk mag je je aanmelden..hihi
    @Judith.. goed zeg.... veel thuiswerk plezier!

@sweetangel: Succes bij de HA morgen...

Willen jullie voor ons duimen.. morgen komt er nl iemand naar onze auto kijken .. hopelijk wil hij hem van ons kopen en a.s maandag komen er weer kijkers voor ons huis....
    Ow en nog even duimen dat mijn man bij KPN in Heerlen mag gaan werken. Hij werkt voor een detacheringsbureau in Baarn en hopelijk krijgen ze de opdracht bij KPN binnen. Dan hoef ik mijn mannetje voorlopig door de week nog niet te missen!

19. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Amanthis: tuurlijk mag je je hier aanmelden en alles wat je kwijt wilt mag je hier opschrijven hoor. Je valt ons er echt niet mee lastig en het lucht misschien op.

@Suzanne: ik zal voor je duimen meid.

@Sweetangel: succes bij de HA

@Judith: lekker zeg thuiswerk, waar heb je dat vandaan, als ik vragen mag, lijkt mij ook wel wat namelijk.

Nou het was dus een enorme emotionele dag en ik moest echt mijn best doen om rustig te blijven ademen en niet in paniek te raken, ppfff vermoeidend hoor.
    Maar het was een hele mooie dienst, precies zoals mijn oma het gewild zou hebben.

20. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    @ Eliesja -> Maar goed dat je man dan even met hem kan praten. Ik zou daar zelf helemaal niet zo'n moeite mee hebben. Ik wordt echt niet snel kwijt en begrijp altijd alles :(

@ sweetangel -> Ik zat vandaag eens te kijken, wij hebben aardig wat gemeen. Allebei een halfbloeddochter. Allebei een islamitische man en allebei een angststoornis. En jij bent bekeerd he? Dat vind ik dus reuze interessant. ok sorry ik ging off topic :oops:

Hey Amanthis *zwaai* Kom erbij meid, gezellig samen panieken :)

@ Suzanne -> Ik duim hier ook mee. Je man helemaal naar Baarn dat willen we niet hebben hoor.

@ Judith -> Gefeliciteerd met je nieuwe baantje. Ik hoop dat het gaat bevallen. Wel handig zo'n thuisbaantje..

@ Tam -> Fijn dat het een mooie dienst was en knap dat je toch gegaan bent en er gewoon doorheen bent gekomen. Weer een overwinning :D

Deel Deze Pagina