Agorafobie (straatvrees)

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Over Bach op bachadvies.nl kun je advies krijgen voor een persoonlijke remedie, met bloesems die voor jou uitgezocht zijn.

De resque wordt ook goed omschreven op de site, persoonlijke bachremedies worden ook met zeer positieve effect gebruikt bij borderline PND enz.

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier is het nu ook weer erger geworden.
    Gisterenavond een angstaanval gehad. Mijn man heeft de HA-post gebeld en kon wat rustgevende tabletjes komen halen.
    Om half 1 vannacht ingenomen en om 4.30 uur viel ik pas in slaap...
    Vanmorgen meteen naar de HA geweest... heb aangegeven dat dit nu alweer de 3de keer is dat ik dit krijg... en dat ik het nu echt genoeg vind. (tussen het snikken door natuurlijk)
    Omdat het een leerling arts was wilde ze eerst even overleggen met mijn eigen arts. Ze beldt me vanmiddag terug. Hopelijk krijg ik dan toch weer de medicatie die ik 4 jaar geleden ook gehad heb. Het helpt me idd even verder om tot rust te komen.

3. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
  4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dat gedoe met die verkeerde ademhaling he... pff dat vind ik nog het vervelendst.
    Dat gezucht en benauwd voelen.
    Ik ben ook op ademhalingstherapie geweest, maar.. het werkt gewoon niet!
    Wat wel helpt, is het kuiltje tussen je borsten, waar je borstbeen bij elkaar komt, masseren.
    Daar schijnt de regeling van je ademhaling te zitten en het werkt bij mij eigenlijk altijd. Als ik daar masseer wordt mijn ademhaling diep en langzaam.
    Als mijn ademhaling op hol slaat, merk ik echt dat het komt omdat alles in mijn nek, schouders en rug gewoon op slot zit. Zodra mijn man dan mijn rug kriebelt, voel ik dat alle spieren zich gaan ontspannen en daar krijg ik ook een diepe en regelmatige ademhaling van.

Alcohol heeft ook een ontspannend effect, erg gevaarlijk ook trouwens want je moet er niet gewend aan gaan raken.
    Na twee glazen wijn kan het me niet meer zoveel schelen wat een ander denkt en zijn mijn spieren ontspannen en daardoor mijn ademhaling regelmatig.
    Ik ben jaloers op mensen die dit dus van nature hebben.

Gelukkig zal ik er geen glas meer om drinken, maar het is wel erg dat je een beetje blij wordt als er op een verjaardag aan je gevraagd wordt of je fris, wijn of bier wilt, en dat je dan kan zeggen "nou, lekker doe maar een wijntje"......

En dan die mensen die met een glaasje sinas of cola gewoon keihard allerlei verhalen aan de hele kamer zitten te vertellen! Ohh hoe doen ze dat? Dat wil ik ook!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb een remedie besteld van die bachbloesem. Ben benieuwd of het wat goeds voor me doet..

Jee meiden jullie verhalen zijn ook niet mis!

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nogmaals, kijk op deze site

http://www.agorafobie.be/index.php

Ik denk echt dat door middel van die sessies je er van af kan komen en wil je er echt van af komen, dan zou ik het zeker proberen, want is het niks voor jou krijg je gewoon je geld terug!

Moet zeggen dat ik gister een dagje geen koffie/cola en suiker heb genomen, nou ik had knallende koppijn, maar geen naar gevoel, dus t werkt echt! (zeg ik maar voorzichtig!)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja ik denk dat ik eigenlijk ook drastisch moet minderen met koffie :( Alleen ik drink het juist om nog een béétje fit te zijn en mn ogen open te kunnen houden, want ik ben echt een hele dag door vreselijk moe..

Nou, ik heb ze al binnen hoor de druppels (snel!) dus ben benieuwd.. Ik heb ze trouwens van een andere site, maar zal geen verschil maken denk ik.

Ik heb een boek en daarbij horen ook ademhalingsoefeningen enz. Die kun je downloaden op een site. Dat boek heb ik meer voor mn depressie maar de ademhalingsoefeningen zijn in beide gevallen goed natuurlijk.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Arts heeft gebeld.. ik krijg nu voor 2 wkn seroxat. Dit alvast om mee op te starten. Ik zie er als een berg tegenop omdat de klachten daardoor wat worden verergerd totdat het medicijn goed door mijn lichaam is opgenomen.
    Ik krijg er nog geen therapie bij.. de arts dacht nl dat het niet nodig was. De angstaanvallen komen bij mij door de stress en zodra die angstaanvallen weer "weg" zijn door de medicatie, ga ik me ook een stuk ontspannender en zekerder voelen zodat de therapie hopelijk niet nodig is.
    Bah ik vind het echt verschrikkelijk.. maar ik moet het echt weer doen..op de eerste plaats voor mezelf en natuurlijk ook voor Lisa en Tim
    Ik wil ze straks niet iets onthouden om wat leuks te gaan doen, doordat mama niet "durft"

9. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Goeie tips! Bedankt!

10. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Krijg je de medicatie onder begeleiding van een psychiater? Want toen ik mijn medicijnen kreeg was ik ook zo bang voor de bijwerkingen maar mijn psychiater heeft het heel langzaam opgebouwd en daardoor had ik nergens last van. Het is natuurlijk wel bij de ene medicatie erger dan bij de andere maar misschien kun je eens vragen of dat zou kunnen helpen.

11. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Ik vind deze site niet zo. Ik vind dat hij erg veel geld vraagt hiervoor en wetend hoe erg angst is zou ik blij zijn als ik er iemand vanaf zou kunnen helpen en zou ik nooit zoveel geld vragen.

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    daar heb je idd gelijk in, het is heel veel geld, maar als het echt helpt dan denk ik dat ik alleen maar super blij ben dat ik ervan af ben en werkt et niet dan krijg je gewoon je geld terug.

maar vind wel dat je gelijk hebt...

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zo ik vind het ook wel duur hoor :(

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee van de huisarts.
    Ik ben gisteren avond begonnen met 1/2 tablet . Dit moet ik 4 dgn doen en dan een hele innemen.
    Heb van die halve tablet al wel wat aardig bijwerkingen.. voel me zo rot.
    Ik weet dat het moet hoor, maar toch!

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je moet toch wel langer dan 2 weken seroxat slikken?
    Na 2 weken gaat het pas goed werken.
    of begrijp ik je nu verkeerd?

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jeetje wat naar voor je Susanne, ik hoop dat die medicijnen snel aanslaan.
    En bedenk maar dat je niet de enige bent in dit! Je bent echt niet alleen.
    Er zijn zooooooveel mensen die 'iets' hebben.
    Kijk alleen al naar de freaks die in dit topic reageren :p :p (grapje hoor)

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja, ik moet het ook langer nemen, maar ik heb nu voor 2 wkn meegekregen. Dan wil de arts me weer even zien om te kijken of het al wat aangeslagen heeft. Ik krijg dan weer een vervolg recept!
    Ik heb de vorige keer iets van 4 maanden die tabletten geslikt. Toen langzaam afgebouwt, dat ging prima. (Helaas nu na 4 jaar is het weer terug door stress)

Vanmorgen voelde ik me zwaar klote.. nu gaat het weer iets beter.

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het is idd een stukje onbegrip van mensen die het gevoel niet kennen.
    Het is gewoon een vreselijk naar rot gevoel en toch wel fijn om te weten dat je niet de enige bent. Al voelt het voor jou natuurlijk wel zo...

Het is een gevoel wat voorkomt uit je gedachte, die gedachte maakt je gewoon echt gek. Echt.. wat je gedachtes wel niet met je lichaam kunnen doen. Zweten, trillen, tinteling en dan die hartkloppingen.. :( Dat bedrukkende gevoel op je borst, dat vreselijke ongelukkige gevoel in je lijf..

Mischien hebben jullie hier iets aan, wat ik dan altijd doe om me toch vooruit te slepen...

Ik probeer toch die gedachtes weg te bannen en wat ik dan wel eens doe, ik plaats mezelf in een glazen koepel zodat er geen negatieven stralen meer bij me kunnen komen. En dan ga ik aan iets positiefs denken, aan iets wat me blij en gelukkig maakt. Ik adem dan heel diep in en langzaam weer uit. Totdat ik rustig wordt...

Ook zoiets...

Als ik bv boodschappen moet doen en ik sta weer eens in een lange rij te wachten en mijn gedachte zegt alweer: "oh jee, als ik me maar niet zo rot ga voelen".. en ja tuurlijk komt dat gevoel dan opzetten...
    Ik zeg dan altijd tegen mezelf, kom maar op, wat kan er eigelijk gebeuren, niks, helemaal niks, ik ben sterk en voel me sterk, kom maar op... en dan voel ik het weer helemaal wegzakken..

Vergeet niet dat je gedachtes je zover hebben gemaakt en dat je met je gedachtes het ook weer beter kan krijgen...

Hoop dat iemand hier iets aan heeft.
    En suzanne ik hoop dat je je snel wat beter voelt meis.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Susanne sterkte hoor! Hoop dat je baat hebt bij de Seroxat! Vervelend dat de bijwerkingen er wel altijd gelijk zijn hè, maar de werking pas na een aantal weken...

Ik gebruik nu voor de 2e dag de bachbloesem. Ik heb het idee dat het wel wat doet. Kan dat al zo snel? Ik voel me rustiger van binnen en minder hartkloppingen..

20. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Erg he Susanne die bijwerkingen? Ik weet toen ik bijwerkingen had van de fevarin dat ik d8 waar ben ik in godsnaam aan begonnen. Maar ik ben achteraf blij dat ik het heb gedaan want ik ben me er een stuk beter door gaan voelen.
    Dus volhouden meid, het is zwaar maar je kunt het. Denk aan die schatten van kinderen die je hebt en die het oh zo waard zijn!

Deel Deze Pagina