Blijven werken of stoppen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ilonaw, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

stoppen?ja nee

1. ja

2. nee

3. weet het niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik zit met een klein dillema.

Mijn vriend wilt graag dat ik helemaal stop met werken als de kleine er is.

Maar ik heb zo iets van ja en als de kleine dan naar school gaat zit ik hele dagen thuis en om dan aan een baan te komen is lastig.

Na lange tijd zoeken ben ik blij dat ik weer werk heb.Ik heb namelijk geen diploma`s of wat dan ook.

Ik werk maar 16 uur.Dus ik zou maar voor 2 dagen oppas nodig hebben.

Voor het geld hoef ik het niet te doen mijn vriend heeft namelijk een riant inkomen.Maar ik vind het toch lekker om af en toe onder de mensen te zijn.

Tuurlijk lijkt het me heerlijk om elke dag bij de kleine te zijn.Maar volgens mij ga je je toch vervelen na een tijdje.

Dus wat zouden jullie doen?Blijven werken of stoppen?

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik blijf werken wel minder maar blijf wel werken
    mijn reden is dat ik het ook wel lekker vind om iets voor mezelf te houden mezelf op een andere manier nuttig te maken en voor de sociale contacten..
    Kan je man ook niet een dagje minder gaan werken dan? Zo hoef je nog maar voor 1 dagje opvang te regelen

3. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Nee helaas niet hij werkt als buitenland chauffeur.Dus dat gaat helaas niet.

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik stop voorlopig ook eventjes met werken als de kleine er is. even afwachten hoe alles loopt natuurlijk, maar kleine dan naar school gaat wil ik zeker wel weer parttime gaan werken hoor.

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Doorwerken.

Ik werk zelf als intercedente bij een grote uitzendorganisatie en bij ons is het op het moment zo erg dat wij vrouwen die minder dan 24 uur willen werken al niet eens meer inschrijven. (een enkele topper daargelaten) Vacatures voor weinig uren zijn er zelfs bij zo'n grote organisatie als waar ik werk gewoon niet. Ik denk dat wij 1x per 2 maanden eens een vacature voor minder dan 24 uur binnen krijgen, en in die gevallen hebben wij al 20 toppers (met alle diploma's, referenties, juiste uitstraling, voorkomen etc) in het systeem staan. Daarnaast is flexibiliteit ook erg belangrijk. Van tevoren aangeven dat je bv. 2 dagen wilt werken maar dat je alleen op ma en do beschikbaar bent heeft ook geen nut.

Dames die geen diploma's hebben en er ook nog een tijd tussenuit geweest zijn krijgen het gewoon erg moeilijk. Dit ondanks de krapte in de arbeidsmarkt.

Ik heb het wel over voornamelijk administratieve banen.

1 tip. Als je nu een leuke baan hebt, stop ajb niet.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Blijven werken..

Is toch lekker om even uit huis te zijn..

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Wie weet vinden beiden oma's (als die er mochten zijn) het fantastisch op allebei een dag op te passen.
    Als jij je goed voelt om te blijven werken gewoon doen.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zou toch wel gewoon blijven werken, is ook wel goed voor je sociale contacten

9. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Ik denk dat jij het beste weet wat je zelf wilt.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt daar kunnen wij niet over beslissen.

10. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Lekker blijven werken. Niet lullig bedoeld, maar ik zou niet stoppen omdat je vriend dat wilt, maar alleen als je dat zelf zou willen.
    Bovendien is het heerlijk om onder de mensen te zijn zoals je zelf ook zegt, centen te verdienen en niet fulltime bij jullie kindje te zitten lijkt me.
    Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken te moeten stoppen met werken, want het geeft mij veel te veel voldoening.

11. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik denk nu dat ik na mijn bevalling en verlof, wel weer iets van 2 dagen ga werken, maar ik wacht het maar ff af,.....wie weet dat ik er na de bevalling heel anders over denk,......

12. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik blijf wel werken.
    Ik ken mezelf en heb afwisseling nodig, heb dus die dagen werk nodig om mezelf tevreden te houden. :)

13. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik denk dat je moet doen wat jíj wilt!
    2 dagen is niet veel, lekker juist met een kleine.
    Maar als je niet hoeft te werken en je wilt het niet.. Stoppen.
    Maar als ik jouw tekst zo lees.. Doorgaan.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    grof gezegd: je vriend kan zoveel willen ;)

als jij lol hebt in je baan, moet je die vooral houden! 2 dagen is niet heel veel, maar je bent wel lekker onder volwassen mensen. als je er geen zin meer in zou hebben, zou ik zeggen stoppen, maar ik hoor dat je voor jezelf het liefste bezig blijft en jij bent ook erg belangrijk!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik ben echt helemaal verliefd op Isabella en ik geniet van elke minuut dat we samen zijn.

maar....

Ik vind het heerlijk om ook mijn eigen ding te doen en daarom zou ik nooit stoppen met werken.

En 16 uur, dat is echt niks. Maar twee dagen oppas.

Ik zou alleen stoppen als je dat zelf wil. Ik neem aan dat je vriend/man erg weinig thuis is. Nou als jij dat dag in dag uit alleen bent met je kleintje, dat gaat echt wel vervelen. Nou ja, lijkt mij.

16. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ben ook voor blijven werken.

Ik werk min 7 uur, max 12 uur per week dus niet veel, maar wel belangrijk. Heerlijk, even andere"praat", werken in mijn vakgebied, enz.
    Maar ook om feeling te houden met mijn vak, dat ik later altijd event meer kan gaan werken.Ik wil ook graag als vrouw onafhankelijk blijven.

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik kijk alleen even naar wat jij zelf aan draagt, want daar vraag je ook om.

Jij wil graag blijven werken, alleen al om er even uit te zijn.
    je hebt een baan die je leuk vind en niet zomaar op wil geven want diploma's daar ontbreekt het aan.

Ik zou in jou geval dus blijven werken. Het is inderdaad gewoon lekker om af en toe wat anders te doen en van huis af te zijn.
    Mocht je stoppen met werken dan zou ik beginnen met een avond cursus ofzo, zodat wanneer je straks weer zou willen gaan werken je wat diploma's hebt. Ik zou dan in ieder geval de tijd benutten en niet gaan zitten wachten tot je kleintje wakker word...

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb de laatste weken wel 6 sollicitaties gehad en allemaal voor 16, 20 of 24 uur in de week.
    In de administratieve sector zijn juist plenty banen te vinden want er is werk voldoende en krachten zijn er te weinig.
    Ik heb me bij 8 detachering en uitzend organisaties ingeschreven en niemand zei dat ze dat niet wilden of zouden doen.
    Inmiddels heb ik een nieuwe baan geaccepteerd maar ik word dagelijks gebeld over beschikbare banen.

Ben het wel met je eens dat wanneer je een leuke baan hebt en alles in kannen en kruiken hebt, je dat niet zomaar moet weg gooien.... je moet nog maar zien waar je straks terecht komt.

19. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik blijf straks ook werken,voor 24 uur. Ik moet er zelf niet aan denken om full time thuis te blijven. Volgens mij wordt je wereldje dan zo klein. Vind het wel lekker nog eens een beetje andere mensen om me heen...

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik blijf werken, ik werk maar 18 uur in de week, dat is 3 dagen.
    heb maar voor 2 dagen oppas nodig , als ik het weekend meot werken is me man thuis.

Deel Deze Pagina